1.476 visninger
|
Oprettet:
hunde uden snor. {{forumTopicSubject}}
vidste ikke lige hvordan jeg skulle skrive i overskiften.
men kom sådan til at tænke på alle de emner der har været omkring dårlige gåture hvor hunde har gået uden snor.
når en løs hund løber hen til jeres, hvordan vil i så have man skal reagere, andet end at sige undskyld selvfølgelig?
hvad skal man sige for at det er acceptabelt?
håber jeg har formuleret mig, så i kan forstå det.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 298
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 109
hvad er "acceptabelt"?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
Det er meget muligt at dine hunde ikke gør moget, men det ved folk jo ikke. Du ved jo heller ikke om deres hund gør noget.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Kia løber ikke løs da hun ikke er sikker nok i indkald endnu.
maj 2007
jeg var ude for et uheld, var ude at gå med min hund som aldrig har stukket af fra mig eller de andre før. Men han løber så over mod nogen hunde, jeg kalder og han reagere, men da jeg så går hen imod ham, tror han selvfølgelig vi skal videre. og det var jo min fejl. men han løber så hen til hundene, og jeg vælger at skynde mig efter ham, da det jo ligesom er forsent at kalde ham til mig.
da han er derhenne gør han selvfølgelig ikke hundene noget, han vil bare lege. og da jeg kommer derhen siger jeg selvfølgelig undskyld, men vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, for det var jo bare 100% uacceptabelt.
men hvis det var, hvad ville i så have man skulle sige, for at i måske kunne tænke: okay, det er ok denne gang.
håber i forstår. undskyld den lange besked.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
maj 2007
og så fik jeg det endnu dårligere, for havde forventet at få et møgfald da jeg kom derhen. men var bare i chok over det hele, der fløj mange tanker gennem mit hovede.
okt 2008
Men selvfølgelig hellere en undskyldning end slet ingenting
maj 2007
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
Jeg kan virkelig godt forstå at man som ejer bliver sur/frustreret når der kommer en fremmed, løs hund hen til en. Det bryder jeg mig heller ikke om, heller ikke nu hvor jeg ikke har hund mere. Men på den anden side kan det være at ejeren af den løse hund er ved at øve indkald, og bare ikke har andre steder at gå hen? Det er jo ikke alle der har en have, eller en mark i nærheden, hvor man kan øve. Og hva gør man så?
maj 2007
men jeg tænkte bare forkert, ville ikke have at den anden ejer skulle tro at jeg var ligeglad og gik den anden vej.
det er os bare fordi at jeg har læst de episoder herinde der har været, og så tænkte jeg bare ekstra meget over det.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Men har da også prøvet det modsatte, dog uden at der skete noget med min hund, men der fik vedkommende også en mega skideballe - Har faktisk aldrig set en voksen mand se så flov ud før...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg bliver ikke mindre af at undskylde. Tværtimod.
maj 2007
maj 2007
okt 2008
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 298
maj 2007
der hvor vi gik dengang var også på en mark, hvor jeg aldrig havde set hunde før.
men man kan jo aldrig vide 100% om ens hund altid kan indkald så.
for ossi er altid kommet lige med det samme, uanset om det er i haven eller hvor det er henne.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Men nu render Luna så også selv løs.. Bliver dog kaldt ind på plads, hvis der kommer nogle fremmede/ukendte hunde imod os
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.059
Jeg har til dags dato ud af alle de gange en løs hund er kommet hen til os, kun modtaget en undskyldning og det var fra en brun labrador ejer - men den var så sød og rar at man slet ikke kunne være sur *G* hun gjorde virkelig alt for at vise hun ikke var farlig før hun kom hen - men ejeren kom hurtigt og sagde undskyld.
I situationen kan man ikke meget andet, medmindre der kommer slagsmål så skal der forsikring og telefon nummer osv ind over 7 - 9 - 13 det er aldrig sket her og jeg håber heller ikke det sker.
Jeg har desuden altid mine i snor, for tiden er det kun Freja der løber løs da Pablo er ved at blive voksen og begynder at strejfe hvis man slipper ham såeh det sker ikke medmindre det er indhegnet og Zita ja hun har sku hø i ørerne hun kan ikke kaldes op heller ikke med legetøj eller mad eller godbidder *G* alt andet er sjovere (jeg træner på daglig basis på at lære hende jeg er altså skide sjov at være i nærheden af *G*)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Hvis der kom en løs hund løbene over til mig og jeg kunne vurdere, at ejeren af hunden oprigtig er ked af at det er sket, at hunden er stukket af fra vedkommende, så kan man tit høre på undskyldningen at den er oprigtig. Så vil min forståelse være stor.
Men hvis det er en eller anden lad person som bare altid lader sin hund gå løs, ikke har styr på den og ikke rigtig gider besvære sig med at kalde den til sig og/eller kommer med en tam undskyldning, så kan jeg godt blive rigtig gal og komme til at sige nogle meget grimme til vedkommende.
Rene havde en dag slået græs i haven. Da han var færdig lukker jeg hundene ud, de har jo ventet i spænding til han var færdig. Det jeg ikke ved er, at Rene har glemt at lukke den yderste låge i haven ud til fri-arealet.
Ude på fri-arealet går en mand med 2 hunde, tror faktisk de begge var i snor. Riiini opdager hundene og opdager desværre også den åbne låge før mig. Jeg styrter efter ham for at få ham ind. Manden er heldigvis flink og står stille med sine hunde, som er flinke og venter til jeg har fanget Riiini. Jeg undskylder mange gange, fortæller jeg ikke vidste lågen var åben og takker ham for, at han ikke bare gik videre, men ventede til jeg havde fået fat i min hund.
Så konklusionen må være, at det kommer rigtig meget an på situationen, hvordan man reagere og modtager en undskyldning.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
Men siger ikke noget til det.. for at ikke mødt noget der har været generet af det.. hun er jo så lille og når jeg når frem til dem, siger de til mig hvor er hun sød og hun tror rigtig hun er stor og farlig
Men har faktisk fået skældud en gang hvor hun løb hen til en "voksent" par.. Konen råbte og skreg at Hope og en anden hund ville bide og hvad vi havde gang i at lade dem gå fri.. .. hun var virkelig sur.. for det første gør ingen af dem noget, de vil bare gerne snakke.. og så det sjoveste af det hele... vi var i en hunde skov hvor der står ved indgangen at der er løse hunde.. det havde paret bare ikke set LOL
jul 2008
Så fordi din hund er lille behøver den ikke at lære indkald eller være i snor og man behøver dæleme heller ikke være høflig og lade være med at lade den løbe over til andre?
Hvis du mødte mine hunde alle samlet og i snor og din kom løbende over så er jeg ikke sikker på det vil så godt, mine når de er sammen er en flok og det glemmer folk tit, mine hilser kun alene da de ellers godt kan finde på at rotte sig sammen.
Men på den anden side løb din hund hen til mine og du bare stod og smilede til mig, så ville du få en balle for ikke at have styr på din hund....
aug 2007
måske du skulle kende mig og mine hunde før du udtaler dig..
mine hunde kan godt indkald og her hvor vi går med vores kender vi stortset alle.. der er ikke en eneste hund / ejer der hvor vi går som kan finde på an angribe eller opføre sig sådan..
Man kan også tit se på en hund hvad dens hensigt er..
jeg er aldrig blevet sur over en hund er løbet hen til mig.. for ingen slipper en hund fri som kan finde på at bide og angribe.. ikke her hvor jeg lufter hund..
Tror også jeg ville være så sød og gi en balle igen...
tror du det er en syg muskelhund jeg har eller hvad... !!!
aug 2007
Og hvordan vil du så kalde det ansvarligt at gå med 3 muskelhunde på en gang som du ved kan finde på at rotte sig sammen.. du kan jo ikke gøre noget hvis de virkelig vil afsted...
jul 2008
Jeg går desuden aldrig alene med alle 3 da det jo siger sig selv at jeg ikke kan holde dem helt dum er jeg heller ikke
Du skriver intet om i dit første indlæg om at du kun slipper i hundeskove men til gengæld "Min løber glædeligt over til andre hvis hun er fri..
Men siger ikke noget til det.. for at ikke mødt noget der har været generet af det.. hun er jo så lille" den her sætning skærer mig virkelig i øjnene og du fik mig derfor op af stolen, at du virkelig tør at lade din hund løbe hen til andres hunde... Vores gamle SBT som kæresten fik da han var 1½ år (altså hunden ikke kæresten) kunne IKKE med andre hunde, han kunen stå lige så stille og vente stille og roligt med den helt rigtige attitude for at jeg er sød lige indtil de var tætte nok på - dette var vi klar over og derfor kom ingen tæt nok på selvom det var close call nogen gange pga løse hunde.
Jeg er udemærket klar over hvilken skade mine hunde kan forvolde andre hvis de bliver sure, derfro gør jeg hvad JEG kan for at det ikke sker - men det hjælper jo ikke en dyt når 80% af dem omkring mig ikke mener at indkald og snor er noget man behøver lære hunden.... Vi har self gode hundeejere herude som har styr på hunden og snor på.
aug 2007
Jeg gider bare ikke ha en ½ "sviner" for at skrive min historie... eller noget af den.. for kan ikke se jeg gør noget galt..
aug 2007
Jeg har selv haft både Dogo Agentino og afstaff.. og bare en af dem kan sagtens rande med dig hvis den virkelig vil..
aug 2007
fakta er at hun er lille og at folk syntes hun er sød, nuttet og at det er sjovt hun prøver at være farlig uden at være det.. alle snakker med hende.. så holder helt fast i min sætning.. for lille er hun !!
fakta er jo også at din Dogo er meget stor.. !
jul 2008
Jeg bruger meget tid på træning af hundene, og det er meget hårdt da de motiveres af forskellige ting *G*
Men jeg håber at du nu kan se at den sætning virkelig kunne misforståes fordi, jeg troede du var ligesom dem herude hvor jeg bor - de råber bare tit bare rolig min hund gør ikke noget... Nej men hvem dælen kan garantere for noget 100% når der kommer en fx stor schæfer farende med fulde drøn? jeg kan ikke og tager ingen chancer jeg fægter efter hunden (jeg vil dog helst gerne undgå at ramme håber altid på de stopper inden de kommer så tæt på og har de altid gjort - heldigvis) og siger med fast stemme - NEJ og gå hjem osv alt hvad der kunne tænkes at virke - råber gør jeg ikke fordi det tager hundene som en invitation til at begynde at gø *G* (dog hjælper det altid på at ejeren kommer efter sin hund ret hurtigt...)
jul 2008
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 7 Emner: 13 Svar: 90
Det er noget helt andet hvis den vrider sig ud af hals båndet.
Vi har så meget i mod alle sammen at vores hunde muligvis skal til at have mundkurv på(og det er jeg da også selv), men så må vi også ta og sammen og gøre noget mere for at de evt ik får det.
Jeg syntes folk der har hund, skal have deres have forsvarligt indhegnet, de skal føre deres hunde i snor når de ik er på egen grund.
aug 2007
Kunne heller aldrig finde på at lade hende løbe frit alle mulige steder.. nu er det også kun fordi vi bor i en lille by og vi kender alle der går tur med deres hund her
Men hun går normalt i snor.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Jeg har ikke oplevet at der er nogle der er blevet sure endnu men det kan jo ske.
TIl trods for at mit indkald ikke altid virker helt efter hendsigten slipper jeg hende dog stadigt i hunde skove og lignende netop for at træne indkald. Der er her meget stor foreskel på om indkal foregår her hjemme i haven eller ude hvor der er andre sjove ting der kan virke mere spændende en mig.
jan 2009
Jeg forstår godt hvad du mener. Min gamle samojede duede bare ikke til at være sammen med andre hunde og var vildt dominerende og han var aldrig løs men jo det er vildt træls at folk ikke i det mindste prøver at holde deres hunde væk i sær hvis de kan se at man har ens egen i snor. Der plejer normalt at være en grund til at man har snoren på.
Det var egentligt også for at svare på hvad jeg gør når min lille tøs det svære nogle gange lader hendes lille hvalpe hjerne styre og bare ikke reagere på at jeg kalder.
Og så vil jeg mene at lige meget hvor godt opdraget en hund er kan det ske at den lukker af og bare ignorere at der bliver kaldt. Men der er det efter min mening at det så er ejeren der afgøre om det bliver en dårlig oplevelse for dem der bliver opsøgt da det er ejerens ansvar at få sin hund under kontrol så hurtigt som muligt. Hmm var det til at forstå.
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 330
Men oplevede en aften på stien, hvor jeg logisk nok havde ham i snor, at 2 damer kom gående med 3 hunde.. Den ene løs. Jeg tager min i kortere snor, mens jeg hører hun kalder på sin hund, den sætter sig dog os i første omgang, men ejeren er stadig lidt fra den så jeg vælger og blive stående og få Tiger til at sætte sig.. Lig i det hun skal til og tage snoren på sin hund sætter den i løb ned mod os.. Og jeg må indrømme jeg blev sku lidt nervøs da jeg ikk kendte den adnen hund. Ejeren råber og skriger efter sin hund som dog ikk gider lystre. Heldigvis ku den sagtens med andre hunde, men man ved sq aldrig.. Jeg ved kun at min kan med alle andre indtil videre i hvert fald, men da hun så kommer løbende ned til os hvor hundene står og hilser siger hun mange gange undskyld, og skælder sin hund ud. Jeg sys det i orden folk siger undskyld, for det kan ske for selv den bedste.. Der kan altid være noget der gør at hunden er løs.. Men som ejeren af den i snor kan jeg så os sagtens forstå nervøsiteten da men ikk kender hunden, om den kan med andre hanhunde el tæver osv.. Men som ejer til den løse kan man være lige så nervøs..
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 386
Min lille Chi er hunderæd for større hunde hvilket skyldes at hun er blevet jagtet af den samme store hund (som altid går uden snor) 5 -6 gange inden for godt en uge. Den store hund ville intet ondt bare lege men det er altså svært at forstå når man bare er en lille Chi på under 1 år. Min Chi er nu 2 år og vi arbejder stadig med hendes frygt, for det sker jo ind i mellem at man møder hundeejere der går løs med deres hunde og hver gang en stor hund løber lige mod min lille Zhanti - ja så er alt vores arbejde ødelagt og vi er bombet tilbage til 0 punktet. Så derfor ville jeg nok reagere med en af de helt store skideballer hvis det var mig du havde mødt. Beklager med det er altså helt vildt irriterende og synd for de bange hunde som min. Så derfor møder man folk som går helt op i en spids og ikke helt accepterer en undskyldning. For havd skal man med en undskyldning når ½-1års arbejde er totalt ødelagt i løbet af 2 sec.??? Jeg lover dig at det er noget af det mest fustrende for os med bange hunde.
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 759
Jeg lufter mine hund på en srandeng som er privat ejet og hund må være løse, jeg går der kl 7 om morgen der er der ikke så mange folk der, men jeg ved ikke hvor mange gange jeg ha høre på at mine hunde skal være i snor men det er mange. jeg tager den altid i snor hvis der komme andre med hund. men hvis der ikke er hund med gør jeg ikke. Min gammel hund gider ikke ikke mensker han ikke kender så han holder sig væk og den lille holder sig altid en 5-6 m fra dem så hvorfor tage dem i snor.
men når jeg så går forbi folk så skeller de ud over de er løse, når jeg så sige til dem at de jo ikke kom hen til dem. ja så for jeg skyl for at være næsvis.
Så er ved at være godt træt af at høre på alt folks brok. og hvad laver de ved vandet kl 7 om morgen.....
jan 2009
hunde uden snor.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside