{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Hunde løs uden ejer.. politi :o) {{forumTopicSubject}}

Bwaaa da jeg kom hjem fra arbejde idag tog jeg micky i bilen og kørte ned på et stort rekrativt område hvor jeg normalt går ned og motionerer ham,

Nå men da jeg komme hen hvor jeg vil parkerer ser jeg 2 store hunde, en amr. bulldog og en snauzer (netto hund) begge store hunde, nå men de er løse og men har halsbånd på, ejeren er ikke til at se nogen steder... nå men jeg ser een gå i det fjerne og tænker at det er hans hunde... MEN jeg vil ikke lukke micky ud til 2 hunde som jeg ikke kender så jeg vender bilen og kører et par hundrede meter tilbage og slipper ham der og går en lang tur på 3 kvarter.. smider ham ind i bilen og vil lige kører ned for at se til de 2 hunde, og til min overraskelse så står de der stadig og stadig uden ejer...

Nå med micky i sikkerhed i buret i bilen hopper jeg ud af bilen og får dem kaldt hen til mig.. og får kælet lidt med dem og bestukket dem med lidt hundekiks.. kikker i halsbåndet for at finde hundetegn men uden reslultat, kikker så i ørene på dem for at skrive eventuelle øremærkninger ned for på den måde at få fat i ejeren men ingen øremærkning...

Nå men ringer så til det nye smarte 114 nummer og får fat i den lokale police... identificerer mig og siger at jeg står hernede ved åmarken station ved det store grønne område med 2 hunde en bulldog han og en snauzer hun uden ejer... og hvad skal jeg gøre? så siger kællingen "vil du låne min pistol?" jeg siger pænt nej tak og oplyser hende om at begge hunde nu er kanon søde og glade og logre med halen og jeg får lov til at kikke dem i ørene osv osv... hun sige OK og stiller mig vidre til vagthavende... kommer igennem samme smøre hvor jeg er osv osv.. og han oplyser at de ikke lige har en patrulje lige nu men han vil sende en forbi når de har tid...

Nå men jeg har ikke tid til at vente i flere timer på policen dukker op og jeg har kun en lille bil så jeg vælger at forlade de 2 hunde dernede... (meget stille område uden store veje og med stilleveje med bump)

Men hvad fanden skal man gøre? ingen hundetegn ingen tattovering eller noget som helst..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde løs uden ejer.. politi :o)
  • #1   14. feb 2007 de politifolk er altså nogle skvat engang imellem.......du kunne ikke have gjort det anderledes

• #2   14. feb 2007 total latterligt af politiet.. og lige hentyde til, de skulle da bare skydes.. og ikke har tid lige nu..

håber det får en god slutning, og de kommer hjem igen...

havde nok aldrig selv forladt dem, tænk hvis nogen bare forlod min hund, og den derefter måske blev kørt ned? at vide jeg kunne have reddet dem.. nej havde min samvittighed ikke klaret..

• #3   14. feb 2007 hvad med falck, de har da noget service med at hente dyr har d eikke??

• #4   14. feb 2007 Jeg kører i en lille kia picanto.. hvor det ene bagsæde er reseveret til but til micky.. kunne desværre ikke have 2 store hunde i bilen smiley

Jeg spurgte også vaghavende om dyreinternatet i rødovre ikke rykkede ud... men han sagde at de havde skam lukket..

Hvem er det der søger en amr. bulldog... måske der er billeder og jeg kan kende ham...

men ja det er en Riesenschnauzer smiley ny klippet og set i hvidovre nede ved "bjerget"

• #5   14. feb 2007 jeg kan lige se om jeg kan scanne et billede ind 2 sek

• #6   14. feb 2007 Har du hørt fra politiet, om de har været nede og hente dem?

• #7   14. feb 2007 karina s og familie S

Skrevet: 14-02-2007 19:09:29

total latterligt af politiet.. og lige hentyde til, de skulle da bare skydes.. og ikke har tid lige nu..

håber det får en god slutning, og de kommer hjem igen...

havde nok aldrig selv forladt dem, tænk hvis nogen bare forlod min hund, og den derefter måske blev kørt ned? at vide jeg kunne have reddet dem.. nej havde min samvittighed ikke klaret..

--------------------------------

Det tænkte jeg også på, men nu er det område total stille, ikke mange biler og de kører stille, det er ikke et gennemkørsels område men man kører kun derind hvis man bor der eller skal lufte hund.. .

• #9   14. feb 2007 Suk...

Jeg havde modsatte oplevelse den anden dag. Politiet kom indenfor 20-30 minutter og de behandlede mig rigtig pænt..

Og så var de så venlige at sende et par rigtig flotte fyre... Jeg går bare og LEDER efter en undskyldning at ringe igen... *smil*

Har politiet ikke et klagenævn man kan ringe til?

• #10   14. feb 2007 morten-- du gjorde hvad du syntes bedst, flot du overhover gad gå ned til dem.. ikke alle som måske turde eller gad det..

men kunne stadig ikke forlade dem hvis det var mig,

• #11   14. feb 2007 nå billedet er væk men de er efterlyst ved Hobro politi

• #12   14. feb 2007 Vi burde havde AnimalCops lige som i Usa, også når folk mishandler deres dyr, i Dk sker der ikke en skid, og vi er meget bedre mod dyr generalt..

• #13   14. feb 2007 nej her (link fjernet)

• #14   14. feb 2007 ¤ ¤ ¤ Kasper ¤ ¤ ¤

Vi har da justitsministeriets dyrevelfærdskontor.. Hvis folk støttede lidt mere op om de forskellige foreninger/politiet ville det måske også hjælpe.

• #15   14. feb 2007 næ politiet har ikke ringet tilbage,

Men det gjorde de heller ikke sidst..

I foregårds ringede jeg og meddelte dem at jeg kørte en stakkels fuld mand hjem, han havde drukket tæt og havde kærestesorg og var væltet mange gange på cykel dernede, han sad og råbte om hjælp fordi han kunne ikke gå og ville bare hjem til sin kammerat,

Jeg kørte ham selvfølgelig hjem til sin kammerat, men var da lidt "bange" for at det kunne være et trick... derfor ringede jeg lige til policen og sagde at jeg kørte ham (og gav dem hans telefon nummer og mit cpr nummer) hjem..

• #16   14. feb 2007 Søster Kampræv ¤ Kbh K ¤

Skrevet: 14-02-2007 19:13:25

Suk...

Jeg havde modsatte oplevelse den anden dag. Politiet kom indenfor 20-30 minutter og de behandlede mig rigtig pænt..

Og så var de så venlige at sende et par rigtig flotte fyre... Jeg går bare og LEDER efter en undskyldning at ringe igen... *smil*

Har politiet ikke et klagenævn man kan ringe til?

Du ringer bare bor lige i nærhede smiley sorry, måtte lige prøve smiley

he he.

Problemet er lidt at jeg ikke havde tid til at vente de måske 2 - 3 timer på at der kommer noget politi HVIS de overhovede kommer... Falck tænkte jeg ikke lige på.. men det "burde" policen jo enten oplyse om eller selv kontakte dem,

Dernede hvor jeg går kender alle næsten hinanden, der er ligesom delt op i 2 grupper dem som går i venstre del af området og dem som går i højre del... jeg går normalt i højre del, dvs. jeg kender mest de hunde som går i højre del smiley Derfor håbede jeg jo på at der måske var nogen af dem som går i venstre del som kommer forbi og genkender de 2 vuffer... og som måske kender ejeren, de må jo trods alt bo lige i nærheden...

Egentlig så brød jeg mig heller ikke om bare at kører :o(

Kommentér på:
Hunde løs uden ejer.. politi :o)

Annonce