Renlighed hjælp... {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået min første hvalp igår, han er knapt 9 uger gammel og ikke vant til at blive luftet ude, men har hos opdrætter mest brugt aviser.
jeg er med på at han skal tages udenfor hver gang han har sovet, leget eller spist og drukket.
Men indtil videre har han hverken ville tisse eller lave stort udenfor... Han står rimelig stille og virker bange og kold.
Efter få minutter begynder han at ryste mere og mere, pive, og søge over til mig for at komme op.
han vejer lidt over 3kg, så selvom vi har prøvet med jakke så er jeg bange for om han fryser... Så kan ikke finde ud af hvor lang tid jeg skal lade ham blive ude...
kan man gøre andet for at vise ham hvad han skal ude i kulden så mange gange om dagen?
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
feb 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 16
Kan også godt få ham til at gå lidt rundt og lege ned nogle ting, men synes at efter mege gjort tid så går han ligesom i stå og sætter sig bare og piver... Det er selvfølgelig også rimelig koldt, men hvor meget kan de enlig holde til...;-) hehe
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hvalpen skal du selv nævner ud efter mad og drikke. Efter søvn og vild leg.
Men har du mulighed for det så brug mere tid ude. Du kan evt tage en tisavis med ud så dette sted bliver ude toilettet. Hvalpe vil helst besørge hvor det dufter af at de har gjort det før.
Det er da i øvrigt en fadæse fra opdrætterens side ikke have påbegyndt renlighedtræning på en 9 ugers hvalp. Helt ærligt.
feb 2018
Hun har også haft dem ude er par gange, men det har ikke været ret tit da det er noget af et arbejde at skulle have 4 hvalpe med så tit...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
4 hvalpe er ikke mange - der har opdrætter hængt lidt i bremsen
Brug en masse tid udendørs, hyg og leg, træn og løs opgaver sammen.
Fryser hvalpen skal du naturligvis klæde den på, så den kan opholde sig ude.
Og husk også at gå ud hver eneste gang, der har været uheld.
aug 2006
De var stort set renlige da de kom herfra.
Og ja, det er et arbejde, men som så meget andet, når man har hvalpe, så skal det bare gøres.
Det skaber i øvrigt også hvalpe med overskud og mod på livet at komme ud.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det underlag en hvalp besørger på i 6-8 ugers alderen bliver dens foretrukkende
En 9 ugers hvalp i den vinter vi har haft - den kunne være renlig ved salget hvis opdrætteren havde gidet!
Håber ikke de har sprunget over hvor gærdet er lavest på andre punkter og fyldt deres hvalpekøbere med dårlige undskyldninger.
Og der med ikke sagt du ikke fint kan nå i mål med din hvalp. Selvfølgelig kan du det den ser både sød og kvik ud så bare klø på og ud og vis hvalpen verden er en fest og at den er inviteret. Foder ude, leg ude vær glad og sammen og træn og leg og kig hinanden dybt i øjnene og træn og nyd hvert et øjeblik.
God arbejdslyst.
Men avler man gør man fandme arbejdet ordentligt. Ellers skal man lade vær.
feb 2018
Har lige haft ham ude i knapt 20min efter han havde sovet, desværre uden held.
Men synes også et eller andet sted skal man også passe på at stoppe mens legen er god, så han Stasi får en god oplevelse.
Derudover skal jeg vist ud at have købt en ny jakke, den jeg har er alt for stor og stiv, så lige nu bruget jeg blød babytrøje der enlig passer okay hehe
feb 2018
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
aug 2006
Aktiviteten behøver ikke at være mere end ti minutter - det afhænger af hunden.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.280
Mine malteserhvalpe har altid lært at bruge både aviser og haven, de har været renlige meget tidligt.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
Læg et par aviser den har tisser på ud i haven.
feb 2018
Toby har for første gang her til aften lavet både stort og småt udenfor!
Jeg kan også tydeligt mærke forskel i det han er blevet meget mere tryg ved at være i vores have
Så jeg er bestem positiv
Renlighed hjælp...