{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Renlighed HJÆLP.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Vi har en lille Jack Russell Terrier på snart 4 månder.. Og jeg kan ikke finde ud af om det er normalt eller bare os der er utålmodige, eller det er mere min kæreste der er.. Han kommer fra en stald hvor de bare har kunne tisse og lave stort når de ville så kan godt forstå det er svært og forstå at man lige pludselig ikke må det.. Men synes bare der sker for mange uheld, har ham ude hver gang han har sovet, leget og spist, men alligevel går han ind og tisser og laver stort på gulvet, ved simpelhen ikke hvordan jeg skal få ham til at sige til, så vi ved at han ikke er færdig og skal ud igen, men han giver ingen tegn på at han vil ud.. Og min kæreste er helt oppe og køre over det, ved ikke hvordan jeg skal forklare ham at det tager tid.. Håber der er nogen der kan komme med nogen gode råd..??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed HJÆLP..
  • #2   12. jan 2013 .. og ros ham hver gang han besørger når han er ude

• #3   12. jan 2013 Det passer også med at det ca. er 1 gang i timen han kommer ud, og han har ikke nogen problemer med at gøre det ude og gør det hver gang, og han får både ros og godbidder, men alligevel kan der nogen gange gå 2 min fra vi kommer ind til han gør det på gulvet..

Kan huske da jeg var lille og boede hjemme havde vi en fox terrier og han gik altid hen til døren og pev når han skulle ud, man jeg kan overhovede ikke huske hvor gammel han var da han begyndte at gør det og hvad vi gjorde for at han gjorde det, er det noget der kommer af sig selv eller hvordan lære man ham at gøre det..?

• #4   12. jan 2013 Jeg er ked af at sige det. Men hvis din hvalp er fra et sted hvor de har boet i en stald, og ikke er blevet renligheds trænet, så tror jeg desværre det kommer til at tage lang tid før han er helt renlig.

Du gør jo det rigtige, med at rose når han besørger uden for. du/i skælder ikke ud når i opdager han gør det inden for vel?
    Og husk at vask med rodalon hvor han besørger indendørs.

Og så er 4 mdr ikke gammelt for en hvalp, min DSG tæve var 6 mdr før hun var 100 % renlig, min Aussie var omkring de 4-5 mdr. Men det var kun når han var alene hjemme og ikke kunne holde sig længere.
    Min hvalp på 13 uger (imorgen) er renlig, men hun render også ud af vores hundelem når hun skal tisse eller skide.

• #5   12. jan 2013 Nej jeg skælder ham ikke ud, det er mere min kæreste der er begyndt på det når han tager ham i at tisse eller laver stort, men det er lige så meget fordi at han bare ikke kan forstå at det tager tid.. Men jeg har så også hørt at man godt må skælde ud hvis man tager dem i det, men altså jeg har hørt begge dele fra så mange forskællige så ved snart ikke hvad der er godt eller skidt at gøre..

• #6   12. jan 2013 Nej den tror det er handlingen den for skæld ud for, og ikke hvor den gør det!

Den skal ikke skældes ud, men bare afbrydes ved det den gør, ved at løfte den uden for og skamrose hvis den så tisser videre uden for.

• #7   12. jan 2013 Vi tager ham også altid hvis vi kan nå det og løfter ham udenfor, men han er ikke så god til at lave vidre udenfor, så heller vente til vi kommer ind igen..

• #9   12. jan 2013 Ja og gør det til en mega fed oplevelse når han besørger ude, hviin, og sig sjove lyde samtidig med du hopper og danser og roser ...

• #10   12. jan 2013 Ville det går hurtiger med renligheden hvis man sætter en hundelem i døren så han finder ud af at han selv kan løbe ud når han vil..?

• #11   12. jan 2013 Ja, ud med hvalpen en gang i timen, og efter den har spist, leget, sovet og drukket - det er måden frem. Hvis vi tog Charlie i det skyndte vi os at løfte ham op, vende ham med maven op ad og så ud i haven så han kunne gøre sig færdig der.
    Dog vil jeg sige, at da vi havde lært Charlie at forstå 'nej' og 'ah ah' sagde vi 'nej' når han gjorde an til at tisse indenfor og bar ham ud i haven. Derefter gik det lynhurtigt og han begyndte at sætte sig hen foran døren når han ville ud. Han sagde dog ikke noget, så vi skulle stadig være opmærksomme, for hvis vi var for langsomme kunne han altså ikke holde sig, og så gik det galt. Han fandt så selv ud af at kradse på døren og senere hen at putte lyd på og vupti så var han renlig. Han var så 4 måneder da han var helt renlig men vi fik ham også i sommers, da han var 8 uger og trænede meget målrettet smiley
    Det kræver tålmodighed med en lille hvalp, det kan du godt fortælle din kæreste. Det første år er hårdt, men hvis man bare har tålmodighed, træner og giver en masse kærlighed så bliver det verdens bedste hund smiley

• #12   12. jan 2013 Hvis ikke han giver tegn når han skal tisse, eller står ved døren eller lign. så tror jeg ikke den har nogen effekt.

• #13   12. jan 2013 Nej det gør han ikke, men ville ønske at han gjorde..

• #14   12. jan 2013 Han er ikke så gammel, og det gælder bare om at holde ved det første år, det er det værste. Både med renlighed, tænder der skiftes, og den berømte lømmelalder.

• #15   12. jan 2013 Ja det med tænderne har vi ihvertfald også fundet ud af, han vil gerne bide i alt, især vores fingre, nogen gode råd til hvordan vi får ham til at stoppe med det..? smiley

• #17   12. jan 2013 der er mange gode råd, og man skal blive ved med rosen ude, og sige ingenting når det sker inde, men man skal også være sikker på at hunden ikke har en urinvejsinfektion, min sidste hvalp havde det 3 gange på ca 4 måneder fra den var 3 mdr til godt 6 måneder gammel, og så hjælper alverdens renligheds træning altså ingenting... så jeg ville tale med en dyrlæge om at få stickset hans urin for bakterier

• #18   13. jan 2013
    Tillykke med jeres lille Jack smiley

Først og fremmest, skal du få din kæreste til at forstå, at når i har valgt at købe en "stald"hvalp i vinterperioden, så kommer det altså til at tage tid.....
    Derudover,skal du ha lært både hund og kæreste at alt hvad der sker indenfor bliver ignoreret og alt hvad der sker ude blive FEJRET på niveau med en lotto-gevinst på 9 millioner smiley

En jack, er en skøherlig lille hund, men det er vigtigt at du allerede nu gør dig klart, at du har anskaffet dig en vovse der lærer bedst ved hjælp af guf og smølfestemme..
    Groft sagt, du kan lære en Jack ALT, hvis den bare kan se meningen med det smiley
    ( dette gælder i øvrigt også for de fleste andre hunde)

Mht at bide i fingre osv, så lad som ingenting, men erstat straks dine fingre med et stykke legetøj og ros, når vovse bider i det i stedet for smiley

Kan varmt anbefale dig at lure på
    http://www.djrtk.dk/

Kommentér på:
Renlighed HJÆLP..

Annonce