{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Blev lidt harm... {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Mig og min mor har lige været ude og gå tur med hundene..
Så på turen møder vi to damer der er ude og lufte deres små hunde, en lille puddel og en anden llille hund.
Den ene dame råber til os om vi har noget imod at gå den anden vej!?!
Helt ærligt tænkte jeg bare og råbte bare tilbge at de bare kunne gå forbi, da vores hunde ikke gjorde noget, så gik de i en KÆMPE bue nærmest helt ind i hækken forbi os, Bonzo sansede dem slet ikke fordi de gik så langt væk...

Er det bare mig der tager det for tungt?? Alle hunde var jo i snor...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev lidt harm...
  • #1   25. mar 2007 Det kan jo være at deres hunde ikke kunne med andre..

• #2   25. mar 2007 Hvis folk har en hund der ikke kan med andre er det da dem der må gå den anden vej...

Min mening, Lea

• #3   25. mar 2007 Er helt enig med Lea...

• #5   25. mar 2007 Hvis DERES hunde ikke kunne med andre, burde de da bare selv gå over på den anden side af vejen.. Det ville jeg da gøre, hvis det var MIN hund, der havde problemer..

• #6   25. mar 2007 Hold kæ... en møg......

Tror hun at hun ejer vejen eller hvad...

• #7   25. mar 2007 Tja...vi er engang blevet bedt om at gå en anden vej, da ejeren havde problem med sin schæferhan. Selvfølgeligt bedre end at de kom tæt på hverandre, men bagefter undrede det mig, at det var os, der sku vende om på stien...

• #8   25. mar 2007 Jeg blev helt måløs over hun kunne finde på at sige sådan... De kunne sgu selv vende om efter min mening.. Mine forældre bor i et stort villa kvarter og min mor sagde hun aldrig havde set dem før dernede, så de kan sgu bare pisse hjem i deres vante omgivelser...

Så kan det godt være amstaffen er pænt meget oppe og vende for iden, men Bonzo var i snor og så har jeg lige så meget ret til at gå på stien som de har...

• #9   25. mar 2007 Du tager det ikke tungt, med alt det skriveri der har været om vores hunde her på det sidste er det klart at folk bliver skræmt.
    Du skal se nogle blikke jeg får herude når vi kommer med vores hund.
    Vi gik forb en opgang hvor der var en bænk foran, der var en hund og der sad 7 mennesker ved den bænk. Alle 7 gloede helt vildt efter os da vi gik forbi dem, godt nok på det andet fortorv. Men man skulle tro at de havde set et spøgelse eller noget........

• #10   25. mar 2007 Kan godt være de var bange for Bonzo, og det respektere jeg også fuldt ud, men min mor stod jo med deres hund og det er en Cao de aqua og den ser jo lige som ikke særlig farlig ud...

Ders små hunde gøede helt vildt og den ene sprangt rundt i snoren mens de gik forbi...

Men folk skal ikke be mig om at gå en anden vej, har folk et problem med ders hund eller er bange for Bonzo kan de gå den anden vej eller g over på den anden side og fortællle de ikke er trygge ved Bonzo..

• #11   25. mar 2007 Ha, jeg havde også en sjov oplevelse igår..

Min veninde, hendes brune labdreng, Karla og jeg var ude at gå tur.. Vi ser en mand med en westie i snor længere fremme og tager vores i snor.. Da han ser os begynder han at trække i en bue udenom og da vi passerer hinanden mumler han noget med "sådan et par møgkøtere"..

Vi stopper op og siger "undskyld, men hvad sagde du?".. "Ja, jeres hunde er sgu nogle møgkøtere, det ses da straks på deres adfærd og den type hunde er jo ikke raske"..

Hundene gik og snusede, uden at ænse hans hårbolle.. Hmmm..
    Ydermere siger hidsigproppen så "ja I skal være glade for at de ikke kom herhen så havde I ikke længere haft nogle hunde"...

Vi hylede af grin.. Sådan en tosse!
    Hans lille alt for langhårede hund (som vi vist også pointerede *flov smiley*) fattede desuden slet ikke hvorfor den skulle hives sådan afsted...

• #12   25. mar 2007 Oplever jeg også tit med mine, og synes ski ikke det er fair...

Hvis deres hunde ikke kan med andre, er det dem der skal gå den anden vej eller over på den anden side af vejen...

Hvis de ikke kan lide racerne, tjaa, så må se stadig gå den anden vej eller over på den anden side af vejen...

I går var jeg på stranden med mine hunde, de løb og legede og havde det sjovt, et godt stykke der fra holdte der en bil, jeg kunne se at føren gik ud af bilen, for at hente noget på bagsædet, og Kanye begyndte at gø og gå lidt frem, damen så det og hoppede ind i bilen, som om hun havde set en dræber haj (kunne ikke lade være med at grine) inden hun havde vendt sig om og var på vej ind i bilen igen, havde jeg allerede kaldt Kanye til mig og hun sad på plads og kiggede op på bilen...

Kan da godt forstå at nogle bliver forskrækket, men helt ærligt, at hoppe ind i bilen, som om det var hendes liv der var på spil, er måske lige at gå til yderlighederne...

Blot en af de mange oplevelser jeg har haft efter jeg har fået Kanye...

/Mette

• #13   25. mar 2007 Camilla > Det er op til een selv at ta vare på sin hund - måske hunden var bedre tjent, havde en historie der gjorde, ar ejeren valgte at vende om..

• #14   25. mar 2007 Hvis jeg ser der kommer nogle mod mig med en hund, ja så går jeg over på den anden side hvis de ikke har gjort det.
    Det har jeg altid gjort for så slipper jeg for ballade hvis de er ved at dø af skræk over min hund.
    Selvom han intet gør.
    Det minder om hende der kom med sin mops i går. Hun kom med klapvogn og en lille mops. Jeg stod med klapvogn og min hund og ventede på kæresten. Jeg sætter min hund på plads bag ved klapvognen så hende med mopsen kan komme forbi. Hun har sin hund i lang line og da de går fordi lader hun den bare komme helt hen til min hund der sidder på plads. Min hund havde ikke set den da han var travlt optaget af at vente på min kæreste, så min hun bliver forskrækket da der lige pludselig står en anden hund og han kommer med at vov. Damen bliver så bange og skynder sig at gå mens min hund sidder stadigvæk på sin plads. Jeg blev harm over at denne dame trode at hun ejede hele fortorvet. Hun kunne starte med at spørge om min hund måtte snakke men nej det gjorde hun ikke.

• #15   25. mar 2007 Naja har ALTID sele og snor på når vi er ude og gå og forleden da vi kom gående på vejen hjemad kom der en dame med en bette puddel.
    Da hun ser mig og Naja vender hun straks om og sætter i firspring op over vejen imens hun brokker sig.
    Jeg var så tæt på at råbe til hende at hun da sagtens kunne gå forbi og at Naja ikke ville gøre noget men gad ikke råbe efter hende.
    Da jeg så kommer op for enden af vejen er hun på vej hen mod mig igen. Jeg får Naja til at sætte sig og står bare og kigger på hende hvorpå hun vender sig atter om og løber ned af vejen.
    Nej hvor lå jeg flad af grin. Og så blev jeg alligevel også sur for Naja er jo ikke en tøddel farlig... mons tro hun virkelig ser SÅ farlig ud ???? *GGG*

• #16   25. mar 2007 Jeg tror i hidser jer for meget op... Det kan nu også være deres hunde der ikke kunne med andre hunde.
    Og hvis det endelig var på grund af dine hunde så må du altså indse at dine hunde har et specielt udseende som nogle desværre er meget bange for og om det er mediernes skyld eller ej det kan vel være et fedt.
    Når folk anskaffer sig specifikke racer må man slå sig til tåls med at nogle mennesker er fordømmende eller ikke bryder sig om disse hunde.
    Hvis i skal gå og blive harme for hver gang nogle træder jer over tæerne så skal i godt nok bruge meget tid på det.
    Accepter jeres hunde og stå ved dem.

Det skal lige siges at jeg selv synes muskelhune er skønne. Min bedste veninde har en amstaff og elsker ham meget højt. Vi nyder at gå ture sammen og hundene enes fint.

Træk dog på skuldrene når sådanne situationer opstår som du beskriver Kristina og tænk ved dig selv at det er synd for de folk der er så uvidende omkring muskelhunde:o)

Op med hoved;o)

• #17   25. mar 2007 Jeg kunne forstå hvis Bonzo begyndte at gø af dem at de blev bange, men han kiggede bare lige hurtigt på dem og så begndte han at snuse igen, så kan slet ikke se hvorfor de skulle være så bange...

• #18   25. mar 2007 Mia: Jeg bliver harm når folk opfører sig som tåbe som hende jeg stødte på gjorde. Jeg mener at man bør spørger om hunde må hilse på hinanden.

Ved godt jeg har en hund der lider under dårlige ry.
    Det tager jeg da med.

• #19   25. mar 2007 Camilla > joh...men ved nærmere eftertanke.. :o)

• #20   25. mar 2007 Enig med Lea, de kunne selv gå en anden vej

• #21   25. mar 2007 Smølfine: Jeg er helt enig med dig angående din oplevelse, jeg spørger altid og mener også alle burde spørge om hundene må hilse.
    Og jeg mener også at man altid bør korte sin hund ind når man skal passere andre på ens gåtur, også selvom de ikke har hund med sig, men der er jo også nogle der er bange for hunde (også min race:o)

• #22   25. mar 2007 Fair nok flk er bange for muskelhunde, men derfor behøver man da ikke be folk der kommer med en muskelhund om at gå den anden vej...

Jeg havde respekteret 110% hvis hun havde råbt at hun var bange for Bonzo og om jeg lige ville stå stille mens de gik forbi, så havde jeg selvfølgelig stået stille... Men blir sgu lidt tvær med sådan en opførelse der...

• #23   25. mar 2007 Camilla > min hund er ikke specielt glad for hunde, der har gøet voldsomt eller knurret af ham i hans hvalpetid...ikke at han reagerer, når de mødes på tur, men nærmer de sig haven, skælder han ud...øv

• #24   25. mar 2007 Mia B :

Jeg ved godt hvad min hund indeholder men derfor synes jeg stadig det er at overreagere.
    Naja så hende først da hun (damen) sagde en lyd og vendte sig så hurtig om at stenene sagde lyde ellers havde hun slet ikke opdaget dem.
    Og hun var faktisk talt slet ikke interesseret i dem.

Og jo.. jeg bakker min hund op 1010 %
    Men kan sagtens forstå de andre her i tråden for der er godt nok ikke nogen der skal bestemme over mig om jeg må gå samme vej som dem der kommer imod mig.
    Så længe jeg kan holse og styre min hund så er det vel ok eller???

• #25   25. mar 2007 Nu har jeg jo så ikke en muskelhund, så det er nu ikke det jeg hidser mig op over smiley
    Ved heller ikke om jeg hidser mig op, tror bare jeg mener at man har lige ret til at være her og der er ikke nogen der skal fortælle mig hvor jeg skal gå.
    Hvis jeg bliver bange for en hund eller ved at Scotty er bange for hunden eller what ever, så er det da mig der går!

MVH Lea

• #26   25. mar 2007 Korter ALTID hunden ind når vi møde andre - og det er ligemeget om de har hunde med eller ej...
    Det er så nok mest fordi de ellers får et slik på hånden hvis Twoface kommer for tæt på... Hun kan ikke forstå at det ikke er alle der vil snakke med hende :S

• #27   25. mar 2007 Personligt passer jeg også på med mine,. Man kan jo ikke vide om de andres hunde er opdragede og hvordan det er,. Men ville da mene det var dem der skulle finde en anden vej,..

• #28   25. mar 2007 Camilla > du skrev vist, at du følte dig dum, men ved nærmere eftertanke var det måske bedst, demn anden vendte om...
    Ihh...ska se Puscher nu...*S*

• #29   25. mar 2007 ikk holse men holde.. tastefejl af de små ;o)

• #30   25. mar 2007 Sådan noget fis, det er da ik jeres problem

• #31   25. mar 2007 Camilla A:
    Det lyder ligesom Scotty, og så leger han hoppebold hvis han endelig møder en der vil hilse, for så vil han helt op og snuse (ikke slikke) i hovedet/øret!

• #32   25. mar 2007 Lea
    Der vil Twoface så allerhelst op og sidde på skødet, og så overslikke dine øreflipper :S
    Og hun vejer jo omk 30 kg... Uuuups...
    Har nogle gange måttet undskylde mange gange over for folk - der dog alle har taget det med et smil!

Martin & Mette
    Heh, jeps ,det skal nok blive sjovt...

• #33   25. mar 2007 Er dejligt at høre i har samme mening som mig... Så nu er mit umør kommet lidt op igen... :O)

• #34   25. mar 2007 Kristina
    Jeps, det er dem der er nogle fjolser!

• #35   25. mar 2007 Mia: Helt enig. Jeg korte altid min snor når der kommer andre folk........

• #36   25. mar 2007 Camilla M
    Ved hvad du mener, det er så forvirrende en gang i mellem *S*

• #37   25. mar 2007 Tja... meget kan man sige; folk har deres grunde og vi vores egen. Selvfølgelig er en omvej bedre end et sammenstød, men på samme måde har jeg det stadig sådan, at hvis man ikke kan kontrollere sin hund når den er i snor, så må man arbejde med det - for ellers går det galt en dag.

Om det er hendes fordomme eller dårlige oplevelser der var grunden til hendes forespørgsel - ja, det er hvad det er. Alle har dårlige oplevelser. Burde jeg bede alle om at ride en stor bue uden om mig, fordi der en gang var en hest der trådte mig på brystkassen? Og skulle jeg bede alle fulde mennesker om at holde sig på en radius af 50 meter fra mig?

Men ja... det er vel som man ser på det. Jeg ved ikke, om jeg selv ville have gået uden om. Det ville afhænge af situationen. -Jeg ville i alt fald have en begrundelse ^_^

Igen - meget kan man sige, men du bestemmer stadig selv, om du vil gå uden om. Og længere er den ikke.

En fodnote: tillid viger ikke for nogen smiley

• #38   25. mar 2007 Når vi går og der kommer andre hunde unaset race eller opførsel fortrækker jeg ikke, men har min i kort snor. De mest agressive hunde vi har mødt det er de små i 10 meter liner der kommer væltende rundt hjørnet ind I battie og så sætter deres ejere miner op! En dag er vi kun kommet ud af haven, rundt hjørnet kommer der en lille King charles bums lige ind i Battie, den lille bliver forskrææet og løber ud på vejen (den havde ingen snor på) så kommer ejeren sådn 20 sekunder efter og skal lige til skælde ud; men jeg siger fluks undskyld mig burde din hund ikke haft snor på, jeg håber dælme ikke den er agressiv GG Battie fattede nada men jeg fik en god griner.
    Til jer med de såkaldte kamphund; vi er begyndt hver gang vi en amstaff. eller lignende og sige; nørj en fin vaps du har der, arj prøv lige at se en flot hund GG Datteren på 6 siger; orw en fin fldstaff du har der GG
    Og vi mener det faktisk, men kunne forestille mig at det ikke er de kommentarer man møder oftest, så vi taler meget højt så forbipasserende kommer til at smile istedet for at skule GG

Kommentér på:
Blev lidt harm...

Annonce