{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Renlighed - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har Bella på omkring 4 mdr.Hun er endnu ikke renlig og giver ikke tegn på hun skal ud. Jeg kan ikke forstå det da vi har været meget flittige med at få hende ud og rose og belønne hende når hun har gjort det ude.. Det er om natten ingen problemer. Nogle der kan hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed - hjælp
  • #1   11. aug 2011 Nogle er bare langsomme til at fatte det- nogle kan tage helt op til et år. Så tålmodighed og fortsæt med at tage hende ud hver anden time, ros og ved uheld, så vask af med Rodalon

• #2   11. aug 2011 ALLE hunde giver EN eller anden form for "tegn" når de skal noget. Så er det op til os som hundeejere at finde ud af hvad tegnet er.

Nogle hunde begynder at gå søgende rundt. Nogle går om bag møbler. Nogle søger hen mod døren.

I skal gå ud med hende når hun har spist, drukket, sovet og leget. Og så lige alle de andre gange ind imellem.

Det er et 24 timers job at gøre en hvalp renlig, for man skal have en øje på den HELE tiden. Også når man sidder ved computeren. Også når der er en spændende film i tv. Også når man er ved at lave mad.

Og så skal man ikke bare lukke hunden ud. Man skal selv gå med ud HVER gang.

• #3   11. aug 2011 De tegn hun giver er at hun begynder at gå meget rundt .. og ja vi går også altid ud med hende .

• #4   11. aug 2011 Så giver hun jo også et tegn til jer, ved at trippe rundt.

• #5   11. aug 2011 Min gamle hund var over 6 mdr. inden den var renlig.
    Tålmodighed er en dyd.

• #6   11. aug 2011 Tak . Tror bare vi skal være bedre til at opfatte det, især min kæreste , men f.eks ikke holder øjene med hende når han lige laver noget som han mener er mere spændende

• #7   11. aug 2011 *Tror bare vi skal være bedre til at opfatte det, især min kæreste , men f.eks ikke holder øjene med hende når han lige laver noget som han mener er mere spændende*

DEN går ikke!!

Når vi får hvalp her i huset, er der altid enten lavet en del mad til det første stykke tid. Mad der bare skal varmes. Og ellers får vi brændt mad. For når hvalpen skal ud, skal den ud. Ikke 1 minut senere. Det er HER og NU!! Unaset om maden brænder på eller ej.

• #8   11. aug 2011 Præcis og det er jeg klar over , har prøvet at forklare det videre men tror ikke helt han forstå ..
    Det er heller ikke fordi at det er et stort problem mere .. Vi kan sagtens have dage hvor alt går fint og der ikke er nogle uheld indenfor .. Men andre dage sker det og det virker ikke som om hun forstår at det er forkert at gøre indenfor

• #9   11. aug 2011 Nej, hun forstår ikke at det er forkert for HUN gør ikke noget forkert. Det er JER der ikke opfatter de signaler hun giver. En hvalp kan ikke være ulydig. En hund er ikke ulydig før tingene sidder på rygmarven og I gør jeg selv og hvalpen en bjørnetjeneste ved ikke at opfange hendes signaler.

Jeg ved ikke om mine hunde har været specielt kloge eller vi bare har været på 100%, men mine hunde har, uden undtagelse, været renlige fra de var omkring 9 uger. Og her taler jeg 100% renlige.

Men vi ER også på 24/7. Selv når vi sover. Men det lønner sig i sidste ende.

Og når de, en sjælden gang, har gjort noget indendørs, har jeg taget en god "Søndagsberlingerne", rullet den godt sammen og slået................................................... mig selv eller manden i hovedet. For VI har ikke set hvalpens signaler, så fejlen er helt og aldeles vores.

• #10   11. aug 2011 Vi har også været ude med hende om natten og efter alle de gange som folk råder til .. efter hun har spist leget og sovet .. og så efter der er gået noget tid hvor hun ikke har været ude.. så derfor kan jeg ikke forstå at hun ikke er mere renlig nu .. jeg har været haft ferie siden vi fik hende så det er ikke fordi der ikke har været nogle hjemme til at holde øje med hende

• #11   11. aug 2011 Nej, men I har misset hendes signaler ind imellem. Og så går det galt.

• #12   11. aug 2011 Men kan vi forvente at hun på et tidspunkt begynder at vise det noget tydligere at hun skal ud .. som f.eks ved at pive eller noget i den stil

• #13   11. aug 2011 Ja, hun vil nok søge hen mod døren. Og jo mere opmærksomme I er, jo hurtigere vil det ske. Så det er helt op til jer hvornår det sker.

Og MASSER af ros når hun gør det ude. Ignorer når hun gør det inde!!

• #14   11. aug 2011 Det er også præcis hvad vi gør .. Roser hende helt vildt ude og når hun gør det inde ignorere vi det blot og tørre det op og vasker efter med rodalon så lugten bliver fjernet

• #15   11. aug 2011 Men tak for hjælpen

• #16   11. aug 2011 Jeg er enig med Mette, der er et eller andet i overser.
    Sofus var først renlig ved 11-12 uger, der gik han til døren og sad og ventede, han kunne jo stadig ikke holde sig ret længe, skulle også ud om natten.
    Men fra 8-12 uger nåede han kun at skide en gang inde og tisse max 3 gange.
    Og der var det 100% fordi vi ikke var opmærksomme.
    Så i er simpelthen nødt til at være mere grundige smiley
    Og husk, selvom den er renlig skal man ud med den meget.
    Nu hvor Sofus er 7 måneder er han først ved at kunne holde sig rigtig længe, hele natten osv.
    Dog hender det at han skal ud en enkelt nat, så vækker han os smiley

• #18   15. aug 2011 Hende er vores er renlig hele natten også selvom hun er vågne få øjeblikke .. men hun holder sig fra omkring 10 11 stykker til kl 7 om morgen hvor vi står op .. Vi har heller ikke problemer længere .. max 2 gange om ugen hvor vi måske overser hendes signaler.. hun er begyndt meget at komme hen og prikke lidt til en når hun gerne vil ud så det er store fremskridt .. men nu begynder jeg at arbejde og gå i skole igen .. så hun kommer til at skulle være alene i mange timer .. fra omkring kl 7 til kl 14så det er vi meget meget spændte på .. men vi er dog også sikker på at hun ikke kan holde så lang tid en hel dag og at det vil sænke processen i at hun blilver helt renlig.. men det er der jo ikke noget at gøre ved. vi¨må gøre hvad vi kan når vi er hos hende

Kommentér på:
Renlighed - hjælp

Annonce