{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

hvem har ansvaret?? {{forumTopicSubject}}

Mig og tøsen var ude og gå tur og på vejen hjem igen kommer der en stor hund løbende i mod os uden snor på, og er helt målrettet på at komme til Tøsen (hun er lige kommet i løb) Jeg blir self. forskrækket og løber de sidste meter hen til hovededøren sammen med tøsen og får os hurtigt ind bag lukket dør, men kunne tydligt høre at på den anden side af døren stod hunden og pev for at blive lukket ind.. og der gik ihverfald 5 min. inden der kom en og kaldte på hunden!!

kan det virkelig være rigtigt at jeg skal flygte med min hund i snor gennem byens gader pga. der kommer en løs hund løbende mod os og ingen ejer var at se???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem har ansvaret??
  • #1   22. feb 2007 ja

• #2   22. feb 2007 *Dennis og henriette *
    Det er da ikke noget nær der minder om fair!
    Puuh ha... hvor er folk bare uansvarlige!

• #3   22. feb 2007 Altså når din hund er i løb KAN den anden hund jo være stukket af fra en bil, en dør på klem eller noget..

Ikke det fedeste for dig, men i det mindste skete der ikk noget =)

• #4   22. feb 2007 nej da slet slet ikke.. du må og skal sige det til dem der ejer hunden

• #5   22. feb 2007 det har ejeren af den hund han skal holde sin hun forsvarligt i snor !!

• #6   22. feb 2007 kan godt være jeg er lidt forsigtig ang. det men det er hendes første løb og skulle nødig have ødelagt henes krop ved at en uden snor kommer og vil parre hende..
    alle andre hunde vi møder på vores tur får afvide i go tid (råber nærmest til dem) at tøsen er i løb. så det ikk så godt at gå forbi med hanhund og vi går da også selv over på den anden side af vejen for vi skal jo ikke have førsteret bare pga. hun er i løb.

Nåede desværre ikke at få fat i ejeren til hunden for havde nok i at tøsen var rystet og samtidig lignede en istap så vi gik ind i varmen med dyne om os istedet for

• #7   22. feb 2007 Man har selv ansvaret for en tæve, der er i løb. Også selv om, at den anden hund er løs. Alternativet er kun at lufte den, i en indhegnet have, så er det på egen grund, og tævens skal være ordentlig sikret, for at man kan give hanhunde ejeren skylden.

• #8   22. feb 2007 Det kan være surt, at have tæve i løbetid. EEt øje på hver finger når vi er ude og gå, vores sædvanlige tur. Og når det er højløb, ja så er det MED snor på, ellers voldtager hun hanhundene. Næsten Loooooo.

• #9   22. feb 2007 har ingen have så kan ikke lufte hende på lukket grund.. og selv om hun er i løb. så burde jeg også ku få lov til at gå tur med min hund i snor uden problemer, alle andre vi møder syntes det er rigtig fint vi siger det så de er klar over at det ikke lige er i denne tid vores hunde skal sige hej.. og inde i en by så burde man ikke have en hund gående uden snor og da slet ikke når man ikke kan se nogen ejer i nærheden så vil jeg ikk mene at man har styr på hunden

• #10   22. feb 2007 Dennis- men nu er der ik særlig mange der har styr på en hanhund hvis der er en højløbsk tæve i nærheden.....Men som Nina siger er den sikkert stukket af

• #11   22. feb 2007 hun er ikke højløbsk endnu.. det er kun 1 dag siden hun er begyndt at bløde..
    men ja den er nok stukket af, men forskrækket det blev jeg ihverfald smiley

• #12   22. feb 2007 Jeg har 4 gange oplevet at få besøg af naboens løbske og fritgående tæve på mine lufteture.

Spørg lige om det er morsomt at stå med 4 hunde i snor, hvoraf de to er liderlige hanhunde?? Not. Og tæveejeren! Han er ikke at se nogen steder og jeg kunne lige så godt tale til en dør. Han fatter minus af hvad der foregår.

Men jeg har så en tudende hanhund, når han får øje på tæven (selvom hun ikke er i løb mere)

• #13   22. feb 2007 Tøsen er altid i snor også selvom jeg kan kalde hende til mig, men jeg ville selv blive lidt sur hvis jeg kom gående med en hanhund og en løs tæve i løb rendte rundt..

• #14   22. feb 2007 Ja, men det værste er, at hvis uheldet er ude, og de parre sig, så kan du ikke kræve erstatning for dyrlæge regning i forbindelse med evt abort sprøjte. Da du skal sørge for at passe på din tæve, det er kun, hvis en hanhund bryder ind til tæven, at du kan få erstatning.

Og ja, folk burde have styr på deres hunde, for hundene kan jo ikke selv gøre for det, de følger bare naturens kald:-)

• #15   22. feb 2007 Lykke J
    Hvor unfair!
    Glæder mig ski ik til min tæve blir højløbsk så, kan ikke lufte hende i indelukket have, vi skal ud og gå tur :S

• #16   22. feb 2007 Jeg er den heldige ejer af en lille hund med MEGET testasteron. Hvis Nemo mødes en højløbsk tæve når vi er ude og lufte bliver han helt "sindsyg" og hyler op, det gør han normalt ikke. Hvis vi er ude på græs hvor man har sine hunde løse og der er en tæve i løbetid vil han gøre alt for at parre hende, heldigvis er han så lille at han sjældent kan nå op;O)
    jeg sys det er smadder irriterende når folk har deres højløbske tæver løse i en hundepark, for så derefter at blir rigtig sur på mig og nemo over at han ikke vil la hende være i fred. tævens ejer har pligt til at passe extra godt på sine tæve i højløbeperioden, det er jo dem der kommer til at stå med en evt graviditet hvis uheldet er ude.
    vh malene

• #17   23. feb 2007 jeg sys det er rigtig træls.. især når vi i den tid kun går ud når det er højst nødvendigt for hende og så går hun med kort snor og vi går udenom hundeparken for vi skal jo ikk have sær tilladelse bare fordi hun er i løb og når vi nu gør så meget for at undgå hanhunde og vise hensyn så sys jeg især det er træls når de kommer løbende uden snor i byens gader hvor vi prøver at undgå dem

Kommentér på:
hvem har ansvaret??

Annonce