{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Renlighed hjælp... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået min første hvalp igår, han er knapt 9 uger gammel og ikke vant til at blive luftet ude, men har hos opdrætter mest brugt aviser.
jeg er med på at han skal tages udenfor hver gang han har sovet, leget eller spist og drukket.
Men indtil videre har han hverken ville tisse eller lave stort udenfor... Han står rimelig stille og virker bange og kold.
Efter få minutter begynder han at ryste mere og mere, pive, og søge over til mig for at komme op.
han vejer lidt over 3kg, så selvom vi har prøvet med jakke så er jeg bange for om han fryser... Så kan ikke finde ud af hvor lang tid jeg skal lade ham blive ude...
kan man gøre andet for at vise ham hvad han skal ude i kulden så mange gange om dagen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed hjælp...
  • #1   20. feb 2018 Tag ham ikke ud for, at han skal tisse eller bummelumme. Tag ham med ud for at lege, så kommer det andet helt af sig selv. Det får du en 100% jysk garanti for.

• #2   20. feb 2018 Okay, god pointe. smiley
    Kan også godt få ham til at gå lidt rundt og lege ned nogle ting, men synes at efter mege gjort tid så går han ligesom i stå og sætter sig bare og piver... Det er selvfølgelig også rimelig koldt, men hvor meget kan de enlig holde til...;-) hehe

• #3   20. feb 2018 Enig med Søren. På med det varme tøj og ud og bevæg jer og hyg jer så uderummet bliver trygt.
    Hvalpen skal du selv nævner ud efter mad og drikke. Efter søvn og vild leg.
    Men har du mulighed for det så brug mere tid ude. Du kan evt tage en tisavis med ud så dette sted bliver ude toilettet. Hvalpe vil helst besørge hvor det dufter af at de har gjort det før.
    Det er da i øvrigt en fadæse fra opdrætterens side ikke have påbegyndt renlighedtræning på en 9 ugers hvalp. Helt ærligt.

• #4   20. feb 2018 Okay, tak for svar. Vi klør bare på så smiley
    Hun har også haft dem ude er par gange, men det har ikke været ret tit da det er noget af et arbejde at skulle have 4 hvalpe med så tit...

• #5   20. feb 2018 Det er en del af arbejdet at tage hvalpe ud, når man er opdrætter.
    4 hvalpe er ikke mange - der har opdrætter hængt lidt i bremsen smiley

Brug en masse tid udendørs, hyg og leg, træn og løs opgaver sammen.
    Fryser hvalpen skal du naturligvis klæde den på, så den kan opholde sig ude.

Og husk også at gå ud hver eneste gang, der har været uheld.

• #6   20. feb 2018 Bare lige for at sætte det i perspektiv - vi havde 9 hvalpe og havde dem ude hver anden til hver tredje time og en enkelt gang om natten.
    De var stort set renlige da de kom herfra.
    Og ja, det er et arbejde, men som så meget andet, når man har hvalpe, så skal det bare gøres.
    Det skaber i øvrigt også hvalpe med overskud og mod på livet at komme ud.

• #7   20. feb 2018 Ærligt synes jeg du skal stoppe med at undskylde opdrætterens dårlige arbejde og erkende det betyder du nu har så meget mere at arbejde med.
    Det underlag en hvalp besørger på i 6-8 ugers alderen bliver dens foretrukkende smiley
    En 9 ugers hvalp i den vinter vi har haft - den kunne være renlig ved salget hvis opdrætteren havde gidet!
    Håber ikke de har sprunget over hvor gærdet er lavest på andre punkter og fyldt deres hvalpekøbere med dårlige undskyldninger.

Og der med ikke sagt du ikke fint kan nå i mål med din hvalp. Selvfølgelig kan du det smiley den ser både sød og kvik ud så bare klø på og ud og vis hvalpen verden er en fest og at den er inviteret. Foder ude, leg ude vær glad og sammen og træn og leg og kig hinanden dybt i øjnene og træn og nyd hvert et øjeblik.
    God arbejdslyst.

Men avler man gør man fandme arbejdet ordentligt. Ellers skal man lade vær.

• #10   20. feb 2018 Det er muligt ja... men hun har gjort et super stykke arbejde på andre områder...

Har lige haft ham ude i knapt 20min efter han havde sovet, desværre uden held.
    Men synes også et eller andet sted skal man også passe på at stoppe mens legen er god, så han Stasi får en god oplevelse.
    Derudover skal jeg vist ud at have købt en ny jakke, den jeg har er alt for stor og stiv, så lige nu bruget jeg blød babytrøje der enlig passer okay smiley hehe

• #11   20. feb 2018 Har prøvet med diverse legetøj, godbidder og aktiviteter som at komme når jeg kalder. Det fungere enlig også ret godt. Så han skal nok bare have tid... smiley

• #12   20. feb 2018 Det handler jo om at hvalpen skal blive tryg ved det. Den er tryg inde og derfor tisser den inde.

• #13   20. feb 2018 Prøv at skrue op for tiden ude. Start med leg og aktivitet og slut med at lade ham tøffe rundt selv og få ro på.
    Aktiviteten behøver ikke at være mere end ti minutter - det afhænger af hunden.

• #14   20. feb 2018 Hvis du tager en avis, som han har tisset på, med ud i haven, lægger sten på avisen, så den ikke flyver væk, så skal det nok komme.
    Mine malteserhvalpe har altid lært at bruge både aviser og haven, de har været renlige meget tidligt.

• #15   20. feb 2018 Enig med Lise-Lotte
    Læg et par aviser den har tisser på ud i haven.

• #16   21. feb 2018 Tusind tak for jeres svar allesamme! smiley
    Toby har for første gang her til aften lavet både stort og småt udenfor! smiley
    Jeg kan også tydeligt mærke forskel i det han er blevet meget mere tryg ved at være i vores have smiley
    Så jeg er bestem positiv smiley

Kommentér på:
Renlighed hjælp...

Annonce