{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

"Nabo hunden" {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Vi bor i en lille landsby hvor alle har det godt med hinanden.
Min kæreste og jeg lufter hver aften vores to schæferhunde.
Vi kommer hver gang forbi en kæmpe plæne, hvor vores hunde får lov til at lege, løbe om kap og vi små træner.
Tæt på den her plæne bor en hanhund.
Vi har igennem flere år haft problemer med denne hund og dens ejere - grundet hunden. Man kan roligt kalde hunden en strejfer, som gerne hopper på den første og bedste tæve i løbetid. (Vi har været der)
Vi har nu flere gange oplevet at denne her fremmede hund "overfalder" vores hunde. Sidst kom den fremmede hund tonsede hen i hovedet af vores schæferdreng. Vores hund slikker ham om munden, vi kalder hunden til os, og han kommer selvfølgelig med det samme.
Da han vender sig om for at komme til mig, farer den fremmede hund på ham og bider ham - ikke skambid, men får alligevel fat i ham 3 steder.
Vores hund bliver forskrækket, og giver igen.
Jeg kalder og han vender straks om og kommer løbende med halen imellem benene (vores hanhund hader kontroverser med andre hunde - han elsker alle slags hunde)
Min kæreste jager den fremmede hund væk.
Vi har været ved ejerne af hunden 100 gange. De reagere ikke det mindste, og mener bare vi skal give hunden et los.
Vi og mange andre har meldt hunden til politiet mange gange.
Vi er fuldstændig på bar bund - hvad kan vi snart gøre?
Kan det virkelig passe vi ikke kan træne og lege med vores hunde på en offentlig plæne, uden at skulle frygte hvad der kan ske.
Den fremmede hund er en spaniel af en slags, så vores hunde er jo klart større. Vi gør alt for at undgå slagsmål imellem hundene - for alle 3 hundes skyld.

Det er ikke første gang det er sket - vi har endda jaget den ud af vores egen indkørsel op til flere gange.

Kan man virkelig intet stille op?

Begge vores hunde har rystet episoderne af sig med det samme hver gang - men det kan bare gå rigtig galt en dag både for vores hunde psykisk, men også den anden fysisk.
Eller andres hunde i byen for den sags skyld.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Nabo hunden"
  • #2   25. aug 2015 Det må vi prøve!
    Håber de snart gider tage det seriøst!

• #3   25. aug 2015 Næste gang smider du hunden ind bag i bilen, og kører ned og afleverer den til politiet. Siger den løb rundt ved jeres grund.

Så kan de ikke undgå at give ejeren en bøde

• #4   25. aug 2015 Hvis det slet ikke hjælper at tale med ejeren, så kan det være det hjælper når de gentagne gange skal afhente hunden ved politiet samt betale bøder..

Det er selvfølgelig lidt besværligt for jer at skulle afsted med hunden hver gang, men mon ikke de hurtigt lære at holde den hjemme? smiley

• #5   25. aug 2015 Den har været hentet af Falck og været på internat i 2 dage. De endte med at kasterer hunden, men dens strejfen og aggressivitet er den samme og de er fløjtende ligeglade. De mener bare vi må losse den, så lære den det vel på et tidspunkt.

• #6   25. aug 2015 PS husk hvis i indleverer den til politiet, så tag eventuelt hundeskilt af inden, så bliver bøden større

Også fint de virker ligeglade, men mon også de gør det når det er tredje gang de skal betale flere tusingde kroner.

• #7   25. aug 2015 Der er efterhånden ikke tal på hvor mange bøder og sager politiet har liggende på ham (fortalte politiet forrige gang vi meldte ham) han er iskold smiley

• #9   25. aug 2015 Så må i jo have fat på politiet igen og igen, på et tidspunkt må de da blive trætte af det og så gøre noget ved problemet..

• #10   25. aug 2015 Birgitta - løsningen om at gå en anden vej, bliver svær at praktisere, som sagt bor vi i en lilla by, hvor det er den eneste grønne plet, medmindre vi er i vores have. - desuden strejfer hunden hele byen rundt, og er ret svær at undgå, desværre.

• #11   25. aug 2015 Når alt andet fejler - Gammeldags metode! smiley

Frem med fakler og høtyve og få hele byen med på et vredesoptog ned til ejerens hjem og vis jeres utilfredshed.
    Som skræmmeeffekt kan der eventuelt trues med en tur i gabestokken indtil han kommer til fornuft. Er han stadig ligeglad, så jagter i ham og hunden ud af byen!

*gg* smiley

• #12   25. aug 2015 S* haha, ja det kunne være rigtig kønt!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #13   26. aug 2015 Selvfølgelig skal man ikke finde et andet sted at træne,fordi at en idiot ikke har styr på sin hund. Jeg have talt med manden så han ikke ville kunne undgå at forstå,det ikke skal ske igen. Hunden kan jo ikke gøre for det.

Man kunne jo give ham et los og håbe på han på et tidspunkt vil forstå det,når han har fået mange nok.

• #17   10. sep 2017 pil navne skiltet af og aflever ham på et internat et stykke fra jeres by. Så tror jeg nok han skal beale en del penge for at få udleveret hunden

• #18   10. sep 2017 #17

Tråden er fra 2015

Kommentér på:
"Nabo hunden"

Annonce