Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle med Fransk Bulldog se her!
  • #1   20. mar 2018 Dejligt initiativ!!

• #3   20. mar 2018 Spændende projekt at følge med i!

• #4   20. mar 2018 Ja, og der er forhåbentlig mange og også opdrættere, der melder sig som deltagere.

• #5   20. mar 2018 Ja det er fint at der endelig sker noget og så må vi se om de finder ud noget helt helt andet end alle dem som allerede har lavet undersøgelser på området ;-P

17.000,- det var godt nok fesent af DKK!

• #7   20. mar 2018 Lene: Ja det må vi håbe og selvom jeg har min tvivl, så skal de ikke bruge så mange så der er nok mulighed for at de når målet...jeg har ihverfald meldt mig smiley

• #8   20. mar 2018 Hvor meget har de andre stambogsførende klubber støttet med?

• #9   20. mar 2018 Har tilmeldt smiley

• #10   20. mar 2018 Ingenting garanteret, hvilket alle som har interesse i racerne samt repræsentere dem, i min optik burde...de bærer allesammen et ansvar for racens nuværende situation samt ansvaret for at få det løst smiley

• #11   20. mar 2018 Obsternasig:
    Ved du hvornår du skal derind?
    Jeg skal nemlig på mandag smiley

• #12   20. mar 2018 Bor desværre for langt væk - ville ellers gerne ha været med!

• #13   20. mar 2018 Spændende projekt smiley
    Vores er desværre for gammel

• #14   20. mar 2018 Ja det er et spændende projekt..
    Det er bare ærligt at det kun gælder unge hunde, da vejrtrækning på bulldogs tit ændre sig med alderen. Jeg håber bare at både de gode og dårlige deltager, så vi kan få et reelt billede af problematikken..

• #15   20. mar 2018 Ja det skal jo gerne være et reelt udpluk og gerne lige mange med/uden tavle så det ene ikke vejer meget tungere end det andet.. Men mon ikk der er tænkt over de ting således man får det mest realistiske resultat der ikke er fordrejet smiley

• #16   20. mar 2018 De fordeler det lige mellem hunde med stamtavle og uden -hvis man læser linksne til det. smiley

Jeg tager derind 4.4. smiley det passer bedst med mit arbejde.

• #17   20. mar 2018 Pernille: Det håber jeg smiley

• #18   20. mar 2018 Obstanasig: Ja det er rigtigt, men det er mere om det giver et reelt billede hvis eks. dem med stambøger kun deltager med de bedre udgaver, det er tros alt kun 25 af hver de umildbart bruger..

• #19   20. mar 2018 Lad os så håbe at resultatet rent faktisk bliver hørt af de relevante personer smiley Der trænger virkelig til at ske noget med racen hvis ikk den skal uddø grundet ingen avlsdyr der kan leve op til bare nogenlunde sundhedsmæssige krav - shit der er mange der ikk burde avles på både med og uden tavle som på nuværende tidspunkt alligevel bliver brugt i alven af den ene eller anden uforståelige grund.. Der burde ved gud vedtages nogle ting de burde tjekkes for før de overhovedet måtte avles på ligesom man har gjort ved så mange andre racer - er helt grotesk man ikk har lavet samme krav for de franske når man tænker på hvor plaget mange af dem er! Virkelig ærgerligt..

• #20   20. mar 2018 Ah ja Ts... på den måde.

Men nej det er en meget lille sample. Det er jo også "kun" et speciale projekt, men man kan da håbe det giver mere på sigt, og en skærpet opmærksomhed på emnet.

• #21   20. mar 2018 Ja det håber jeg smiley
    Men det er en start og den start har jeg ventet på de sidste 10 år, så jeg er ovenud glad for den, tros at jeg godt kan se nogle problemer ved selve projektet.. smiley

• #22   20. mar 2018 Er bedre end ingenting men der skal større ting til for at ruske op i tingene - men kan jo trods alt være det starter en kædereaktion - man kan da håbe smiley På et eller tidspunkt bliver der nødt til at ske noget - spørgsmålet er bare hvor langt ud det skal komme før det sker.. lad os håbe det er før end senere smiley Men dejligt at nogen gør noget - om end i det små smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #23   20. mar 2018 Og imens er det hundene det går ud over. Lad falde hvad der ikke kan stå. Stop med at støtte avlen ved at smide tavler på dem. Så kan folk selv vælge om de vil forsætte med at støtte ved at købe dem.

Det er jo dyrplageri at forsætte når risikoen er så stor for hunden.

• #24   20. mar 2018 Max: At stikke hovedet i busken fjerner ingen problemer, folk vil blive ved med at avle og købe disse hunde...så går jeg mere ind for at gøre noget ved problemet smiley

• #25   20. mar 2018 25# HELT enig!!!

Det andet er overhovedet ingen løsning.. det er naivt at tro det...

• #26   20. mar 2018 Desuden er problemet jo ikke kun i DK.. Så vil folk blot importere og så har vi ingen mulighed for at ændre racen til det bedre sundhedsmæssigt..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#28   20. mar 2018 Så længe Ingen tager afstand bliver det ikke bedre. Det kan jo dårligt blive værre. Luk for tavler og advarer imod at købe racen.

Man advarer imod hvalpefabrikker og opfordre til at folk skal købe med tavle. Samtidig er man med til at sælge hunde af så dårlig kvalitet. Det er da dobbeltmoralsk.

• #29   20. mar 2018 Enig i at det er synd at de er blevet så ekstreme - og du nævner netop flere grunde til at jeg personligt har valgt uden tavle, da jeg ikk vil støtte den slags avl jeg desværre primært har set, faktisk næsten udelukkende indtil i aften smiley (kan simpelthen ikk se de gode grunde længere) MEN, når det så er sagt så findes der undtagelser!! og der findes en hel del uden tavle med længere snuder, højere/længere kroppe så de faktisk kan vaske sig selv i tisseÅse og løbe og lege som en almindelig hund bør.. Om de er sundere - pas, sikkert ikke den store forskel set generelt.. Det virker som om der er blevet tænkt mere på nuttet udseende fremfor hvad der er sundt/godt for hundens livskvalitet.. Det er synd.. Mit største problem med stamtavle opdræt af franske er at de er blevet gjort så ekstreme af en klub der siger de tænker på sundhed og at man skal vælge dem grundet sundhed til trods for at der ikke er krav om at avlsdyr skal tjekkes for en eneste ting før avl - det viser mig med al tydelighed at det ikke handler om sundhed så grundlæggende som de vil ha kunderne til at tro - og jeg kan godt forstå at opdrætterne stemte forslaget ned om at sådanne tjek skulle være obligatorisk før avl - MANGE af deres avlsdyr ville dumpe med et brag = enorme omkostninger..

Men flere af de samme problemer gælder også for dem uden tavle, bortset fra de ikke reklamere på samme måde for en sundhed de ikke bakker op.. er synd en så skøn race er blevet så ødelagt - fordi man forelsker sig virkelig hurtigt i deres skønne store personligheder smiley

MEN men men - man kan bestemt finde opdrættere på begge sider der desperat prøver at gøre op med flere af de problemer og dem må man jo så bare finde frem til smiley

• #30   20. mar 2018 Sofia: Jeg tror de fleste opdrættere af racen selv tror fuldt og fast på at de gør alt for at forbedre racen og at de faktisk lykkes..
    Men hvis man generelt ikke syntes at racen har problemer(flere end alle andre racer) eller ikke syntes at racen er ekstrem, så er det jo svært...det første skridt mod forandring starter jo med erkendelse og der er de færreste nået til endnu smiley

• #31   20. mar 2018 30# Det er nok det grundlæggende problem ja, tror du har helt ret.. Er bare ærgerligt fordi det gir et enormt dårligt indtryk udadtil at de "nægter" at erkende det og dermed er med til at forsætte ødelæggelserne..

Sys virkelig du har gjort dig nogle gode tanker og anderledes tanker end så mange andre med tavlehunde/opdrættere - du har min dybeste respekt for det, virkelig!

• #32   20. mar 2018 Max: Ja for den taktik har jo virkede på hvalpefabrikkerne..

Jeg er ikke enig i din taktik men det behøver jeg jo heller ikke af være smiley

• #33   20. mar 2018 Tak Pernille smiley

• #34   20. mar 2018 Så lidt, ret skal være ret smiley

Og jeg ved godt min mening bliver stemplet som at jeg har noget imod tavler men helt ærligt så er det slet ikk tavlerne jeg har noget imod - og jeg VED godt der findes mange dårlige opdrættere uden tavle også, helt bestemt!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#35   20. mar 2018 Selvfølgelig virker det da at gøre opmærksom på det og advare. Her mener jeg så at man burde gå hele vejen. Man kan ikke have noget troværdighed hvis man skal til at advare imod noget man selv sælger.

Og det burde man. Ingen kan være tjent med det vi ser i dag. Hverken dyr eller mennesker. I mange andre sammenhænge ville man kunne være enige om at det er dyrplageri. Hvordan kan kan man forsvare det.

• #36   20. mar 2018 35# Altså nu kan tingene jo rent faktisk ændres uden at racen skal ophøre - desuden ville det kun være i DK og folk ville blot importere ergo ville vi få flere hunde fra Polen osv som har det ENDNU værre.. hvordan kan du dog tro det er en realistisk tilgang.. Selvom ALLE advare mod hundehandlere er der altid folk der alligevel køber de steder - det vil ikke være spor anderledes.. det er en barnlig tilgang hvis du spørg mig - hvorfor ikk hellere kæmpe for at redde den hunderace man elsker og ændre tingene så man kan købe en FB med god samvittighed i stedet for! Desuden så er det ikk den danske specialklub det er også fci standarten der tillader at syge hunde får fisefornemme titler til udstillinger hvor de burde diskes grundet de feks slet ikk kan få luft uden at brække slim op.. DET ville rykke noget..

• #37   21. mar 2018 Max: Der er ingen der forsvare det, for det er ikke det det handler om, det handler om at ændre en selvskabt situation og det syntes jeg faktisk at vi har en forpligtelse til..

Jeg tror på at racen kan reddes, ellers ville jeg ikke selv opdrætte den, men det kræver at vi tager den seriøst på alle områder og måske det er ved at ske nu..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#38   21. mar 2018 Så det er barnligt at tage afstand fra dårlig avl. Sikke da en holdning. Hvis folk vil købe er der jo ikke noget at gøre uanset om det er hunde fabrik eller dårlig avl med tavle.

Derfor kan og burde man tage afstand fra begge dele. Der er ingen grund til at selv være en del af problemet. Jeg finder det naiv at tro at det kan ændres. I så fald vil det være over tid og hvor mange hunde kommer det så til at gå ud over imellem tiden.

• #39   21. mar 2018 Jeg sys det er naivt/barnligt at tro du kan stoppe det på den måde..

• #40   21. mar 2018 Man kan ændre en race hvis man vil..Men det kræver erkendelse, ændringer og handling!
    Ingen hunde(hunderacer)er fejlfri og ROM blev ikke bygget på en dag(og slet ikke når vi snakker bulldoggen)..

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#41   21. mar 2018 Jeg har aldrig påstået at man kan stoppe det. Jeg har skrevet at man skal tage afstand fra det. Det mener jeg man har en forpligtelse til når man selv opfordre til at købe med tavle.

• #42   21. mar 2018 Desuden findes der faktisk sunde franske set i forhold til andre racer, jeg har selv haft et par og har en nu - det er ikke størstedelen vi snakker her men de findes og derfor skal der luges ud og evt krydses med andre racer for at komme væk fra det ekstreme men jeg tror nu ret hurtigt der ville ske mærkbare forandringer på den måde ret hurtigt feks i forhold til vejrtrækning! Og du skal jo forstå at selvom du advarer osv osv vil det forsætte - ergo vil flere hunde alligevel "lide" som du mener det.. hvorfor så ikk prøve? jeg er slet ikk enig i at det er umuligt..

- med set i forhold til mener jeg på samme niveau som andre racer

• #43   21. mar 2018 Du kan sagtens tage afstand fra den dårlige avl ved at ændre tingene - det er om noget bare endnu mere effektivt da handling altid vil vægte højere end ord/advarsler!

• #44   21. mar 2018 40# Hun er VIRKELIG gudesmuk!! smiley <3 smiley Sikke en næse smiley I'm a fan!! smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#45   21. mar 2018 Hold nu op. Det har jo stået på længe. Men som altid er der andre regler når det sker med tavle. Hvorfor ikke kalde det for hvad det er.

Dårlig avl og dyrplageri.

• #46   21. mar 2018 Forandring tager tid - og på sigt er jeg overbevist om at handling er langt mere effektivt end ord.. selv hvis vi advarede idag (hvilket ALDRIG sker og derfor slet ikk er realistisk ligemeget hvad du måtte sys) så stoppede det ikke imorgen - Og i og med at det ikke er realistisk så er den eneste vej forandringens vinde via erkendelse og handling.. Alting skal starte et sted..

Og at foreslå ting der ALDRIG alligevel kommer til at ske er ikke en reel løsning nærmere bare med til at intet forandres - så hellere forsøge at få forandring igennem som rent faktisk har en mulighed for også at blive realitet smiley - Derfor barnlig..

• #47   21. mar 2018 40% af mit franske kuld er undersøgt med disse resultater og jo selvfølgelig har de også fejl, men ingen hunde er 100 % fejlfrie..
    En anden dansk kennel som arbejder for sundheden har samme gode resultater...så det kan lykkes, hvis man vil og har sundhed som første prioritet istedet for røde rosetter smiley

profilbillede
  • #48   21. mar 2018 Kennel, hvor i landet kalder du hjemme hvis jeg må spørge? Er nysgerrig..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#49   21. mar 2018 Det kan aldrig være barnligt at påpege at klubberne er en del af problemet. Kun hvis man går i forsvar og lukker øjnene. Man har selv været med til at stå til og været uden handling.

47. Må jeg spørge om de resterende 60 procent uden at det skal lyde anklagende.

• #50   21. mar 2018 Albertslund(pestegnen) ;-D

• #51   21. mar 2018 Max: Det kan jeg til dels give dig ret i, men det er en nådeløs kamp at prøve at ændre noget som helst mht. Sundhed som nytilkomne..og det kræver mere end et par stykker at ændre noget(de kalder det demokrati)..

Der er en mere på trapperne her en af dagene, da det er op til den enkelte køber om de vil sundhedsundersøge og registere har jeg pt. Ikke flere offentlige resultater(andet end de DNA test jeg selv tog da de var små).

• #52   21. mar 2018 Max, du gør mere end at påpege at klubben har en del af skylden og det er den del jeg er uenig i og kalder naiv/fantasi/barnlig da det aldrig vil ske, så hvorfor ikk tænke i ting der kan blive en realitet smiley Fordi vi er meget enige i at klubben har en del af ansvaret - og ikk bare en lille del smiley

• #53   21. mar 2018 Kennel - er den anden kennel du snakkede om også fra Sjælland og deler de dine synspunkter mht sporty osv? - Hvis jeg en dag skal ha hund Nr.2 eller når engang Mille ik er her mere (hulk), så vil jeg da gerne vide hvilken retning jeg skal kigge smiley

• #54   21. mar 2018 Ja hun(canesgratia)bor også på Sjælland og vi deler mange af de samme holdninger mht. Sundhed og funktionalitet hos bulldoggen smiley

• #55   21. mar 2018 Det er hermed noteret smiley Nå, nu vil jeg ind og savle på puder og ligge i ske med Mille smiley Sov godt og tak for snakken! Nat nat

• #57   22. mar 2018 Dejligt med et initiativ, som forhåbentligt kan være med til at sætte mere fokus på FB’s helbredsproblemer.
    Måske det også kan sprede sig til EB ?

Bulldogs er fantastiske, med masser af fans smiley Så det giver rigtig god mening, i min verden, at man skal avle sig frem til en sundere bulldog, fremfor bare at lade dem uddø.
    Håber at vi snart ser en meget sundere bulldog. STOR respekt til jer der arbejder seriøst med det projekt smiley

• #58   23. mar 2018 Ann-Marie:
    Ja det er så godt at der endelig sker noget og jeg syntes også at det er racer der er værd at redde smiley
    EB skulle også gerne være med, da det er en del af et større fælles nordisk projekt og jeg ved at både Finland og Norge laver motionstest for EB, men om der også kommer til at blive test for danske EB ved jeg ikke...men tænker at resultatet vil blive noget nær det samme, som de andre lande.

• #59   23. mar 2018 Det her er konklusionen fra Cambridge university, jeg ved ikke om Norden bruger helt samme model..

profilbillede
  • #60   23. mar 2018 Fransk Bulldog

profilbillede
  • #61   23. mar 2018 .

profilbillede
  • #62   26. mar 2018 Man får helt ondt i hjertet af at se de lukkede næsebor i #61 smiley
    Håber sådan at alle opdrætterne begynder at trække i samme retning, og arbejde for en sundere bulldog !

• #63   26. mar 2018 Ann-Marie: Det håber jeg også smiley

• #64   30. aug 2018 Så modtog jeg Olgas diplom..
    Savner dog nogle af de data der blev indsamlet samt resultatet af den DNA test der blev taget(genetisk variation)..

profilbillede
  • #65   30. aug 2018 En brachycephalt syndrom score på nul er det bedste? og hvad betyder den score? får man forklaret det? smiley

Sikke fint - tillykke med resultatet smiley

• #66   30. aug 2018 Pernille: Ja det er det, men hvordan de kommer frem til det resultat ved jeg ikke med sikkerhed..tror at der er nogle point for de forskellige ting de har undersøgt og så får man en samlet score der kan gå fra 0-32.
    Tak, jamen jeg ved ikke helt hvor stolt jeg skal være for jeg kender ikke gennemsnittet for de andre deltagende, andet en gå testen hvor gennemsnit afstanden for stamtavle bulldogs var 480 meter(550 for ikke stambogs franske) og der gik Olga 643 meter smiley

• #67   30. aug 2018 Håber da at I får mere information senere hen, er virkelig spændende smiley

Og dejligt at hun fik en flot gå-score smiley

Undre mig dog ikk at ikke stamtavle hunde gik længere - de er tit længere/højere og derfor lidt mere adrætte.. ihvertfald en stor del af dem jeg har set igennem de sidste 12år (selvfølgelig er der undtagelser) men hvor variationen ikke er helt så stor på stamtavle hunde (af gode årsager da man jo avler efter en standart)

Gad godt vide om enten stamtavle hunde eller dem uden har klaret testen bedst generelt set smiley Kunne være spændende at vide (selvom det nok er ret lige og jo kun er et mindre udsnit)

• #68   30. aug 2018 Godt nok spændende at se hvad den undersøgelse ender med ? Forhåbentligt er der nogen som tager det til efterretning, og begynder at arbejde hen mod en sundere bulldog !

• #69   30. aug 2018 Ja lad os håbe det!!

• #70   31. aug 2018 Pernille:
    Jeg tror ikke der kommer så meget mere, medmindre man får adgang til hele projektet.
    Men ja det ville være rart at man kunne se nogle flere data samt metode osv.
    Olga fik målt iltmætning og hjerte før og efter gåtesten, jeg ved at hendes iltmætning var 98% både før og efter og det jo godt.

Konklusionen blev bragt i hunden(tror ikke at det er den hele).

profilbillede
  • #71   31. aug 2018 Ann-marie:
    Ja man må håbe at de bruger den viden de får her samt den viden de andre nordiske lande har indsamlet og bruger det konstruktivt, for en sundere fremtid for bulldoggen..

• #72   31. aug 2018 Hmm smiley opdagede lige at Mille har et af de bedste åbne næsebor og et af de næstbedste - lidt sjovt at der kan være sådan forskel.. det har jeg alligevel ikke set før på mine hunde - de har ellers været ens..

Sys det lyder positivt at de egentlig nævner at der bør åbnes op for ikke stambogsførte - det kunne i nogle tilfælde helt sikkert været et skridt i rigtige retning i bla forhold til at få dem mere adrætte og med længere snuder (gælder selvfølgelig ikke alle!).. Det kunne være spændende.. så kunne man ha et langt større udvalg og derfor nemmere finde sunde hunde til avl..

Men super spændende!

Lige noget helt andet - kennel molosshuset, har du også haft franske der har en skaldet plet på halen? - min tidligere hund Josie havde det og nu har Mille også fået en.. undre mig lidt, og ved ikke om jeg bør være bekymret? altså den klør ikke, huden er normal omkring/på pletten og ja, det eneste er at der er en næsten skaldet plet for enden af halen (der hvor "knoglen"/huden ender).. ser dog ud til at der er begyndt at gro hår ud igen nu.. det gjorde der aldrig på Josie's da først den var blevet skaldet/næsten skaldet.. Har lidt overvejet om det har været fordi hun en overgang kørte røv for at tørre mås de gange hun havde blød mave (dagligt i en overgang, er dog ikk tilfældet længere - eller, det er ihvertfald blevet Meget bedre, men en sjælden gang kan hun godt køre mås.. og nej det er ikke analkirtlerne hun køre mås pga!).. Hvis det kan være tegn på sygdom i såfald hvilke? Eller er det bare normalt? - Har ihvertfald set en del franske med en bar plet..

• #73   31. aug 2018 Pernille:
    Enig, jeg hilser en åbning af stambøgerne velkommen, men tror desværre ikke det kommer til at ske..
    Men det ville helt klart åbne nogle muligheder mht. Type og øgning af diversiteten osv.

Hmm jeg kender ikke årsagen til den bare plet på halen, har ikke selv oplevet det med de franske, men Viola har haft en de sidste 8 år og den har ikke ændret sig..
    Tror ikke du skal bekymre dig, medmindre at det breder sig eller at der kommer hudforandringer, irritation eller lign. smiley

• #74   31. aug 2018 Okay smiley Tak.. - Har dog set det på andre franske flere gange men læste engang at det kunne være tegn på noget rygsygdom hvis de havde en trekantet bar plet.. Men Milles og Josie's var begge runde og de var begge to røntgen fotograferet så tvivler lidt på at det er tilfældet - så ville man nu nok alligevel ha kunne se det på billederne smiley Men man er vel pyller-mor smiley

Tror nu heller aldrig der bliver åbnet op for ikke stambogsførte - jo, når helvede fryser over smiley Første skridt er at erkende at der er seriøse problemer og få iværksat nogle krav til testning før avl på diverse områder! Også bør man kraftigt overveje racestandarten og hvordan hundene bliver bedømt, men det sker nok heller ikke..

• #76   31. aug 2018 Okay smiley Tak..

Kommentér på:
Alle med Fransk Bulldog se her!

Annonce