{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Er harm {{forumTopicSubject}}

Sad i bussen og kom til at overhøre en samtale mellem 2 mænd..

De sad og snakkede om dyr, og om at folk var villige til at betale 30-40 tusinde for en operation på deres hund.. Så siger den ene at det er fuldstændig misforstået, og at han sgu bare ville få dyret aflivet og så anskaffe sig en ny, for dyr var ikke lige så vigtige som mennesker...

Blev virkelig harm ove den udtalelse, for hvorfor er vi mennesker langt bedre end alt andet levende, vi har selv været lige så små og "ubetydelige" som dem.. Og når man køber en hund eller et andet dyr, så vælger man at tage et ansvar, og ikke bare skille sig af med dyret lige så snart det koster lidt penge..

Ved godt at der kan være forskellige ting der spiller ind for noget hvis de vælger at få deres aflivet (alder, skade, om hunde vil komme sig) alle de ting, men de fik det virkelig til at lyde som om at en fuldstændig frisk hund, der har pådraget sig en skade, bare skulle aflives, for de var ikke pengene værd...

Jeg er virkelig harm over den udtalelse, føj siger jeg bare..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er harm
  • #1   28. mar 2007 Fuck et fjols. Vil betale dyre domme, hvis Rocky var syg. Tror ikke jeg ville have kunne holde min mund, hvis jeg havde været i den bus. hehe

• #3   28. mar 2007 Jeg blev simpelthen helt mundlam, sad i bogstaveligste forstand med åben mund og gloede på dem.. Kunne slet ikke finde ud af hvor jeg skulle starte og hvor jeg skulle slutte.. og før jeg nåede at fatte mig skulle de af.. :S

Har selv en fætter som har en dobermann og han har brugt min 80.000 på sin hund nu, fordi den er lidt for voldsom, har har sprunget nogle ledbånd og haft kræft mener jeg.. men jeg ved hvor meget han elsker sin hund, så det er da fuldt forståeligt..

Måske de mænd bare aldrig har haft en hund, eller haft en hund der blev syg..

• #5   28. mar 2007 ja nu kommer jeg nok med en påstand der nok skal sætte sindene i kog!

Min hund er bare et dyr! Han er IKKE et menneske, han er min bedsteven men jeg vil aldrig glemme at han altså "kun" er et dyr! Kan godt forstå dig på en måde, men på den anden side har denne mand da en meget rationel indgangsvinkel til hunden - man må jo ikke glemme at når alt kommer til at har mennesket udnævnt sig selv til ledende race og derved underlagt alle andre racer at være.... ja bare dyr!

• #7   28. mar 2007 basse er da også en del at familien, men han er da på ingen måde et menneske!

• #9   28. mar 2007 FREM MED KØREKORTET FOGH: jeg er helt enig i det du skriver..... hunden skal ikke menneskeliggøres......

• #10   28. mar 2007 Heiko.. helt enig.. der skal tages hensyn til hundens fremtidige liv og det skal der tænkes meget over..

• #12   28. mar 2007 prisen på hunden spiller ingen rolle for mig... Men at den kan leve det liv,jeg har valgt den skal leve,er meget afgørende for mig..

• #14   28. mar 2007 Jeg ville aflive hvis dyret VIRKELIG havde det dårligt, mest fordi jeg ikke har 30-40.000

Hvis den led meget skal den efter min mening aflives, så holdes den kun i live for min og ikek dens egen skyld..

Jeg har selv haft 2 rotter på operationsbordet..

begge skulle kastreres, den ene pga af aggresivitet den anden pga dominant.. En aggresiv rotte er ikke en glad rotte, og hvis kasterationen ikke havde hjulpet var den blevet aflviet..

en dominant rotte er ikke godt for de andre i buret (han holdt dem væk fra maden)

Han kom efter sin kastaration over i pigeburet hvor han igen er blevet til en velfungerende rotte..

Men hvis det ikke havde hjulpet, måtte jeg for de andre rotters skyld ha aflivet ham..

I de situationer skal man ikke tænke på sig selv, men på selve dyret og evt de dyr den skal gå med 24/7

• #16   28. mar 2007 Uh det kommer sgu an på så meget!

Jeg ved sørme ikke om jeg ville ofre de penge på mine hunde...

Altså hvis man kan køber en GD ved man at muligheden for mavedrejning kan opstå, i hvert fald mere end ved en border. Og så sørger man da for at man har mulighed for at skaffe de 18000 det nu koster at få hunden lavet.

Men i og med jeg har bordere, som er mest kendt for at komme til skade, har jeg jo ikke ligefrem en opsparing der står hund på.

Så hvad jeg vil smide i deres sygdom kommer jo an på hvad det er... Hvis Bailey skulle have amputeret et ben ville hun blive aflivet.

Men 40.000 + ville jeg sgu nok ikke bruge..

• #18   29. mar 2007 Mine hunde er ikke bare dyr men medlemmer af familien, kan dyret få et godt liv ja så kommer aflivning aldrig på tale herhjemme, så vil jeg hellere betale pengene - også selvom det er store beløb vi taler om.

Jeg er ret sikker på min kæreste er ening med mig..

Kommentér på:
Er harm

Annonce