{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Anfald? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Her for ca 2 timer siden fik Chanel en eller anden form for anfald. Hun var ved at spise, hun blev ligesom helt lammet, reagerede ikke på man kaldte på hende, hendes øjne var vildt udspilet og løb i vand. Jeg tog hende op og satte hende ned kort tid efter, der kunne kun ikke rigtig stå på sine ben, manglede balance og virkede stiv i benene.
Hun rystede en bette smugle, ikke ret meget og slikkede sig om munden.
Efter ca 10 min var hun helt sig selv igen

Nogen der har oplevet det? Er det er epeleptisk anfald? Hun gjorde noget ala det sammen for 14 dag, mens hun drak vand, der troede vi hun havde fået det galt i halsen. Der var det slet ikke så slemt. men hun var ukontaktbar i kort tid.

Det skal lige siges at hun muligvis er drægtig, 21 dage

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anfald?
  • #1   13. okt 2010 Du må opsøge dyrlægen.
    Ingen af os herinde kan stille en diagnose.
    Er det epilepsi - bør du give din tæve en abortsprøjte!

• #2   13. okt 2010 Aner intet om racen men hva med den der hjernesygdom som også rammer cavilieren?? Eller epilepsi, eller ataxia. Har hunden lukket fontel (staves)

• #3   13. okt 2010 Drægtighed kan fremprovokere epileptiske anfald hos en i forvejen disponeret hund.
    Var det min hund blev den steriliseret og evtuelle fostre fjernet...

• #4   13. okt 2010 Jeg har været ved dyrlæge.. Jeg sidder da ikke og tror jeg kan bruge jer herinde til at stille en diagnose! Søger nogle med erfaringer på dette punkt, nogle der måske har oplevet noget lignende. Det er sjovt så hurtige folk er herinde!!!

• #5   13. okt 2010 (link fjernet)

• #6   13. okt 2010 Ja hvis det er epilepsi er det den arvelige type når det viser sig så sent i hundens liv, ogalle hvalpene vil enten få det eller være bærere af det..

Epilepsi kan man ikke teste for andet end under et anfald, men dyrlægen kan nok bruge udelukkelsesmetoden for at finde ud af hvad det muligvis er..

Jeg ville ikke vælge at tæven skulle gå gennem en drægtighed og fødsel med en sygdom der muligvis er arvelig, men også for tævens egen skyld..

Er spændt på at høre hvad dyrlægen siger det kan være - pøj pøj med det =)

• #7   13. okt 2010 Men hvad sagde dyrlægen så? Det er da nemmere at fortælle, om man har erfaringer, hvis du fortæller dyrlægens diagnose.

• #8   13. okt 2010 Nu lader jeg dyrlægen om at vurdere det.

• #9   13. okt 2010 Mine forældres gamle hund havde epilepsi og det viste sig på samme måde som du beskriver. Den fik ikke medicin, og det skete så sjældent, at dyrlægen sagde at det ville den ikke tage skade af og lider heller ikke under anfaldet. Men det er 12 år siden nu, så dyrlægerene har nok fået nye holdninger til det. Det var lige hvad jeg kendte til det:-)

• #10   13. okt 2010 @LSCN@ - du sagde før, at du HAVDE været hos dyrlægen?

• #11   13. okt 2010 Øh der er vel ingen grund til at den hund får de hvalpe? Altså alle de grunde der kan være er arvelige skavanker så hvorfor lave syge hvalpe og med vilje vælge at sælge dem til mennesker der risikerer at få svære depressioner af at deres hunde bliver syge og på tragisk vis dør?

• #12   13. okt 2010 Han mente ikke det var det, det kunne være pga drægtigheden. Der blev taget prøver for nogle forskellige ting som jeg venter svar på

• #13   13. okt 2010 Samsonitten: Ta dig dog sammen!
    Til alle: Jeg skrev dette indlæg for at høre om andre har prøvet at hund havde det på den måde.
    Jeg ringede til dyrlægen med det samme og kørte efterfølgende-SELVFØLGELIG!
    Om hunden skal eller ikke skal have en abortsprøjte, er noget jeg snakker med min dyrlæge om når der er svar på prøverne!! Jeg har hverken sagt den skal eller ikke, men jeg er nød til at snakke med min dyrelæge om det, ikke jer!

Jeg kan se jeg ikek får noget ud af denne tråd

• #14   13. okt 2010 Jeg kan se du får en masse ud af denne tråd. der er mange der er kommet med flere gode indbud på hvad den kan fejle men alle er enige om at man ikke laver syge hvalpe med vilje og at en dyrlæges ord og undersøgelse er 1000 gange bedre end hele hg´s formodninger.

• #15   13. okt 2010 Skal JEG tage mig sammen? Hvorfor? Jeg spørger hvad dyrlægen har sagt - da du skrev at du havde været ved dyrlægen - for det er jo nemmere at sige, om man har erfaringer - som du efterlyser - hvis man har en diagnose.

bagefter skriver du, at du lader dyrlægen vurdere det.

Derfor spørger jeg dig. Prøv med en voksen tone.

• #16   13. okt 2010 Selvføglelig skal man afvente blodprøver osv. inden man går videre. Er det noget simpelt, så må man jo rette op på det.
    En drægtighed i sig selv er ikke sygdom, men det overarbejde kroppen er på, kan gøre at visse sygdomme hunden i forvejen har skjult kommer til udtryk. Især arvelig epilepsi har ry for at vise sig i en "sen" alder og især når der er hormonelle udsving som under en drægtighed.
    Synes virkelig du skal overveje steriliseringen.
    Både for ikke at sende potentielt syge hvalpe ud til familier, og for at tæven ikke skal gennem flere løbetider med hormonudsving til følge...

• #17   13. okt 2010 Og Vivi: Ja hun har lukket fontanel, ellers ville hun jo ikke var blevet parret. Man tjekker jo sin hund inden for diverse arvelige lidelser

• #18   13. okt 2010 @LSCN @
    Årh det er ikke sikkert, her på hg vil jeg vove og påstå at det kun er 25% af alle kuld der er lavet hvor forældredyr har tavle og er tjekket for diverse racerelaterede skavanker.

• #19   13. okt 2010 Under alle omstændigheder - god bedring med vovsen.
    Håber ikke det er noget alvorlgit!

• #20   13. okt 2010 @LSCN@ Held og lykke med det, håber det ender godt, og god bedring med hende. Jeg har også besluttet mig for at holde op med at spørge om sygdomme herinde. Det er fint folk vil hjælpe og de gør det også i den bedste mening. Jeg bliver bare forvirret og frustreret over det.

• #21   13. okt 2010 Samsonitten: Hvis du læser hva jeg skrev så venter jeg svar på prøverne. Så forstår jeg ikke spydigheder som : "Jeg synes du sagde du HAVDE været hos dyrlægen" Hmm, forstår ikke hvad det skal til for.

Og jeg er godt klar over at man ikke lader en hund med epilepsi på hvalpe, jeg har aldrig sagt noget om det. Udover at det er noget jeg skal snakke med min dyrlæge om når prøverne kommer.

Det er fint i siger det, men det er jeg godt klar over

• #22   13. okt 2010 Vivi: Det kan så godt ske, men der findes faktisk også gode hundeejere som vil gøre alt for deres hunde

• #23   13. okt 2010 @LSCN@ - hvis du læser, så kom dit svar med prøverne EFTER jeg spurgte. Forstår ikke, hvorfor du skal hidse dig sådan op.

• #24   13. okt 2010 Jeg prøvede sådan set at hitte rede i om du havde været der eller ej, da du skrev modstridende svar, der kunne tolkes i hver sin retning.

• #25   13. okt 2010 @LSCN @
    Ja og man chokeres hver gang smil. Pyh tænk sig at man bliver så kynisk at man nærmest forventer at alle med moderacer er ligeglade ejere som bare har hundene for at avle hvalpe som sælges for overpris.

• #26   13. okt 2010 Det er ikke min mening at skrive modstridende oplysninger.
    Vi har 4 chihuahuaere.
    Nala er sterilieret fordi hun har udviklet patella, vores hanhund er kastereret fordi han ingen stamtavle har og vejer 3,5 kg( ikke racetypisk) Vi købte Gracie velvidende at hun sikkert ikke kom op over 2 kg (dvs, hun ikke kan få hvalpe og skal også steriliseres)
    Dette er første gang Chanel er blevet parret, i hendes 4 løbetid.
    Vi går meget op i vores hunde og har dem absolut ikke for at tjene penge.
    Chanel er både testet for patella og øjenlyst.

Er træt af at folk altid regner med at man bare vil tjene penge og vil sætte syge hvalpe i verden.
    Og når det så er sagt, så er det min dyrlæge jeg i sidste ende lytter til, selvom jeg godt ved at mange herinde ved rigtig meget om hunde

• #27   13. okt 2010 Jeg regner nu ikke med at du bare vil tjene penge - jeg har ingen forstand på avl, så den diskussion blander jeg mig ikke i.

Jeg var interesseret i at kende til den diagnose din dyrlæge var kommet frem til og derfor forsøgte jeg at finde ud af om du havde været der eller ej. Længere er den ikke.

Pøj pøj med hende, håber ikke at det er noget alvorligt.

• #28   13. okt 2010 Tror du ikke bare at det har været et anfald af reversel sneezing ??

Kommentér på:
Anfald?

Annonce