{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

løs hund IGEN! {{forumTopicSubject}}

suk jeg synes efterhånden at der rigtig tit er nye tråde om løse hunde.. i dag var det vores tur til at prøve det. var alene nede med både Bertram og Gustav. hører en snakke med sin hund ovre på den anden side af gade, når at tænke så må jeg hellere lige være xtra obs på Gustav (som ik' kan li' andre hunde). Ser væk et kort øjeblik og pludselig står den foran os... og er gået over gaden ALENE... jeg må så råbe efter ejeren, æh undskyld men mine kan ikke med andre... ej er han gået over vejen? ja og mine kan ikke med andre.. min gør ikke noget, bare lade dem....
lade dem hvad? skal jeg se på at Gustav markere sig og napper den anden i kinden og pludselig sidder den ellers så venlige hund med tænder i min hund????? og bagefter få af vide at neeej det gør han aldrig...
vi mødte faktisk også en løs hund i sidste.. den blev sluppet i det øjeblik ejeren fik øje på Bertram og Gustav.. så får jeg meget hurtigt råbt at undskyld men mine kan ikke med andre... og hiver dem med mig.. så råber han gu'hjælpe'mig om hvorfor jeg ikke bare lader dem hilse.....
og hans hund kommer hele helt hen til os på trods af at han kalder på den, så jeg vil ikke mene han havde fuld kontrol over hunden....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs hund IGEN!
  • #1   19. apr 2007 som jeg også skrev igår i oplever det så tit.. og så siger folk tilbage min hund gør ikke noget.. men nej måske gør den andne det.

men ja i dit tilfælde kan din hund ikke lide andre så er det jo ikke så fedt.. folk ikke har styr på deres hund.

• #2   19. apr 2007 IDIOT.....frygter at møde sådanne mennesker...grr...

• #3   19. apr 2007 Nogle menesker er bare ikke ansvalige. Syntes sådan noget er rigtigt træls.
    Her hvor jeg bor er der nogle hunde der går løs og det er hvor de ejeren er inde i huset og en af dem er rigtig gald og følger efter os, harså fået den javet væk, så går andre veje nu, men rigtigt trælst.

• #4   19. apr 2007 Uhh... Du må vist til at råbe lidt højere, for det lyder sku ikke som om de gider lytter ordentlig efter, de tåber af nogle hundejere at være..

suk... De tænker sig jo ikke.. Nej det kan da godt være at deres hund er sød, men dete r da ikke alle hunde som er i snor der kan med andre,, det er lige som om at den glemmer de lidt!!

• #5   19. apr 2007 jeg tror næsten ikke engang det hjælper at råbe højere... måske jeg skal sige at de er syge og det smitter... så kan det var de kan få fat i deres hunde!!!!!!!!!!!

• #6   19. apr 2007 gode hunde? det er jo ikke sikkert de er lige så gode hvis der er en der står og flipper skråt fordi den ikke kan li andre hunde?

• #7   19. apr 2007 jeg har også oplevet det med hundEjere og løse hunde- min hund er blevet nappet 3 gange, fordi visse hundeEjerer ikke kan kalde deres hund til sig, mange hundeEjere går nogle gange mere end 50 meter væk fra sin hund og tuller rundt her her ved en markegen hvor jeg bor- de snakker mens hundene lejger- det er også fint nok, men det hjælper jo ikke hvis man går med sin hund i snor og en af de andre hunde kommer farende-

• #8   19. apr 2007 Casio: hi hi kunne være jeg skulle gøre forsøget... det hjalp jo sådan set dengang de havde kennelhoste... så skyndte folk sig væk smiley

• #9   19. apr 2007 grrr jeg kan virkelig hidse mig op over de løse hunde.. er lige før jeg siger noget til folk selvom jeg ikke har mine egne med...

• #10   19. apr 2007 skete intet med nogle hunde, heldigvis. men en eller anden dag så er der en hund der kommer for tæt på og så får Gustav lige markeret og så bliver den anden hund gal og tæsker Gustav.............................. fordi den BIIIIIIIIIIIP ejer ikke kan få sin hund til sig

• #11   19. apr 2007 jeg har hørt andre sige at de også slipper deres hund hvis deres egen bliver angrebet... så de kan forsvare sig selv..

• #12   19. apr 2007 det vil jeg aldrig gøre, med at sige min hund er syg hvis han ikke er det- det er ligesom at snakke om ulven- så kommer den- jeg syntes bare det er jo mere eller mindre voksne mennesker som går med hundene- men jeg føler også mange hundejere bliver mere og mere ligegald med hvad der sker når deres hunde går løse ,samt noget helt andet med at få samle deres hundelorte op efter sig, for her hvor jeg bor- har jeg ikke se nogen gør det- jeg gør det ved min egen hund- det er jo ikke lækkert at vade i og så ser det jo heller ikke lækkert ud..

• #13   19. apr 2007 Uhh hvorfor kan folk ik bare kalde hunden til sig når der kommer en anden hund.....
    Desværre er der ik særlig mange der tænker så langt at det ik er alle hunde der er venlige.

• #14   19. apr 2007 Solveig- jeg frygter præcist det samme......

• #15   19. apr 2007 og hundeejere bliver så sure over at man siger de skal have ders hund i snor- det er derfor jeg snart ikke gider at bo et sted med så mange mennesker- flytter sgu tilbage til Bondeby.....

• #16   19. apr 2007 Team FrostyAdonis: jeg kan godt se hvad du mener.. ville også være ked at af skulle lade som om mine hunde er kronisk syge.. men den kunne jo bruges i tilfælde hvor folk virkelig var fatsvage....

• #18   19. apr 2007 du ved jo at folk snakker - så folk for noget at snakke om- du ved som ikke passer og det gider jeg ikke- jeg prøver bare at ignorere hvis der kommer en hund hend imod os- siger jeg " STOP " til den anden hund og stopper den ikke, siger jeg det igen, eller også stiller jeg mig op og siger Gå så hend til mor eller er det en mad siger jeg far og mange gange gar de bare tilbge så, men så står man også og råber af andre folks hunde- hvor jeg vil mene det er hundejerne skal sørger for ders hunde og få kaldet dem til sig, eller de skal lade være med at gå uden snor...

• #19   19. apr 2007 nemlig Mia! de fatter ingenting når de kommer vadende med deres hunde.... grrrrr!

• #20   19. apr 2007 jeg kan ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at deres hund skal gå uden snor. det ville være så meget nemmere hvis folk kunne få deres hunde i snor OG lære at samle op efter deres hunde. det er folk heller ikke særlig gode til her heller...

• #21   19. apr 2007 Det der irriterer mig mest er at den løse hund ik fatter at min hund er usikker, og IKKE vil snakke.....
    Han kan slet ik håndtere løse hund der kommer drønende direkte imod ham.
    Det er svært at holde en usikker hund samtidig med at man skal holde den anden hund væk

• #22   19. apr 2007 Solveig- Min hund løber også nogen gange uden snor, men sørger for at kalde ham til mig når der kommer andre hunde.....

• #23   19. apr 2007 Happydyret J: jeg har heller ikke noget imod det når folk når at få fat i deres hund og respekterer at ikke alle kan med andre.

• #24   19. apr 2007 Folk kan bare lære deres hunde et ordenligt indkald, så er de problemer løst.

• #25   19. apr 2007 Solveig- i bund og grund er det vel også et spørgsmål om at respektere andre.
    Hunden uden snor har jo fordelen ved at kunne bevæge sig frit, mens hunden i snor ik kan gøre så meget

• #26   19. apr 2007 Happydyret: enig.. men folk tænker åbenbart ikke sådan.. desværre

• #27   19. apr 2007 nej det er sørgeligt

• #29   19. apr 2007 Mia- Når min hund løber løs er det på sportspladser og steder hvor der ik kommer så mange mennesker.....
    Jeg tror næsten heller jeg selv vil ende med et bid en at min hund skal....jeg vil gøre alt i min magt for at skille dem ad

• #30   19. apr 2007 jeg vil til enhver tid også tage biddet for mine hunde...

• #32   19. apr 2007 Malene S: ej hvor smart! dejligt at det var en hundetræner Tulle farede hen til smiley

• #34   19. apr 2007 Jeg sidder og tænker på om hundelivet i snor, er et lige så sjovt og spændende hundeliv, som alle de uartige hunde har. De uartige kan løbe rundt og læse og hilse, for heldigvis, er der MANGE hundeejere som tillader deres hunde at hilse på andre hunde, ja det kan godt være at hundene ikke lige kommer når der bliver kaldt på dem, men hvis man nu lige kunne få snust lidt til den artige i snor. HMMMM. Der er mange måder at holde hund på og der er mange forskellige hunde.
    Men jeg BIIIIIIIIP person, har nu altid haft lidt ondt af de hunde i snor som ikke kan hilse på andre.
    Jeg er dybt taknemmelig over at bo i en lille by, hvor hundeholdet er meget afslappet, så hundene kender og hilser og leger med hinanden.
    Men kors hvor er det anstrengende når alle turisterne kommer, så bliver vi stakkels biiiip personer skældt ud hver gang vi og vores hunde er ude og gå, for nu skal de altså bare være i snor.
    Ja det var så lige en anden vinkel på løse hunde.

• #35   20. apr 2007 Snow- min hund har faste legevenner og det har jeg det bedst med.....selvfølgelig skal hundene have lov til at lege med andre hunde.
    Min hund får ALDRIG lov til at hilse før jeg er helt sikkert på den anden hund er venlig, og han har det som sagt ik godt med at andre hunde kommer løbende op i fjæset på ham mens han er i snor.
    Jeg deler helt klart din holdning med at hunde skal have lov at løbe løs, og gerne hver dag. Men i min verden burde ejeren altså lære hunden et ordentlig indkald før det sker. Eller vælge et sted hvor det ik vrimler med hunde.

Mener du det er iorden at hundene løber løs når de ik kommer når der bliver kaldt?

• #36   20. apr 2007 Nej de skal selvfølgeliog komme ved indkald. Men de fleste som har haft unge hanhunde ved, at der kan være et par måneder hvor deres hørelse er ret begrænset.
    Mine får heller ikke lov til bare at hilse. Jeg respektere da hvis folk har deres hunde i snor, som jeg skriver med turisterne. Men der har bare lige været rigtig mange tråde om løse hunde, hvor jeg har læst det sådasn, at dem som har oprettet og skrevet, bare ikke ville have at deres hunde hilste på fremmede.
    Hvis jeg en sjælden gang oplever en fremmed hund komme tonsende, og ejer står 100 meter væk og skriger at den ikke gør noget, så slipper jeg mine hvis de er i snor. Så oplever jeg ikke nogen konfrontation, jeg går bare videre. Men alle mine schæfere har så alle været på hvalpemotivations kursus. Og vi har fået lov til at træne med små hunderacer, altså hvalpe, netop fordi mine hunde ikke skal tro at en lille hund som løber den skal jages.
    Kan blive lidt desperart når jeg ser en lille hund i flexlin. hvor ejeren hasler den i land som en anden torsk. Der oplever den løse hund at det er en leg, og den optager forfølgelsen af den lille. Hvor imos de små hunde som bare får lov til at være løse, de bliver lige stille og rolig hilst på.

Kommentér på:
løs hund IGEN!

Annonce