Ikke igen! Tumor. :( Ikke igen! Tumor. :(
Nogle herinde kan måske huske, hvordan min gamle labrador, Sascha, fik fjernet en tumor på poten for et par år siden. Den var ondartet, mastcelle tumor, men så vidt vides spredte det sig ikke (medmindre kræft var årsagen til de indre blødninger hun måtte aflives af før påske).
Såret fra operationen helede aldrig helt, men generede hende ikke synderligt.
Anyway. Nellie har nu sådan en tumor - eller hvad det er - på forbenet. Dyrlægen har set den, men mente ikke det hastede med en biopsi, måske fordi den er vokset ret langsomt.
Men den er ret hård - lidt knudret - kan ikke rigtig flyttes med. Tyder det ikke på, at den er ondartet? Jeg bør vel få lavet den biopsi snarest, men jeg er sgu bange for resultatet.
Hun er 9 år. Og har det forøvrigt godt. Lige så tosset som altid. Bare udsigten til at sige farvel til hende - den er hård!
Jeg sætter et billede ind af tumoren herunder.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 30 Svar: 367
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.448
Men for pokker, jeg forstår godt, du er bange
jan 2008
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.502
At den sidder fast i det underliggende væv gør også at den kan være ret svær at fjerne, men den behøver ikke være ondartet
Min Perle har en stor 'bule' på sin ene skulder; det skyldes en fedt knude der sidder inde under en skuldermuskel. Den kan heller ikke flyttes rundt
jan 2008
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.502
Ikke igen! Tumor. :(