{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Hunde og og på jysk en træls nabo {{forumTopicSubject}}

Hej folkens skal lige have lidt support og gode råd.

Vi bor i et rigtigt dejligt villa kvarter med vores skønne 2 hunde en gravmand og en jack russel. Her har vi et par skønne flinke naboer og en flink genbo. MEN der er dog en nabo vi faktisk bliver mere og mere ked af .. Ja ked af det er ordet. Sådan et par hunde rendr jo ind i mellem i haven og leget hygger og gør lidt (det er jo hunde) Vi snakker 2-4 minutter en enkelt gang om ugen hvor de kan være lidt højlydte. Nå men det startede for en 14 dage siden hvor vi var i haven .. Hundene hyggede sig så kommer der sådan en "spydig bemærkning" fra den anden side af hækken "HOLD KÆFT de hunde gør sgu da konstant .. om det var meningen det var noget vi skulle høre eller manden bare sagde det til konen vides jo ikke. Det et et ældre ægtepar på ven 65-70 år. I aftes havde samme nabo så besøg af nogen gæster med børn, børnene skreg og naboen og gæsterne rendte rundt efter børnene og legede højlydt jeg fanger dig og hvad det går ud på. Vores gravhund giver sig så til at gø lidt og straks lyder det spydigt fra naboen (over en 2 meter tæt hæk) Jeg kvæler sgu de hunde en dag !!
- Og sådant er der kommet flere spydige bemærkninger derovre fra ikke henvendt til os men man kan jo udemærket høre det.

Vi har snakket en del om hvad det her lige går ud på. Vores andre naboer har børn der larmer i haven hvilket jo kun er hyggeligt ... Folk slår græs ... Ja det er jo ikke et alderdoms hjem. Selv samme spydige bemærkning har tit besøg af børne børn der råber skriger og hyler.. Men sådan er det jo bare i et villa kvarter.

Syntes sådanne spydige bemærkninger bag en hæk er noget af det mest kujon agtige man kan gøre, hvis de har et problem hvorfor kommer de ikke og siger det?

Det går faktisk fruen i huset lidt på at naboen kan skabe sig sådan, selv var jeg nok mest til at gå over og ringe på hans dør og spørge om de havde et problem med os for så var de da velkommen til at fremføre hvad de var så utilfredse med. Men tror næppe det kommer noget godt ud af det. Nabo manden virker som en ilter type som ikke just er til at snakke med.

Har sagt til fruen at vi blot skulle ignorere dem da det jo må være dem der har problemet, men det er alligevel sårende at høre den slags bemærkninger samt at det ender med man står på nåle for at tysse på hundene hver gang der er i haven.

Hvad siger panelet? Man gider sgu ikke være på kant med en nabo og livet er for kort til den slags.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og og på jysk en træls nabo
  • #1   27. jun 2009 Tja, der er jo stor forlskel på børn og hunde.

Børnene kan være højlydte når de leger,

Men at en hund står og gør, der er forskellen. hunden er et dyr og ikke et menneske. Selv om der er mange som opfatter det som sådanne.

Børne skal ha liov til at være her, hundene kan få lov, men der er stadig det med at de ikke må være til gene.

• #2   27. jun 2009 Jeg ville nok bede ham om at holde sin kæft og passe sig selv. Hvis han vil kvæle dine hunde kan du jo fortælle ham ar hans børnebørn larmer lige så meget hvis ikke mere hvilket også kan være generende, men sådan er det at have naboer..

Vores naboer ha en pappilion/chi som gør af alt og alle. Men når vi ved de gør hvad de kan for at lukke den ind når den gør, så er der ik mere at brokke sig over.. Den dør forhåbentlig snart når den er så gammel som den er. Så kan man håbe de får en ny der ikke gør af alt og alle..

• #3   27. jun 2009 Jeg må indrømme at jeg nok havde smidt en kommentar over hækken, hvis det var mig.
    hvis de selv larmer, uanset hvad der larmer, tja, så skal de ikke brokke sig ....selvfølgelig hvis jeres hund gør hele dagen er det noget andet.

Vi er heldige med vores nabo, de påstår at de ikke hører vores hunde ... hehe og det er løgn, trunte er højlydt når hun leger og når der går nogle forbi, og når hun render ud af døren om aftenen. smiley

• #4   27. jun 2009 Jeg ville ringe på deres dør, og høre om der er et problem.

• #5   27. jun 2009 Vi snakker ikke om de gør andet nogen få gange i løbet af en uge. Det er ikke sådan at vi lader dem stå og gø så snart der kommer nogen vuf kalder vi dem ind. Vi har i alt 4 naboer .. Det ene hold er så søde og har 3 børn de elsker hundene og snakker tit med dem igennem hækken og syntes det er så sjovt at rende frem og tilbage på den anden side og få hundede til at rende efter ... Derfor har vi en ganske kort hæk over til dem *S*. Så er det en et andet gammelt par når de går i haven og hunder kommer over til hækken og siger vuf ja snakket de blot med hundene og det er jo bare herligt.

Den her med at gå over og tinge på tja også lige min stil men er denen nabo sådan en hidsig prop tvivler jeg på der kommer noget godt ud af dette. Begynder han skabe sig er jeg ikke typen der gider holde kæft - og så har man med den slags typer jo kun fået et rigtigt skidt nabo skab. Man burde foreslå dme at flytte langt ud på landet hvis de er så sarte overfor almindeligt støj.

• #6   27. jun 2009 Hvis I ønsker et godt naboskab så handler det om kommunikation.

I kan ignorere det og brænde inde med jeres irritation over sagen. Jeg tror det aller bedste er at forberede sig godt, trække vejret dybt og gå over og snakke PÆNT med naboen. Bevar roen og fortæl naboen helt stille og roligt at I ikke har kunnet undgå at høre nogle lettere ubehagelige kommentarer over hækken. Sig at I da er enormt kede af hvis jeres hunde udgør en gene.

Sørg bare for under hele scenariet at være høflig, venlig og udmyg - selv en hidsigprop har svært ved ikke også at måtte være en lille smule høflig hvis man konfronteres på den måde smiley

• #7   27. jun 2009 Desuden er jeres hunde i deres gode ret til at gø, så længe det ikke er hele dagen og uafbrudt. Man kan kun politianmelde hvis der er tale om hunde der står og gør bevidstløst flere timer i træk. Til gengæld er det helt og aldeles ulovligt at kvæle andre folks kæledyr ;o)

Jeg ville også følge Cecilias råd og tage en stille og rolig snak med dem, sig evt. at I er opmærksomme på problemet og lukker hundene ind hver gang det sker (er også meget mere effektivt end at tysse hvilket ofte virker modsat), hvis I melder ud på den måde er der jo ikke mere de kan sige til det: I gør jo jeres bedste og overskrider ikke nogle regler/love.

• #8   27. jun 2009 Tja -jeg er faktisk mest til det du selv foreslår: gå over og ringe på døren og spørg om der måske lige var noget der skulle snakkes om (og dette self i en ordentlig tone).

Kommentér på:
Hunde og og på jysk en træls nabo

Annonce