{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Anfald..?? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer,der har prøvet at jeres mops lige pludselig ikke kan få luft ??
Vores lille Elvis har på det sidste vågnet op nogen gange,og sidder og hiver efter vejret, lyder ret voldsomt og han åbner ikke sin mund, men sidder pog synker som om der sidder noget fast..- har prøvet at tage ham op og berolige ham, og igår aftes da det skete måtte jeg åbne hans mund og tage hans tunge ud.
Bare at for at gøre et eller andet, han åbner nemlig ikke selv munden,men sidder bare og siger de voldsomste lyde..
Men 5 minutter efter er han frisk igen...
Han får det også mest når han vågner op....
Skal naturligvis til dyrelægen med ham, og har prøvet at filme ham på min telefon så dyrelægen kan se det,men er ikke så tit han har det,så måske svært for en læge at sige hvad´det kan være.....
Men kender i til det , vil jeg MEGET gerne høre fra jer....- efter at have mistet en mopse hvalp Tyson som kun blev 3 mrd..- er vi ret nervøse.... :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anfald..??
  • #1   28. jul 2007 Det har jeg heldigvis aldrig oplevet med Vito, men kan det måske være forsnævrede luftveje?

• #2   28. jul 2007 Tak for jeres svar ,,,
    sanne : har prøvet at åbne hans mund,men virker som om han bare ikke kan/vil åbne den..-og man får det helt skidt når han sidder der og gisper...
    men høre hvad dyrelægen siger til det..
    Har aldrig hørt det reverse sneeze før...-så tak :o)

• #3   28. jul 2007 Tak for jeres svar ,,,
    sanne : har prøvet at åbne hans mund,men virker som om han bare ikke kan/vil åbne den..-og man får det helt skidt når han sidder der og gisper...
    men høre hvad dyrelægen siger til det..
    Har aldrig hørt det reverse sneeze før...-så tak :o)
    jeanette, det med luftvejene kan jo også være en mulighed.. Hmm..-håber bare ikke det er alvorligt !!

• #4   29. jul 2007 Boris gør det også somme tider. Hader det!! Det lyder SÅ væmmeligt. Det plejer at hjælpe på ham at jeg beroliger ham, ved at nusse og snakke stille og kærligt til ham

• #5   29. jul 2007 altså, reversed sneezing er helt harmløst, ofte kan de vokse fra det.

de får disse "anfald" fordi de skal have renset deres næse for gamle dufte, for at kunne bruge næsen optimalt.

Så jeg synes du skal slå koldt vand i blodet, det med at tvinge munden op, synes jeg er lige lovlig drastisk, du gør bare hunden mere nervøs end den er! Tal hellere beroligende til hunden og vis at du er helt rolig og at det kan hunden også sagtens være!!

• #6   30. jul 2007 Jeanette ; Hvis de kan vokse fra det, er det jo godt nyt :o)
    Han har ikke haft nogen "anfald" i weekenden,men beroliger ham også når han har det...
    Man bliver bare lidt skræmt når han sidder der og gisper....
    Men Tusinde tak for jeres svar..........

• #7   31. jul 2007

det er sq skide ubehaligt at se, jeg plejer at snakke og berolige vores dreng når det sker, og har brugt det med at åben munden på ham stille og rolig, massere/køre hånden stille og roligt på halsen og det hjælper,

vores har en enkel gang besvimmet af det, blev godt nok helt vild, men han var frisk igen bagefter han vågenede, den bløde gane faldte på plads da han besvimmede så slappede han helt af

har lige et link se under Vi sætter navn på vejrtrækningsproblemet på denne side (link fjernet)
    men snak med dyrlægen om det, det er altid det bedste ;o)

• #8   1. aug 2007 Puha, lyder voldsomt at jeres ligefrem besvimede..
    Er underligt de får det sådan..-vores stakkels små mopser....
    Tak for linket, kigger på hjemmesiden ;o)

• #9   14. aug 2007 Hej Sanne... jeg synes nu det er ret drastisk, når hunden ofte selv kan komme ud af "anfaldet", så er der ikke nogen grund til at tvinge munden op, eller andre ting. Jeg har hørt om så mange råd til at få stoppet det, men jeg har lært selv at det stopper af sig selv, og det eneste jeg gør, er at tale beroligende til ham og nusse ham lidt, så han ved at jeg tager det roligt, så det kan han også...

Og reversed sneezing er jo helt harmløst, det er som sagt bare for at rense næsen for gamle dufte. Ikke et decideret moppe problem, har set mange hunde "snorke" på den måde, og de havde en lang snude.

Kommentér på:
Anfald..??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce