1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ikke igen! Tumor. :( Ikke igen! Tumor. :(

Nogle herinde kan måske huske, hvordan min gamle labrador, Sascha, fik fjernet en tumor på poten for et par år siden. Den var ondartet, mastcelle tumor, men så vidt vides spredte det sig ikke (medmindre kræft var årsagen til de indre blødninger hun måtte aflives af før påske).

Såret fra operationen helede aldrig helt, men generede hende ikke synderligt.

Anyway. Nellie har nu sådan en tumor - eller hvad det er - på forbenet. Dyrlægen har set den, men mente ikke det hastede med en biopsi, måske fordi den er vokset ret langsomt.

Men den er ret hård - lidt knudret - kan ikke rigtig flyttes med. Tyder det ikke på, at den er ondartet? Jeg bør vel få lavet den biopsi snarest, men jeg er sgu bange for resultatet.

Hun er 9 år. Og har det forøvrigt godt. Lige så tosset som altid. Bare udsigten til at sige farvel til hende - den er hård!

Jeg sætter et billede ind af tumoren herunder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke igen! Tumor. :(
  • #1   27. jun 2019 Den er ikke for køn.

profilbillede
  • #3   27. jun 2019 Helt generelt siger man jo, at fedtknuder kan skubbes rundt med og hvis en knude ikke kan det, KAN det være noget alvorligt. Men det er jo ikke til at sige 100 % så længe der ikke er en biopsi. Så jeg ville tage en dyb indånding og få bestilt en tid. Uanset resultatet er jeg sikker på, at du gerne vil vide det. Så kan du gøre noget. Det er bedre end at vente i uvished.

Men for pokker, jeg forstår godt, du er bange smiley

• #4   28. jun 2019 Jah, du har selvfølgelig ret. Jeg må få lavet den biopsi og så tage den derfra.

• #5   28. jun 2019 Godartet eller ondartet - den sidder på en måde, så at det kan vær svært at få hud nok til at lukke såret, hvis den bliver for stor, så du skal nok ikke vente alt for længe inden du gør noget.

• #6   28. jun 2019 Hvor hurtigt er den blevet så stor ? Som CH påpeger så sidder den rigtig dumt, så hvis du vil have gjort noget ved den så skal det være nu og ikke om en måned eller to.
    At den sidder fast i det underliggende væv gør også at den kan være ret svær at fjerne, men den behøver ikke være ondartet smiley
    Min Perle har en stor 'bule' på sin ene skulder; det skyldes en fedt knude der sidder inde under en skuldermuskel. Den kan heller ikke flyttes rundt smiley Jeg ved hvad det er fordi dyrlægen har haft åbnet, kigget på den og konstateret at den er rimelig umulig at fjerne uden at det bliver en temmelig bøvlet operation. Men altså kun en fedtknude. Jeg fik hende åbnet fordi hun fik den her knude som voksede. Vi fik taget biopsier men de viste ikke rigtigt noget andet end muskel og fedtvæv. Jeg kunne ikke rigtigt holde uvisheden ud (har mistet to hunde til kræft så har lidt noia) så jeg sagde 'OK - så må i altså åbne og se hvad det er' og fjerne det vis muligt. Perle virker på ingen måde generet, hun halter ikke og man kan give hende massage direkte på knuden uden at hun ser ud somom hun synes andet en at det er dejligt.

• #7   28. jun 2019 Jeg opdagede den for nok 1-1,5 år siden, og den er stort set ikke vokset. Men jeg synes den måske er vokset lidt her de sidste par måneder - måske. Det er lidt svært at vurdere. Men som I kan høre er det ikke sådan, at den er vokset hurtigt, også derfor jeg ikke allerede har fået lavet en biopsi. Men I har ret, det skal jo gøres. Hun skal alligevel snart have opereret sit galopperende tandkød (dælme et mærkeligt ord for det), så kan jeg jo få lavet biopsien samtidig. smiley

• #8   28. jun 2019 Ahh OK, så er den ikke ligefrem galoperende. Det lyder som en god ide at få lavet en biopsi når hun alligevel skal have opereret tandkød.

Kommentér på:
Ikke igen! Tumor. :(

Annonce