{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.960 visninger | Oprettet:

Hunde UDEN snor.....! {{forumTopicSubject}}

Hej hundeelskere

Jeg bliver nød til at ha lidt medhold i den her. Og håber ik i tager noget personligt, af det bræk jeg er nød til at komme med..
Jeg er den lykkelige ejere af en dejlig Amr. Bulldog tæve, som jo desværre er nød til at gå med mundkurv pga. den nye hundelov, selvom hun er den bedste hund i selvskab med hunde, børn og alle slags mennesker.
Nu er det sket flere gange at jeg går en tur her i Kolding hvor jeg kommer fra. Altså en tur nede i byen og i tæt byggede og befolkede områder. Hvor jeg her har mødt ejere med deres hund uden snor!!!!!!!!!!!! Jeg stopper hver gang op, og beder denne herre/dame om at få snor på deres hund, og vente med at "lufte" dem til de kommer i parken eller andet grønne områder. Og tager GERNE diskutionen med dem, om at jeg har en hund der er røget med på en liste som gør den ulovlig. Men hvis deres hund løber hen til min, som ALTID er i snor, og der sker noget, får JEG skylden da jeg har den "farlige" hund.
Hvorfor skal folk gå i tæt bebyggede områder og gågaden uden snor på deres hund?? Undskyld, men hva f..... sker der for det. Hunden går jo pænt på deres side, ingen tvivl om at de er OK opdrættet, men hvis den alligevel går klods op ad dig, hvorfor så ik ha snoren hængende ned af siden så hunden er sikret??
Man kan træne en hund men IKKE tage dens instinkter fra den.

Hvordan forholder i jer til dette ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde UDEN snor.....!
  • #1   19. jan 2011 Jeg er 110% enig med dig!!!

• #2   19. jan 2011 Jeg er slet ikke enig. Når det er lovligt og man har fuld kontrol over sin hund - hvorfor skal man så ikke gå med den løs?

Jeg går løs med min den ene alle steder og min den anden de fleste steder. Altid under kontrol. Jeg mener helt sikkert at man kan træne end hund til at være 100% lydig i sådanne situationer. At sige at man aldrig kan stole på en hund er i mine øjne lidt en undskyldning. Der findes naturligvis racer som er meget egenrådige og der kan det være sværere. Men for langt de fleste racers vedkommende kan det lade sig gøre.

• #4   19. jan 2011 Paw J
    Superdejligt at du overholder din del af loven. Skide godt, skulderklap til dig.
    Og de andre klaphatte, der lufter deres hund uden snor, tjah, de får sgu ikke medynk fra mig, når deres hund er blevet kørt ned eller gennemgnasket af en MH i snor eller en anden hund.

Synes faktisk alle skal have snor på deres hund, men desværre er der jo nogle individer, der tror de er hævet over loven og tror de er verdensmestre og kan styre deres hund.
    For som du pointerer, så kan man ikke træne instinkter fra en hund.

Men igen skulderklap fordi du går foran med et godt eksempel...

GODT GÅET!!!

• #5   19. jan 2011 Heino - det handler da ikke om at være hævet over loven eller være lovbryder? Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hos mig er det fuldt ud lovligt at gå løs med sin hund, såfremt den er under kontrol. Og det gælder alle offentlige steder, hvor der ikke er skiltet med andet!

• #6   19. jan 2011 Jeg tror ikke jeg er så sortseende som du, Paw - ikke i denne forbindelse ihvertfald ;o)

Jeg tror på, at er din hund i snor, har mundkurv på og du i øvrigt har gjort hvad du skal i henhold til lovgivningen, så vil din hund ikke få problemer, hvis en anden hund der ikke er under fuldt herredømme kommer til den.

Måske er det naivt, det ved jeg ikke.

Jeg har det sådan, at vi alle forpligter os til at overholde loven og at vise hensyn (disse er jo ikke altid sammenhængende). Og hvis en hundeejer faktisk har fuldt herredømme selvom hunden er uden snor, så synes jeg det ok - medmindre der selvfølgelig er regler der siger det modsatte i det pågældende område.

• #7   19. jan 2011 Er helt enig med dig paw.. smiley
    Det er dybt latterligt at folk gør det sådan nogen steder, de kan for min skyld gøre det hvor de vil, hvis de har 100% kontrol over deres hund.. Bare ikke i tæt bebyggelse og hvor der er mange hunde.

• #8   19. jan 2011 Siri - Hvorfor gå uden snor på din hund, hvor der KUNNEvære en lille chance for at den kunne blive kørt over, slås med en anden hund eller løber efter en kat af instinkt. Hvorfor ik bare ha den snor på de steder hvor der er gågade eller tæt bebygget? Hvorfor skal den IKKE ha den på?

Til i andre, fedt at høre jeg ik er den eneste.

• #9   19. jan 2011 Fordi jeg har ikke behov for at give min hund snor på. Det betyder at så snart jeg kommer til et grønt område, så kan jeg bare give en "fri" kommando. Det betyder at mine hunde har bedre mulighed for at snuse og undersøge på turen. Og så er det desuden et led i daglige træning med mine hunde. Det giver mulighed for lige at lave en hurtig afdækning, et indkald eller noget tredje. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal have snor på min hund, når jeg nu ved at den hverken bliver kørt over, æder en kat eller opsøger andre hunde. For det gør den ikke. Og jeg er ikke 99% sikker - jeg er 100% sikker!

• #10   19. jan 2011 En stor Rottweiler hanhund stod og pisse foran min dør den ene dag jeg var på vej hjem, og ejeren gik 10 meter foran. Hva hvis jeg lige havde åbnet døren med min tæve i det sekund, og min er løbetid lige nu, så havde der sku sket ting og sager.......... ENIG....?

• #11   19. jan 2011 Du kan sku ik være 100% sikker her Siri.

• #13   19. jan 2011 Jeg nægter at tro at uanset hvad, så er der INGEN mennesker, der har 100% kontrol over deres hund.
    Efter min mening, så er de folk, der siger sådan, ret naive. Du kan ikke kontrollere en hund 100%, den har osse en vilje og den har instinkter, så jeg køber den simpelthen ikke.
    Hvis jeg tager fejl, så vil jeg da gerne se en videnskabeligt dokumenteret research/afhandling på emnet og ikke "bare" meninger fra hundefolk herinde, ej heller fra trænere, der tror, de ved alt....

• #14   19. jan 2011 Men det er da også en fejl fra ejerens side at lade hunden gå 10 meter bagefter i tæt bebyggelse.

Og jo, jeg mener nu sagtens at jeg kan være 100% sikker! Man kan træne impulskontrol og instinktkontrol, så man altid har sin hund under kontrol. Jeg har jo også bevidst valgt race ud fra hvilke instinkter jeg ikke ønsker hos en hund!

• #15   19. jan 2011 Heino - Lige præcis det jeg mener. Vi kan træne vores hunde til meget, men spørg den bedste hundetræner/psykolig, du kan ikke være 100% sikker kun 99%, og hvor sikkert er det så?

• #16   19. jan 2011 Amanda H
    Nu var det mig, der brugte det udtryk. Der er altså MH ejere, der IKKE bruger mundkurv og de kan snaske ;O
    Men der er osse andre hunde, der kan bide, hvis det skulel komme til det, vil jeg mene.

• #17   19. jan 2011 Jeg er sikker på, at der er gode hundeejere, der har en usynlig snor i deres hund og at hunden mestrer det 100%.

De fleste af os magter det ikke - jeg selv kommer aldrig til at have SÅ godt styr på en hund, så selvom det da ville være fedt, så er min hund aldrig fri hvor som helst, når som helst..

Tror bare man skal kende sine egne begrænsninger, så går det nok... problemet kan være, at mange netop ikke kender dem.

• #20   19. jan 2011 Amanda, Jeg frostår dig godt. Men det er ikke kun min hund der kan bide som der bliver sagt. Netop for at beskytte min egen hund, mod at en anden skulle komme og angribe hende og hun så ik engang kan forsvare sig. Det er problemet. Så hvorfor ik bare ha snor på sin hund. Altså seriøst, hva er det man skal bevise. Du går i en gågade med mennesker, børn, hunde og katte, hvorfor ik bare få den snor på til du kommer ud hvor du kan ha den løs, og hvor det er forsvarligt. OGSÅ selvom du skal træne med den........

• #21   19. jan 2011 Sorry. Tak krumme. Så ik lige der var svaret. smiley

• #22   19. jan 2011 Jeg forstår dig og er enig.
    Jeg er uheldig at have en lab' der er blevet angrebet 3 gange af andre hunde og han går altid i snor fordi han bestemt ikke kan lide fremmede hunde, men jeg prøver tit at der kommer løse hunde løbende hen til ham, hvor han så går helt amok og knurre og bidder efter dem og 5 meter bag ved kommer ejeren som siger han/hun har kontrol over sin hund, men en lab' plejer jo ikke at gøre noget, jeg bliver altid pisse sur og siger til dem det gør min...
    Lige meget hvor meget man træner så har man aldrig 100% kontrol over sin hund, derfor bør den også kun være løs på egent steder...

• #24   19. jan 2011 Fordi størsteparten af os hundeejere ikke har 100% styr på hunden betyder det ikke, at der ikke er nogen der har det.

Det, der er svært er som sagt at vide/erkende og handle derefter, hvis man ikke har.

Jeg synes da, at dem som har styr på det skal have kredit for det - og de findes.

Hver formiddag i et halvt år har jeg set en mand gå tur med sine to skønne jagthunde. De går langs en hovedvej, der er meget trafikkeret og de hunde er helt tydeligvis nogen, der ikke nogensinde kommer til at løbe fra ejeren.
    Det er da en fornøjelse at se på - hvorfor dog tage den frihed fra dem, når det ikke er nødvendigt?

Vi skal skyde på de andre - dem der IKKE har styr på hunden.

• #25   19. jan 2011 Klart, formuleret forkert. Ingen hund skal bide. I ved forhåbentlig hva jeg mener efter jeg har startet diskutionen om at man ska ha kontrol over sin hund.

• #27   19. jan 2011 Jeg vil heller aldrig lade mig hund bide, men det er et problem når folk ikke vil indse at de måske slet ikke har så meget styr på ders hund som de tror.
    Jeg står tilgengæld ved at der er ingen der har 100% styr på sin hund, hunde har instinkter som man ikke kan kontroler lige meget hvorgod man er, man kan dog være heldig at de aldrig bliver "vækket"

• #28   19. jan 2011 Har du ret i Krumme. De er nogle stærke hunde. Jeg mener bare at alle hundeejere skal være lidt på samme side ik...
    Altså hør selv historien med en Morten længere oppe i indlægget. Han har har en Lab som altid er søde og artige, man hans har oplevet nogle grimme ting med andre hunde som har overfaldet den, så han er en ærlig mand og tager sine forholdregler og går altid med snor på hans hund, som han ved er aggressiv overfor andre hunde. DET skal alle vi andre hundeejere sku tænke over, at det faktisk kan være at den anden hund har et problem som ejeren prøver at arbejde med, men det er sku ik helt nemt med de løse hunde der render rundt, fordi deres ejer mener de har 100% styr på deres hund!!

• #29   19. jan 2011 Jeg syntes generalt folk er for sløve til og kalde deres hund til sig når der er andre hundeejere i nærheden der har deres hund i snor.
    Så jeg kan godt forstå dig Paw. men tror dog ikke du ville kunne få skyld når du overholder loven.
    Det kan da godt være folk kan kalde deres hunde til sig. men ofte gør de det ikke.

• #32   19. jan 2011 Jeg forstår dig. jeg får også fnidder af det da 90% af dem jeg selv har oplevet med snorløse hunde enten ikke har styr på hunden, eller har bare manglet respekt for at jeg kommer gående med min i snor (og altså ikke gjort en fis ved at kalde hunden væk fra mig).

Nu har min hund ikke noget problem med fremmede hunde, men jeg får stadig spat af ikke at blive spurgt om hundene må hilse først. Og vi snakker ikke engang om grønne områder, hvor man kunne forvente at se løse hunde, men på fortovene i indre by.

Så sent som i går var der en (skide sød) hund der tog turen inde over vejen for at sige hej selvom ejeren (som også var enormt flink) forgæves stod og kaldte på den. Heldigvis var der ikke trafik lige der på det tidspunkt, men en gade over til den ene eller anden side, så havde den været i livsfare.

• #33   19. jan 2011 Rigtig godt eksempel her til sidst McFluff....

• #34   19. jan 2011 I Michas løbetid har hun også gået i snor ( på nær hvis vi har luftet med en tæve uden hanner) Og i denneperiode har jeg virkelig lagt mærke til hvor dårlige folk er til at kalde hunden til sig eller få den i snor, de ka nærmest gå forbi hvor deres hund humper Micha og jeg panniken prøver at få den væk smiley

• #35   19. jan 2011 I min verden er der ikke nogle der er 100% sikker på , at hunden bliver!!
    Siri R. hvad hvis der kommer en anden løs hund og render/bider efter din bliver den så også på h.side eller løber den evt. ud på vejen?

• #36   19. jan 2011 Min hund Julius går fint ved siden af mig, også når vi skal passere en anden hund, hvad enten den er i snor eller løs.

MEDMINDRE den anden hund begynder at gø, bjæffe, knurre eller lignende. Så tager fanden ved Julius. I disse situationer kan jeg ikke kontrolerer ham - derfor går jeg med Julius i snor.

Men jeg vil ærligt indrømme at hvis jeg havde 100 % kontrol over Julius (også i ovenstående situation) ville jeg foretrække at hanve ham løs.
    Og jeg håber at fortsat træning og det at han bliver ældre hjælper, så det også er muligt for mig at have min hund løs engang med tiden.

• #37   19. jan 2011 Hvis man aldrig kan stole 100% på en hund, vil jeg nødig være blind og afhængig af min førerhund smiley

• #38   19. jan 2011 Rigtigt - Men den kommer heldigvis heller ik gående uden snor.. smiley tilbage.

• #40   19. jan 2011 Om de er under kontrol eller ej kan da være ligemeget, hvis føreren ikke kalder på deres hund.

• #41   19. jan 2011 Kirsten H
    En førerhund løber nu aldrig uden snor, vel *SS*

Og det er det der med at holde sin hund i snor, der snakkes om. For ja, en hund skal sgu altid holdes i snor, når den luftes udenfor ens egen matrikel ( der er hegnet ind og sikret mod at hunden kan komme ud). Det er min mening, men desværre ikke alle andres.
    Og det er en skam, for det ville måske være med til at undgå mange bidepisoder, tror jeg.

• #42   19. jan 2011 Det er jo netop derfor der er blevet lavet hundeskove og der kommer flere og flere. Det er indhegninger hvor man kan slippe sin hund løs og hvor omgivelserne tillader det, og hvor alle andre ved at her er der løse hunde.
    Dermed ikke sagt at den lokale park ikke kan bruges hvis der er fuld kontakt til din hund.
    Og jeg slipper ikke min hund løs med mindre det er på en mark eller i en skov hvor jeg er stensikker på jeg er alene. Fordi loven siger jeg skal pga min hunds race.

• #43   19. jan 2011 Jeg er slet ikke enig med dig!

Jeg synes det er flot, at du er en af dem der overholder loven, og du får ikke problemer hvis der kommer en løs hund, så længe du har mundkurv og snor på din - skulle det ske har du loven på din side.

Jeg går dog altid med mine hunde uden snor og jeg ser ikke noget problem i det.
    De går altid lige ved siden af mig hverken bagved, foran eller en meter til siden.
    Kun lige ved siden af.
    Jeg kan heller se hvad det skulle generer dig

• #44   19. jan 2011 Monica - Kan du fortælle mig hvorfor du gør det, hvis de alligevel går lige ved siden af dig som du selv beskriver? Tænk nu hvis der skete noget, vil du tage den chance, og måske miste din egen hund fordi den løb efter en kat ud på en vej. Nægter at tro at dine hunde bliver ved din side, hvis der kommer en kat løbende ud fra en hæk eller andet, lige foran dem......

• #45   19. jan 2011 DKK tavlesnob - der er ikke snorpåbud til alle hunde i den nye hundelov.
    Der er adskillige undtagelser fra den regel.

• #46   19. jan 2011 Jeg argumentere også altid for, at det er en lov at have snor på hvor der ikke skiltes med andet....

• #47   19. jan 2011 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren, hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.
    Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt., uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.
    Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.
    Stk. 4. Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse påhviler det besidderen af en hund at drage omsorg for, at den ikke strejfer om.
    Stk. 5. Løsgående glubske hunde må ikke uden politiets tilladelse anvendes til bevogtning af pladser.
    Stk. 6. Under ganske særlige omstændigheder kan politiet tillade, at bestemmelserne i stk. 1, 1. pkt., og stk. 3, samt de i medfør af stk. 2 udfærdigede politivedtægter fraviges for et begrænset tidsrum.

• #48   19. jan 2011 Paw:
    De bliver ved mig osse hvis der kommer en kat, og det ved jeg for det er prøvet.
    Jeg har et super forhold til hundene og synes kun det bliver stærkere af at gå med dem på den måde.
    Jeg har prøvet at møde meget med dem uden snor, og aldrig går de væk fra mig.

Jeg har dog aldrig mødt nogle det har generet.
    Så jeg kan slet ikke sætte mig ind i at hvad andre gør generer dig

• #49   19. jan 2011 Hov, fik trykket for hurtigt *GG*

Her er ændringerne: § 3, stk. 2 og 3, ophæves, og i stedet indsættes:
    »Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at der i kommunen eller nærmere opregnede områder af kommunen skal gælde en pligt til i byer og områder med bymæssig bebyggelse altid at føre en hund i bånd på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel. Båndet skal være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.«
    Stk. 4-6 bliver herefter stk. 3-5.
    5. § 3, stk. 6, der bliver stk. 5, affattes således:
    »Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte regler om, at visse hunde ikke er omfattet af bestemmelser om båndpligt fastsat i medfør af stk. 2.«

• #50   19. jan 2011 Monica - Hvis du SLET ikke kan sætte dig ind i hvad der genere mig og åbenbart rigtig mange andre, har du ikke læst indlægget. Syns jeg næsten du sku prøve...............

• #51   19. jan 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C - Jo, de fleste førerhunde luftes uden snor med en klokke om halsen, så den blinde kan høre, hvor de befinder sig.

• #52   19. jan 2011 Det der med at man er naiv hvis man tror at man har 100% styr på sin hund .. hmm ..

Nu er jeg på hund nr 4 og 5 - alle mine hunde har gået løs, og ingen af dem har nogensinde røget fra mig ... naiv ? Nej, bare rasende god til at træne hund smiley

Iøvrigt kunne jeg personligt ikke drømme om at gå med mine hunde løs i byen, men det er nu udelukkende pga hensynet til andre mennesker, der måske ikke synes det er så fantastisk at to hunde i schæferstørrelse ikke bliver ført i snor.

Og til ts - kan sagtens følge dig. Jeg bliver fuldstændig urimelig hysterisk, hvis der kommer en løs hund løbende op i hovedet på mine - det MÅ ikke ske !

• #53   19. jan 2011 har først noget imod folk uden snor, når de ikke har styr på deres hund ..

alle de gange jeg har mødt hunde uden snor, så står de straks over hos os .. og de fleste af gangene er ejerne slet ikke til og se ..

og det synes jeg ikke er okay !!

• #54   19. jan 2011 Paw:
    Jeg har læst indlægget, og forstår stadig ikke hvorfor det irriterer dig

• #55   19. jan 2011 Anne -

Nej, nok ikke.

Men det provokerer mig lidt at blive kaldt naiv .. for der findes jo altså nogle (ikke mange måske), der har styr på deres hunde i løs tilstand - uden at de af den grund er naive smiley

• #56   19. jan 2011 Det hjælper ikke man har styr på hunden hvis man ikke holder den ved sig.

• #57   19. jan 2011 Paw:
    Det er muligt jeg har misfostået noget i det indlæg, ret mig hvis det er tilfældet.
    Men hvis jeg kommer gående med mine forbi dig.
    Mine har ikke snor på, men viger ikke fra min side uanset hvad vi kommer forbi - hvorfor kan det generer dig når vi blot går forbi hinanden?

Er det fordi du bliver sur og irriteret over at din skal ha' snor og mundkurv på og mine ikke skal?

Hvorfor skal mine ikke ha' lov til at gå uden snor, når jeg kan stole på dem?
    De viger ikke fra mine siden, uanset hvad - og vi har prøvet meget efterhånden.
    Mine tæve har snor på når hun er i løbetid, men ellers ikke

• #58   19. jan 2011 Min ældste hund har jeg aldrig snor på medmindre jeg går midt inde i byen, men han følger også mit mindste vink. Han er ved fårene vant til at overhøre sit instinkt og følge min ordre. Den yngste har jeg stadig ikke helt kontrol over så han er meget i snor. Men helt ærlig kan det ikke pisse mig af hvis en hund stikker af fra ejeren ìg vedkommende løber efter hunden og undskylder over for mig. Det kan sgu ske for alle

• #60   19. jan 2011 Fordi der absolut INGEN grund er til at gå uden snor på dine hunde, udover at man skal vise omverdenen at man er supermand, fordi man har styr på sin hund. Og hvis vi ska gå endnu dybere, så er det da næsten helt synd at man piller ALT "hund" af sin hund, så den mister alt personlighed denne sku ha. Men det er en helt anden snak.....

• #61   19. jan 2011 Krumme: jeg siger bestemt heller ikke at det ikke er et problem. Men det kan bare ikke gøre mig sur, hvis ejeren kommer med det samme og siger undskyld.

I forhold til hundeskove skal man jo faktisk også have sin hund under kontrol der.

• #62   19. jan 2011 Til mit sidste indlæg mener jeg at man nærmest piller alle instinkter ud af sin hund, hvis den skal kunne gå ret op af dig, uden den mindste afvigelse. Men der ser vi måske anderledes på vores hunde. Men som sagt, den diskution kan tages et andet sted...

• #63   19. jan 2011 Og når jeg skriver INGEN grund til at gå uden snor på sin hund, mener jeg stadig i gågaden og på fortov i tæt bebygget område, med mennesker, børn og hunde.....

• #65   19. jan 2011 Ja - det ser vi anderledes på, der har du ret (;

• #66   19. jan 2011 Ævl at man piller instinkterne ud af hunden .. man lærer bare hunden at styre dem. Big difference !

• #67   19. jan 2011 DKK Tavlesnob - Kunne helt sikkert være en god ide, og vil jeg faktisk også gøre efter at have hørt folks meninger herinde. Især når loven jo egentligt selv siger det + / - ..

• #68   19. jan 2011 Monica - Det var så det du valgte at svare til det.. smiley Ha en rigtig go aften til dig, så snakker vi andre videre..

• #70   19. jan 2011 Paw:
    Ja, det andet var alt for lavt for mig, så der kunne jeg slet ikke være med.
    Ha' en god aften!

• #71   19. jan 2011 Syns det var fedt at høre jeres meninger alle sammen, især også fra de hundeejere der selv går tur i gågaden og andre steder uden snor på deres hunde. Det giver mig en lidt bedre indsigt i hvorfor de gør det. Om jeg forstår det, kommer jeg aldrig til. Men fortsæt endelig snakken herinde.

Jeg takker indtil videre smiley Go aften

• #73   19. jan 2011 hold op der er mange indlæg . men paw . Det gør mig også helt tossede , når folk ikke har styr på deres løse hunde , især når nila pt. er i løbe tid . har allerede mødt et par løse hand hunde , som ikke lystret ejeren . og den ene sagde , det ku hun ikke forstå , deres hund lystret altid , men åbenbart ikke over for en tæve i løbe tid . samtidig er jeg lidt dobbel moralsk .. for er det bitte små hunde , der er løse , er jeg ret lige glade . så kan jeg undskyld mig , sparke dem væk , hvis det skulle komme der til . men en løs mastiff han , som færdes løs i vores område , er ikke fedt med en parrings klar tæve .

• #74   19. jan 2011 Jeg har 100% styr på min tæve, Mille...
    Jeg stoler heler ikke 99% på hende, men 100%
    Jeg har fuld kontrol over hende, og hun kan sagtens gå løs i gågader og ved veje, og lystre mig 110% hun gider ikke engang kigge på den anden hund, hvis der går en på den anen side af vejen, eller et stykke fra hende...

Ser hun en kat, stopper hun op og kigger, og så går hun viderer...
    Men af ren respekt overfor andre, i gågaden som ikke bryger sig om hunde, har jeg hende i snor.... Men her hvor jeg bor, har jeg hende ikke i snor på stierne, og det er der mange andre der heler ikke har...

Det som pisser mig af, er personer der ikke kan samle deres hundelort op, eller som slipper deres hunde som er bidske, for sådan en, bor der desværre oven på mig, han har en sindsyg arrig fox terrier, og den har bidt ud efter mig, render løs og går tur alene uden ejer, pisser op af mine barnevogne (er dagplejer) og har bidt et bestyrelses medlem herude, osv... Jeg har været oppe og skændes med ham, og stadig lader han den gå løs....

Har man ikke kontrol over hunden, så skal den ikke gå løs, ikke engang i en hundepark !!

Men jeg er også en af dem, som har fuld kontrol over mille, og det ved eg, jeg kommer til at have med Lupo også....

• #75   20. jan 2011 At man ikke har snor på sin hund er helt fint med mig bare den er under kontrol!!!
    hvorimod en hunde der er i snor som er ved at hive armen af sin fører har jeg meget imod, for det er da en hund helt ude af kontrol og hvis den ikke en gang kan gå pænt,skal jeg passere tæt på sådan en hund bliver jeg altid nervøs.
    og tør da ikke tænke på hvordan sådan en hund ville blive hvis halsbåndet sprang.

og ja jeg har meget sjældent snor på mine hune og de løbe ikke nogen steder med minde der er sagt fri fra mig!!

• #76   20. jan 2011 Jema-spot: Det kommer aldrig til at ske at min hund bliver bidt af en løs hund. Jeg har efterhånden udviklet en lang række effektive teknikker til at skræmme løse hunde (og deres ejere). Tit har jeg faktisk en snor med på gåturen, for at undgå konfrontationer med andre hunde. Når jeg så ser en anden hund sætter jeg snoren på. Det er komplet overflødigt, og jeg bruger det kun som signalværdi.

Skulle det ske at en anden hund bed min - så ville min formodentlig sætte sig imellem mine ben og hyle.

• #77   20. jan 2011 Jeg har endnu ikke mødt en hund, som jeg ikke kunne skræmme væk! Desuden er min hund (hende der altid går løs) af en størrelse, så jeg altid kan hive hende op på armen, hvis det skulle blive nødvendigt.

• #78   20. jan 2011 Siri R Du skriver:
    ___"Når jeg så ser en anden hund sætter jeg snoren på. Det er komplet overflødigt, og jeg bruger det kun som signalværdi"_____.

Hvis du havde skrevet det fra starten, havde jeg aldrig tænkt, som jeg gjorde!!!!

For mig må alle gå med løse hunde, HVIS de kan kalde på deres hund og sætter snor på dem, når der er skimtes andre hunde i horisonten.
    jeg går også løs med min hund på stranden, men sætter altid snor på når der er andre, stoler på min, men sender sinal til, at jeg ikke vil have fremmed hunde til, at lege med mine .

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #79   20. jan 2011 Selvfølgeligt skal man tage snor på sin hund når man er ude blandt andre. Der er faktisk mennesker der er bange for hunde der bare løber afsted og måske hen til folk eller bare tæt forbi. Disse mennesker skal kunne færdes ude i offentligt rum uden at skulle være bange for løse hunde.
    Nogle mennesker føler at hunden overskrider deres grænse eller sfære ved at komme tæt på dem, disse mennesker skal selvfølgeligt have lov til selv at vælge hvem eller hvad der skal tæt på dem og overskride deres grænser.
    Husk hunde kan lugte frygt.
    Når nogle mennesker møder en løs hund opfatter de at ejeren signalerer "jeg er ligeglad med om du kan lide min hund, den skal være her og du må være her, for her går vi". Det er ikke sikkert det er sådan, men sådan kan det opfattes af andre.
    Jeg har hørt helt unge hundeejere sige at kan folk ikke lide deres løse hund kan de jo bare gå over på det andet fortorv. Det er simpelthen ikke godt nok.

• #80   20. jan 2011 Susan H
    Der har du ret.
    Personligt er je PISSE ræd for schæfere og Rottweilere og bryder mig bestemt ikke om at de går løs i min nærhed. For mig er en løs hund af disse racer lige så slemt som en slange. Jeg er panisk bange for disse racer og ser dem som værende utilregnelige. Naturligvis er der folk, der har styr over deres hund af disse racer og det er som regel de, der vælger at beholde dem i snor og respekt for det.
    Jeg er en af dem, der går langt udenom rotter og schæfere og nægter faktisk at gå udenfor, hvis jeg har set en løs schæfer eller rotte udenfor.
    Men det er bare mig....

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #81   20. jan 2011 Heino

Nej det er det ikke (bare dig) Jeg er førblevet bidt af en hund (slemt) derfor er jeg hunde angst for større hunde. Jeg synes godt at hunde ejere kan vise mig den respekt at tage hunden i snor, det ville jeg respektere. Selv om de er gode til at have styr på deres hund, så ved jeg det jo ikke. jeg ser kun den der store hund og min angst er vagt. Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvor tæt sådan en stor hund skal på mig, og jeg vil mene og påstå at jeg har mere ret til at færdes ude i det offentlige rum end løse hunde.
    Hvis hunde ejere vil have respekt må de selv visse andre mennesker respekt.

• #82   20. jan 2011 Jema-spot. Netop - som signalværdi. For jeg kan sagtens dække mine hunde af eller bare have dem på plads, uden at de opsøger fremmede hunde. Men jeg oplever desværre at andre hundeejere tager en læs hund (selvom den er dækket af) som en direkte opfordring til at slippe deres.
    Så jeg har altid et par retrieverliner med på tur, som jeg lige kan give dem på.

• #83   20. jan 2011 Nu er det altså ikke inde i gågaden at jeg går uden snor på min hund, men ude i den lille by jeg bor i. Er jeg f.eks. nede på skolen hvor der er et arrangement har jeg altid hunden i snor, det er jo ikke for at være smart at han skal gå uden snor, men for at give ham mere frihed og fordi jeg syntes det er nemmere.
    Kan jeg se at der kommer nogen, med eller uden hund, kalder jeg ham hen og får ham til at gå pænt. Når han går helt op og ned af mig, kan jeg altså ved gud ikke se hvordan det skulle gernere folk.

Kommentér på:
Hunde UDEN snor.....!

Annonce