Renlighed HJÆLP.. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Vi har en lille Jack Russell Terrier på snart 4 månder.. Og jeg kan ikke finde ud af om det er normalt eller bare os der er utålmodige, eller det er mere min kæreste der er.. Han kommer fra en stald hvor de bare har kunne tisse og lave stort når de ville så kan godt forstå det er svært og forstå at man lige pludselig ikke må det.. Men synes bare der sker for mange uheld, har ham ude hver gang han har sovet, leget og spist, men alligevel går han ind og tisser og laver stort på gulvet, ved simpelhen ikke hvordan jeg skal få ham til at sige til, så vi ved at han ikke er færdig og skal ud igen, men han giver ingen tegn på at han vil ud.. Og min kæreste er helt oppe og køre over det, ved ikke hvordan jeg skal forklare ham at det tager tid.. Håber der er nogen der kan komme med nogen gode råd..??
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 14
Kan huske da jeg var lille og boede hjemme havde vi en fox terrier og han gik altid hen til døren og pev når han skulle ud, man jeg kan overhovede ikke huske hvor gammel han var da han begyndte at gør det og hvad vi gjorde for at han gjorde det, er det noget der kommer af sig selv eller hvordan lære man ham at gøre det..?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Du gør jo det rigtige, med at rose når han besørger uden for. du/i skælder ikke ud når i opdager han gør det inden for vel?
Og husk at vask med rodalon hvor han besørger indendørs.
Og så er 4 mdr ikke gammelt for en hvalp, min DSG tæve var 6 mdr før hun var 100 % renlig, min Aussie var omkring de 4-5 mdr. Men det var kun når han var alene hjemme og ikke kunne holde sig længere.
Min hvalp på 13 uger (imorgen) er renlig, men hun render også ud af vores hundelem når hun skal tisse eller skide.
nov 2005
nov 2005
Den skal ikke skældes ud, men bare afbrydes ved det den gør, ved at løfte den uden for og skamrose hvis den så tisser videre uden for.
nov 2005
nov 2005
nov 2005
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Dog vil jeg sige, at da vi havde lært Charlie at forstå 'nej' og 'ah ah' sagde vi 'nej' når han gjorde an til at tisse indenfor og bar ham ud i haven. Derefter gik det lynhurtigt og han begyndte at sætte sig hen foran døren når han ville ud. Han sagde dog ikke noget, så vi skulle stadig være opmærksomme, for hvis vi var for langsomme kunne han altså ikke holde sig, og så gik det galt. Han fandt så selv ud af at kradse på døren og senere hen at putte lyd på og vupti så var han renlig. Han var så 4 måneder da han var helt renlig men vi fik ham også i sommers, da han var 8 uger og trænede meget målrettet
Det kræver tålmodighed med en lille hvalp, det kan du godt fortælle din kæreste. Det første år er hårdt, men hvis man bare har tålmodighed, træner og giver en masse kærlighed så bliver det verdens bedste hund
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Tillykke med jeres lille Jack
Først og fremmest, skal du få din kæreste til at forstå, at når i har valgt at købe en "stald"hvalp i vinterperioden, så kommer det altså til at tage tid.....
Derudover,skal du ha lært både hund og kæreste at alt hvad der sker indenfor bliver ignoreret og alt hvad der sker ude blive FEJRET på niveau med en lotto-gevinst på 9 millioner
En jack, er en skøherlig lille hund, men det er vigtigt at du allerede nu gør dig klart, at du har anskaffet dig en vovse der lærer bedst ved hjælp af guf og smølfestemme..
Groft sagt, du kan lære en Jack ALT, hvis den bare kan se meningen med det
( dette gælder i øvrigt også for de fleste andre hunde)
Mht at bide i fingre osv, så lad som ingenting, men erstat straks dine fingre med et stykke legetøj og ros, når vovse bider i det i stedet for
Kan varmt anbefale dig at lure på
http://www.djrtk.dk/
Renlighed HJÆLP..