{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Hundeloven og racebedømmelse {{forumTopicSubject}}

Ingen tvivl om at jeg synes den del af vores hundelov der omhandler ulovlige racer mm. er grotesk, latterlig og populistisk. Desuden oplever jeg den som fuldstændig umulig at holde. Hvorvidt en hund er lovlig eller ulovlig vurderes ud fra skøn, følelser og en racestandart som selv mange racerene hunde kan svinge en del inden for. Dumt og umuligt.
jeg har netop siddet og set en bedømmelse af en sådan hund. Hunden skulle krammes, klappes hård, ligges om på ryggen og have pillet tær ( for det kunne de ulovlige racer ikke li) Desuden skulle en uhyggelig person hoppe frem foran hunden. Hunden klarede det fint men hvor er det dog åndssvagt. Min hund Salik ville på INGEN måde have accepteret den behandling af en fremmed. Hverken hårde klap, tril på ryggen, pillen ved tæer og han ville bestemt have reageret ved den person. Og nej han er på INGEN måde ulovlig. Men hvor er jeg dog glad for at Salik (eller Cleo for den sags skyld) ikke skal gennemgå en så åndsvag evaluering for at afgøre om hunden er lovlig.
hvor ville jeg dog håber folk erkendte hvor svært (umuligt) det er at drømme en hunds ophav og desuden indse hvor ligegyldigt der er hvad race eller blanding hunden er hvis hunden er god hund og frem for alt er hos en kompetent ejer der er glad for sin hund.

Bare lidt frustration herfra over at den lov stadig ikke er blevet lavet om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven og racebedømmelse
Kommentér på:
Hundeloven og racebedømmelse

Annonce