1.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

nabo giver vores hunde mad nabo giver vores hunde mad

Vi står i et rigtig øv dilemma. Vi har 2 border collie hvor den ene er en hvalp på 4 måneder. Vores hvalp har døjet med dårlig mave i et måneder og vi har brugt rigtig mange penge på dyrlægeregninger til at få maven til at fungere. Vi har endelig fået hendes mave til at fungere, men er meget bevidste om hvad hun må få at spise. Vi giver kun mad og godbidder uden nogle form for tilsætningsstoffer til vores hunde.
Problemet er så at vi har denne nabo som bliver ved med at give vores hunde en masse forskellige godbidder igennem hegnet. Vi har flere gange frabedt os det og forklaret årsagen. Naboen her fortsætter desværre og her til aften var den gal igen.Min mand går så derind og pænt beder ham stoppe, naboen er bare bedøvende ligeglad. Ligeglad med at vi skal rende til dyrelæge og siger han gør hvad der passer ham. Min mand tilbyder ham at han må få nogle godbidder fra os, hvis han absolut vil give hundene noget, men dette vil naboen ikke, han vil give dem hvad han har lyst til. Han truer min mand med tæsk hvis han ikke smutter.
Hvad pokker gør vi ??? hjælp

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nabo giver vores hunde mad
  • #3   10. sep 2017 er selvfølgelig en mulighed trine. Vi syntes dog bare det er ærgeligt at haven nærmeste skal ligne et fort og han så måske i stedet vil kaste det henover.

• #5   10. sep 2017 Vi ejer, så også bare rigtig øv og skal have sådan et naboskab smiley
    Vi har det helt ok med at han tager fingrene igennem og nusser med hundene, men han kravler op af hegnet og tager billeder af vores hunde og giver dem en masse som vi desværre ik ved hvad er smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #7   10. sep 2017 Han lyder syg.

• #12   10. sep 2017 Er det ikke bare at trække et ekstra hegn over mod naboen - altså så der er to rækker hegn med en meter e.l. imellem, så naboen ikke kan nå ind til hundene.
    Alternativt et plankeværk istedet for hæk/hegn, sådan et kan man jo heller ikke lige stikke noget igennem (det skal self. være højt nok til ikke lige at række over - er man rigtig flabet trækker man lige en tråd med strøm foroven smiley )

• #13   10. sep 2017 og ja, som en anden nævner, så meld trusler til politiet i fremtiden.

Ang. nabokrig ville jeg nok ikke være så bekymret. Hvis dette fører til krig, så er det formentligt allerede sket ved, at der er sagt fra overfor godbidder og hvis ikke, så sker det jo senest, når man sætter ekstra hegn e.l. op. Om der er strøm på eller ej, vil næppe gøre nogen forskel lige hvad det angår.

• #14   10. sep 2017 vi sætter IKKE strøm på hegnet smiley men vi må ud at hitte en eller anden løsning med et ekstra hegn..Kommer bare til at se frygteligt ud smiley

• #16   10. sep 2017 Træk et hegn mere.

• #18   10. sep 2017 Sæt et hegn mere

• #19   10. sep 2017 Ja man tager sig til hovedet smiley

• #20   10. sep 2017 Det er en af de sværere.

Hvis manden er syg kan det blive noget rod.

Prøv at tale med kommunen, for det kan være en af deres "borgere", og se om det åbner op for hjælp.

At true med tæsk, er en af de der grænser normale mennesker ikke bryder.

Det bedste ved det er, at dem der truer sjældent er farligste.

Men svær situation. Jeg tænker også lukket hegn eller ekstra hegn.

• #21   10. sep 2017 Han skal bare holde snitterne på egen grund.
    Det er da helt vildt at skulle ud og sætte et hegn mere. Så hellere en advarsel og en tråd med strøm. Så kender han forholdene.

• #23   10. sep 2017 Det gør hundene ..

• #25   10. sep 2017 Rettelse, det er et plankeværk vi har stående smiley

• #26   10. sep 2017 smiley

• #27   10. sep 2017 Michelle, man kan møve en hånd ind og man kan også klatre lidt op af det, så man kan kigge ned på hundene smiley

• #28   10. sep 2017 Ts, hvis jeres hunde ikke er sådan nogle der vælter hegnet, så køb en rulle billigt grøn havehegn og sådan nogle tynde stænger til at smide i jorden. Så kan det jo fjernes igen når naboen fatter det.

• #30   10. sep 2017 Nu snakken med strøm. Køb en splatterpistol og skyd efter naboen smiley

• #31   10. sep 2017 smiley

• #33   10. sep 2017 Hvor højt er dit plankeværk?
    Hvis ikke det er alt for højt, skulle du overveje at skifte det ud med et på 1,80 meter.

• #34   10. sep 2017 vil skyde på ca 2 meter el lidt mere

• #35   10. sep 2017 Hvordan kan han kæle med hundene og give dem godbidder over et to meter højt plankeværk?

• #37   10. sep 2017 Anni- Han kan stikke hånden igennem. brædderne sidder forskudt af hinanden , man kan ikke se igennem, men man kan møve en hånd igennem og så kan man klatre op af det

• #38   10. sep 2017 Så ville jeg lave plankeværket om så brædderne ikke mere sidder forskudt på din side så mellemrummene forsvinder.
    På toppen ville jeg sætte en række spidse søm eller trække en tråd med el.

Jeg ville endvidere melde ham til politiet på grund af fodringen i din egen have, hvilket ikke kan være lovligt, samt for fotografering på din grund, hvilket ikke er lovligt

• #39   10. sep 2017 Og hvad ned hans kone, har han sådan en?

• #40   10. sep 2017 ingen kone, han bor alene

• #41   10. sep 2017 Vi har også sådan et hegn , hvor brædderne sidder forskudt ... ( man kan ikke se igennem .. men få hånden igennem ) ....... sæt brædder på inde hos jer selv , der dækker mellemrummene, ... smiley

Og så sætte pigtråd helt oppe foroven på hegnet ,,, så han ikke kan holde fast der.

• #44   10. sep 2017 Ej ok, slap da lige af med forargelsen over strøm - ingen sagde at hegnet sskulle plastres til med strømhegn på indersiden. Et par stykker af os foreslog støm på toppen (hvor hundene vel næppe render rundt).
    Og medmindre man agter at sætte voldsomt meget strøm til, så finder hunde altså lynhurtigt ud af at holde sig fra hegnet helt uden at lide unødig overlast (vi har f.eks. en strømtråd om havehegnet, så Reiki og mine forældres hanhund begge kan være ude, uden at komme op at toppes gennem hegnet - ingen af dem har lidt overlast).
    Med tanke på det antal gange Reiki har været imod hestehegnet, så tænker jeg ikke, at et enkelt rap af havehegnet gør en forskel smiley
    Det er jo ikke usynligt hegn eller strømhalssbånd vi er ude i.

Men vil man ikke bruge strøm eller andet ubehag mod naboen, så må man jo hegne, så det ikke er fysisk muligt at nå hundene. Det kan også sagtens klares, uden at et behøver blive fort knox at se på.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #46   10. sep 2017 41#
    Kom med den bedste løsning, synes jeg.

• #47   10. sep 2017 I kan låne Sherlock en uge smiley Så skal han nok holde nallerne for sig selv

• #48   10. sep 2017 Jeg ville faktisk synes det var lidt uhyggeligt med sådan en nabo smiley
    Trusler til din mand og han kravler op på hegnet og tager billeder af hundene.
    Jeg ville nok seriøst overveje at melde ham for truslerne, det lyder jo ikke som om det kan tales fornuft med ham

• #50   10. sep 2017 Hvad skulle forhindre ham i, at skade hundene, for at ramme jer, når I begynder at begrænse hans "frie" udfoldelsesmuligheder? Han kan smide forgiftet mad over, hundene er vant til at spise hvad han giver dem ...

Jeg var en af dem, der ville gå ret drastisk til værks ... om det er at sikre, at hundene er så langt væk fra ham som muligt OG at han ville få stød, hvis han ikke holder sig på egen matrikel ...

Min hund er foderallergiker. Hvorfor skulle hun have ubehag og smerter, dopes af medicin, og risikere det der er værre ... fordi jeg som ejer ikke får sagt ordentligt fra ...?

Politiet skal selvf. informeres om truslerne, såfremt dette udvikler sig yderligere ...

• #51   11. sep 2017 Jeg tænker, er det lovligt at fodre naboens hund, på egen grund. Fo så skulle han ganske enkelt politi anmeldes. Hvis det er eks lever han fodrer med, det gir tynd mave

• #52   11. sep 2017 Jeg tænker, er det lovligt at fodre naboens hund, på egen grund. Fo så skulle han ganske enkelt politi anmeldes. Hvis det er eks lever han fodrer med, det gir tynd mave

• #55   11. sep 2017 Jeg tænker at man vel uden problemer må optage i sin egen have og sit eget hegn - så når manden kravler op på hegnet, kan I optage det og anmelde den del?

Ellers tænker jeg da også stød - foroven. Og få lukket hullerne af.

Eller sætte et andet hegn længere inde på grunden - og evt sætte noget net op der kan fange evt. kastede godbidder - sådan vandret net/halvtag agtigt?

Men hold op en hyggelig nabo - det er et eller andet sted SÅ frustrerende, at man skal have enorme udgifter og et stort besvær, for at forhindre andre i at te sig som tosser der generer ens hunde.

• #56   12. sep 2017 Den er lidt tricky med at filme når det gælder klatring på hegnet. For som jeg har forstået det, så må man kun filme hvad der foregår på egen grund, og her skal kameraet jo rettes til at vise noget som teknisk set ihvertfald foregår 50% på naboens grund.

Når det så er sagt, så ville jeg selv gå all in her for sikre ingen/minimal tilgang mellem naboer og hunde. Hvis det betyder snor, grim have.... so be it.
    Min tanke er da bestemt osse om den ene hunds maveproblemer muligvis ikke er blevet bedre i perioder pga hvad den får stukket igennem hegnet.

Hvad med nogen pæne rosenbuske? Roser har jo torne = knap så fedt at møve nallerne ind i.

• #64   12. sep 2017 Canmax

Har det på præcis samme måde, jeg orker ikke fremmede der kommer fra tid til anden og banker på min dør smiley

Kommentér på:
nabo giver vores hunde mad

Annonce