lidt harm over praktikstedet {{forumTopicSubject}}
ja jeg har lige en længere historie, men trænger bare til at komme lidt af med frustrationerne..
I fredags var jeg ved dyrlægen med Bella, fordi hun havde fået noget i foden jeg ikke kunne få ud da det sad ALT for dybt, til trods af at hun lod mig pille og rage i det med pincet og jeg ved ikke hvad (selvfølgelig under "huslige sterile" forhold)
jeg får noget penicillin med hjem, da dyrlægen ikke kunne se noget, men fik at vide at hvis det ikke var blevet pænere efter den første æske kunne jeg godt ringe igen, for så skulle hun have det opereret ud.
og jeg renser, og gør ved og holder det rent hele weekenden, men kunne trykke puds ud hvert 10 min så besluttede at ringe til dyrlægen i morges kl 7.30 og fik en tid til kl 8.30
så jeg skynder mig at ringe til mit praktiksted da jeg er på kontanthjælp og i praktik på plejehjem, men de bruger mig som en gratis afløser, hvilket de ikke må, hvis det er helt rigtigt.. sagen er den, at hvis de skal være 3 på arbejde skal jeg være nr 4, men jeg tæller som 3 manden i stedet -.-
men som sagt ringer tidligt om morgenen fordi jeg har en aften vagt fra 15-22 og håbede på de kunne finde en inden da.
hva tror i ikke lige hun siger til mig!!!!
"kan du ikke bare få en anden tid til din hund?"
WHAT!?!?! tænkte jeg bare!
"øhhh... nej det kan jeg ikke..."
"jamen jeg kan ikke give dig fri, så skal jeg lige se om jeg kan finde en afløse, så ringer jeg til dig ved 10 tiden"
så ringede hun så igen kl 10 og hva var svaret..
"jeg kunne ikke få nogen til at komme, så kan du ikke få en tid til din hund i morgen"
"øhh.. nej har lige afleveret hende"
"jeg forventer at du kommer kl 15, for kunne ikke få fat i en anden, kan du ikke få en eller anden til at passe din hund"
og sådan blev hun bare ved!
og Bella musen kom først hjem ved 14 tiden og så gik det op for os at der ikke var nogen hjemme fra 15-18, og jeg siger jer, hun er kan ikke engang gå lige på sine ben endnu og og jeg tør fanmer ikke at lade hende være alene hjemme..
så ringer igen til dem og siger..
"jeg kan desværre ikke komme for der er ikke nogen hjemme til at passe Bella"
"jamen, det kan jeg ikke bruge til noget, så kan du bare tage hjem og tjekke op på hende mens du er på vagt"
WHAT!?!? jeg lader sku ikke min halvbedøvet, ny opereret hund være alene hjemme på noget tidspunkt!
og så sagde hun til mig at hun ville tage det op med lederen!
- ja det gør du bare, det er sku ikke mig der har gang i ulovligheder her (tænkte jeg bare) og overvejede at tage den op med jobcenteret for det kan ski da ikke passe, men gider heller ikke at komme i klammerier med praktikstedet da jeg starter uddannelse som social- og sundhedshjælper her den 1 sep -.-
er det virkelig mig der har gjort noget galt her? ville i have gjort det anderledes?
jeg mener, hun trykkede virkelig på "dårlig samvittigheds" knappen og sagde "ja, men så må jeg jo ned og sige til dine kollegaer, at de skal være alene" og en masse andet -.-
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Jeg har selv stået med syg hund og et arbejde at passe, det var enten en sygemelding til mig selv, eller at en måtte passe ham.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
men vil da gerne vide hvad de havde gjort, hvis du havde ringet at du var syg, for så SKAL de jo bare finde en anden der kan komme.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Barn syg da er også KUN til du har anden pasningsmulighed, så skal du møde på arbejde derefter.
Så du kan måske godt regne med en opsang, en advarsel for at blive væk uberettiget fra din arbejdsplads - og du kan ikke gøre noget ved det.
Du har heller ikke krav på at gå til tandlæge eller læge i arbejdstiden.
Og i det her tilfælde; så ER det BARE en hund...sorry to say.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
En anden gang ville jeg nok bare lyve og sige jeg var døøøødsyg og ikke kunne stå ud af sengen :b
Håber Bella har det bedre :o)
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
og ja lille fisens mor: gad også godt vide hva de havde sagt til det -.-
nu er det desværre sådan at jeg har haft en sygemelding her i sidste uge pga stærke smerter i underlivet, har selv været ved doktormanden og der blev sagt at hvis det fortsætter så skal jeg tjekkes videre for cyster -.- så.....
tror måske de er ved at være lidt trætte af mig... men ærlig talt.. er fanmer også ved at være træt af at blive brugt som en regulær afløser 37 timer om ugen til en udbetaling af 6.000 kr -.-
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
sep 2012
fx denne uge har jeg en 15-23 tor, 15-23 fre og så en 7-13 lørdag dagen efter, så når knap nok hjem inden jeg skal være der igen og så 7-13 søndag, er så kommet til selv at sige god for det i tidernes morgen, men det er fordi jeg er så konfliktsky at jeg tænkte at det kan jeg nok godt lige klare..
Den guddommelige, karin og Kathrine.. forstår det heller ikke -.- som sagt det burde ikke være noget problem, når jeg nu er "erhvervspraktikant"
sep 2012
sep 2012
men er så kommet til at tænke på.. hvorfor fik jeg ikke smertestillende med hjem, men kun penicillin? men det fik hun så heller ikke sidste gang hun blev opereret så det vel meningen
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
næh hov den går altså ikke. Har du hørt om 11 timers reglen?
Ikke blot øges arbejdsløsheden når virksomheder misbruger reglerne for Praktik. De bryder også en af de mest simple regler, som er lavet for at beskytte arbejdernes helbred.
Du SKAL tage det op med jobcentret det der er under al kritik. De er f..king ligeglade med dig som menneske, Den måde de behandler dig på er nedværdigende, og et udtryk for manglende respekt for arbejdsløse/uudannet medmennesker.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Men synes bestemt også at du skal sige det til dit jobcenter, for de udnytter dig på groveste vis!
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Jeg ville ringe til kommunen og forholde dem sagen.
Fair nok du ikke kan få fri til hunden, men de må ikke bruge dig som arbejdskraft. Du er der for din skyld - ikke deres...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
sep 2012
min harme ligger nu ikke i at hun ikke vil give mig fri, for kan sådan set godt forstå det HVIS jeg havde været en regulær ansat! men nu er jeg jo BARE en praktikant fra jobcenteret som ikke må medregnes i normeringen, så om jeg kommer eller ej burde ikke have den store effekt på deres arbejdsordning... det var mere det "kan du ikke få en tid i morgen" der satte mig baglæns! skal den ud skal den sku da ud i dag og ikke i morgen, man kunne jo bare se hvor meget mere hævet og inficeret det blev på de 2 dage og det er til trods at hun fik/får penicillin
tror også bare mentalt jeg er ved at være godt træt af at være der, føler mig efterhånden pæn brugt og så 37 timer om ugen uden løn men "bare" en kontanthjælp, enten så burde de tilpasse pengene til timerne eller omvendt.. og har lige så mange beboer som en alm. afløser 3-4 og i weekenden havde jeg 5 (hvilket er ganske normalt i denne branche) men var sådan set blevet "lovet" kun at have 1-2 ligesom deres elever, for så at kunne give mig god tid sammen med beboerne -.- men jah jah.. det er sommerferie og kender da alt for godt til det, og er da også glad for endelig at have noget at lave..
skal lige sige, for vil nøde lyde som en "snylter på samfundet" har "kun fået kontanthjælp" i 3 mdr (3 for mange hvis i spørger mig men arbejde er der ikke meget af på fyn) og været i praktik i 2 mdr, så har skam "arbejdet" for mine penge om man så kan sige og lidt til måske
sep 2012
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Jeg ville have meldt mig syg hvis min chef ikke forstod hvor meget min hunds velfærd betød for mig.
Som chef ville jeg hellere have at mine medarbejdere fortalte mig sandheden og så på den regning være large når det kom til sådan en situation her. Men ville nok heller ikke bryde reglerne omkring praktik. Det går jo ikke kun ud over praktikanten men også de andre medarbejdere og de borgere som de skal tage sig af. I stedet for at sætte praktikanten i normeringen kan man jo "forkæle" sine medarbejdere ved at de har en ekstra hånd på hvor de normalt "kun" er 3.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
sep 2012
Sanne, helt enig, men de "udnytter" det bare til deres egen fordel ved at spare på afløsere, da jeg jo praktisk talt er helt gratis for dem.
Nina, det er jobcenteret der har skrevet 37 timer i 3 mdr på praktiksedlen så det må de godt..
til alle jer andre:
har snakket med jobcentret i dag, da jeg blev ringet op i morges og fik at vide at jeg havde haft 14 dages ferie på egen regning i Juli måned.. så sagde jeg bare det har jeg i hvert fald ikke!! har haft 3 sygedage- 2 til Bella 1 til mig.. det viste sig så at være en misforståelse så der er tale om 2 ferie dage og det er dem til Bella, da sagde jeg så også fair nok så de bliver trukket i kontanthjælpen næste gang.. hul i det, min hund er vigtigere!
så sagde jeg også til dem, at hvis plejecenteret skal lege krig på den måde, så gider jeg ikke at spille flink og fortalte hende at jeg bliver talt med i nummereringen..
jah, det kunne hun ikke lige tage stilling til lige nu, eller gøre noget ved..
så sagde jeg at det behøvede hun som end heller ikke, bare de ved det til næste gang de sender nogen der hen i praktik at de skal være opmærksomme på dette..
Hva Bella angår så har hun det vidst meget godt, hun hopper og danser og var meget legesyg her til aften (lidt til min store skræk med poten) så selv Kaito blev helt forvirret
"skal vi lege nu?" for hun lægger aldrig op til leg, men det gjorde hun i aftes, det plejer at være Kaito der er den lille provokatør
lidt harm over praktikstedet