15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Hvor meget skal man finde sig i - Nabo {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Vi flyttede for et halvt år siden i en ny lejlighed. Lejligheden er delt i 4 dele. Os i den ene ende, en ældre dame i midten, og en mand i den anden ende på førstesalen. Under ham er der tomt.
Vores problem er den ældre dame. Hun er - uden tvivl - dybt dybt psykisk syg.Hun taler med sig selv i stor stil. Hun samler i stor stil. Hele hendes hjem er fyldt med madvarer, julepynt og alt muligt andet ragelse, og der stinker for at sige det mildt. Derudover har hun en kanin som hun render rundt med ude i byen, enten under armen, eller i et indkøbsnet. Hun kommer anstigende med cykler, og jeg ved ikke hvad, som bliver stilt i de utallige skurrum vi har omme bagved. I løbet af sommeren har hun sømmet samptlige rum til og sat hængelås i, så vi andre ikke har muligheden for at benytte dem mere. Derudover havde vi et lillebitte græsareal hvor Hemi kunne hygge sig, men det hegnede hun ind kort tid efter vi flyttede ind. - endnu engang med hængelås. Udlejeren gør ikke noget ved det. Hun boede der inden han købte huset, og derudover ''ved hun jo ikke hvad hun laver'' som han siger.
Det er alt sammen bagateller.
Somme tider får hun de ondeste flip hvor hun står og råber og skriger ude bagved. Hun råber ting som idiot, brænd i helvede, dæmoner, truer (intet?) med tæsk og smader og alle mulige andre ubehagelige ting, og hun har lige gjort det igen her til aften.
Jeg er dybt dybt bange for hende. Jeg kan slet ikke slappe af når hun er sådan. Selv når døren bare giver sig, så får jeg hjertebanken og bliver nervøs. Selv min kæreste er nået til et punkt nu hvor han føler det er ubehageligt..
Hun kan IKKE tales med. For det første kan man ikke forstå 80 % af hvad hun siger, og for det andet er hun enormt virkelighedsfjern
Hvad kan vi gøre, for jeg har seriøst snart nået grænsen. Jeg kan ikke holde ud ikke at kunne slappe ordenligt af..
Suk...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
- Det skal siges, at vi selvom vi havde tv tændt, stod og lavede mad, og havde emhætten på fuld knald, SAGTENS kunne høre hendes ''flip''
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Hilsen Lotte
feb 2009
Jamen der er da ingen tvivl om, at hun har brug for hjælp, men så vidt vi ved er der ingen der har opsyn med hende. Hun har tapet hendes postkasse til og har permanent låst hoveddøren.
Hendes bagdør har hun bygget et to meter højt hegn omkring, som hun har sat hængelås på. Hun har faktisk, så godt som barrikaderet sig fra omverdenen.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
feb 2009
Jamen jeg tror såmænd hun gør sit bedste for at passe kaninen, men det er måske det vi andre ville mene var iorden. I løbet af sommeren har den flere gange stået i en meget lille transportkasse (så lille at den ikke kan vende sig) i flere timer ude, totalt blottet for solen, mens hun har stået og hamret på diverse hegn hun render og sætter op..
Derudover så lugter der meget fælt af kanin hos hende. I en grad hvor man kunne mistænke hende for ikke at have gjort rent der meget meget længe. Har selv både ildere og flyvepungegern, så er bestemt ikke sart omkring den lugt dyr frigiver, men det her er ekstremt.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Held og lykke med det...
feb 2009
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
feb 2009
Det er jo efterhånden så slemt, at ingen af os tør at gå ud med hunden når hun er på ''krigsstien''.
Der er da ingen tvivl om hun har brug for hjælp, og det er da helt sikkert også synd for hende, men altså. Vi er jo også nødt til at tænke på os selv, og jeg syns ikke det er behageligt og trygt at bo her, når hun får de udbrud.
Det var virkelig virkelig grælt her til aften, og nogen af de ting hun får råbt, er bare ikke ting man vil høre.. fra nogen... :-S
feb 2009
Det er jo efterhånden så slemt, at ingen af os tør at gå ud med hunden når hun er på ''krigsstien''.
Der er da ingen tvivl om hun har brug for hjælp, og det er da helt sikkert også synd for hende, men altså. Vi er jo også nødt til at tænke på os selv, og jeg syns ikke det er behageligt og trygt at bo her, når hun får de udbrud.
Det var virkelig virkelig grælt her til aften, og nogen af de ting hun får råbt, er bare ikke ting man vil høre.. fra nogen... :-S
Hvor meget skal man finde sig i - Nabo