993 visninger
|
Oprettet:
hjælp? skaber sig på gåture {{forumTopicSubject}}
Hej
Vores samojede på knap 4 år bliver så forfærdelig ivrig når han ser andre mennesker og hunde på gåturen. Han piber og trækker og skaber sig virkelig meget. Han er i forvejen ikke god til at gå i snor. Jeg har prøvet at aflede hans opmærksomhed, når vi ser andre, men ligemeget hjælper det.
Hvordan kan jeg gribe problemet an? Skal jeg først lære ham at gå på venstre side pænt? Og hvordan skal/kan jeg overhovedet gøre?
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
okt 2015
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 14
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Slædehunde har meget ofte den adfærd, når overskudsenergien er for stor (inklusive mine egne).
Et træningshold med andre hunde vil kunne lære jer at arbejde med andre hunde ved siden af. Mere mental stimulering hjemme kan også forbedre gåturene.
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 628
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er så langt fra et quick fix - men det er nødvendigt.
Det hele starter med motivation. Du skal lære din hund at kende, finde ud af, hvad den vil arbejde for og så skal du i gang med bitte små skridt.
Ikke bare i forhold til det her, men i forhold til hele hundens hverdag.
okt 2015
Jeg prøver så vidt muligt, at få ham stimuleret så meget jeg nu kan komme til, men jeg kan godt komme til, at løbe tør for ideer til, hvordan jeg kan gøre det. Vi tager selvfølgelig en masse gåture, smider goder ud på græsset så han skal snuse sig frem til det, godbidder i en flaske og selvfølgelig træning, men han er simpelthen så klog og lærer hurtigt. Jeg tager da også glædeligt imod idéer til, hvordan jeg kan stimulere ham på andre måder
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hunden skal lære hvad den korrekte opførsel er i den givne situation - og der er der kun en vej - at starte fra scratch.
okt 2015
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
Vi har derfor trænet meget kontakt øvelser det sidste års tid. Det har virkelig hjulpet meget. Vi kan nu gå fri med ham, forbi mennesker.
Vi er lige startet op på træningshold igen. Det går os meget bedre.
Så ingen hilsen på gå tur, og øve kontakt øvelser. Er mit råd. (:
hjælp? skaber sig på gåture