{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser afføring. {{forumTopicSubject}}

Min 9 mdr gamle hvalp spiser afføring. Han gør hvad han skal og så vender han sig om og spiser det.

Jeg prøver at få hans opmærksomhed ved at kalde glad på ham, hope og springe, you name it. Han er ligeglad og spiser bare videre.

Jeg har prøvet at give ham nogle piller der skulle få det til at smage rædsomt, men han var ligeglad og spiste det alligevel.

Hvordan får jeg ham til at stoppe? Jeg fjerner det fra haven så snart jeg kan, hvis han da ikke har spist det først.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser afføring.
  • #1   19. jun 2017 Sørg for at have ham i snor indtil han har lavet piller. Når han er færdig trækker du ham væk.

  • #2   19. jun 2017 Her med sommervarmen er døren jo åben hele dagen, og han laver flere gange om dagen. Hvordan grejer jeg den, så?

  • #3   19. jun 2017 Nogle har oplevet, at det kan hjælpe at give hunden ananas. Men ja, ellers er det bare at træne og være over ham.

  • #4   19. jun 2017 # 2 Han pøller vel ikke på alle mulige tider.
    Du må sørge for at gå med ham så han kan gøre sig ren og kun haven under opsyn.

    Min hund har blandt andet lært ikke at skide i haven. Det kunne du måske også lære din hund.


  • #7   19. jun 2017 Hvad fodrer du med?

  • #9   19. jun 2017 #7 Jeg fodrer med Arion Puppy.

    #8 Jeg har prøvet, han er ligeglad. Er der ikke risiko for mavedrejning hvis jeg går med ham direkte efter fodring? Jeg plejer altid lige at vente en halv time, men så har han selfølgelig også lavet i haven.


  • #10   19. jun 2017 Piller ? Hvad snakker du om Isabelle ? Der står da pøller .

    Hurra for redigeringsknappen smiley
    Ordbogen i min telefon har sommetider sin egen vilje ??


  • #11   19. jun 2017 Jeg ville lave et foderskift
    Arion puppy er heller ikke optimalt til en samojedhund, i hvert fald ikke sidst jeg tjekkede. Forholdet mellem fosfor og calcium var forkert.


  • #14   19. jun 2017 Large breed hvalpefoder skal gives til leddene er færdige ved halvandet år ca. Indtil da har kroppen brug for den specielle sammensætning.

    Arion har lige rigeligt calcium i foderet i forhold til fosfor. Desuden er der så meget ris i, at prisen burde være lavere.


  • #15   19. jun 2017 #14 Hvad for noget foder anbefaler du så? Ham på snart 9 år får Arion Senior.

    #13 Har bare hørt de skulle have det til de er 1½ år gamle?


  • #16   19. jun 2017 Jeg ville lukke døren til haven, så fodre og så lade døren være lukket en times tid og så lufte ham.
    Jeg går ikke med mine hunde lige efter mad, der er dømt ro herhjemme.


  • #19   19. jun 2017 Og så synes jeg, at du skulle lære din hund en nej kommando så du kan stoppe den, hvis den har gang i noget den ikke må.

  • #20   19. jun 2017 Det er ikke smart at gå med dem når de lige har spist, John. Slet ikke med en race der faktisk er i risikozonen for mavedrejning.

  • #21   19. jun 2017 Det er hele essensen med Large breed foder; at det skal få store racer til at vokse stabilt indtil de er færdige smiley

    Jeg tør ikke råfodre en hvalp af stor race 100%, for jeg ved ikke nok om tilskud, og ville være bange for at den voksede i smadder.

    Essential har et rigtigt godt Large breed foder med tilpas sammensætning af mineraler og uden ris og korn.


  • #23   19. jun 2017 #21 Nu nævner du kun hvalpefoder, men er det også godt til voksne? Vil nemlig ikke skifte mere end højest nødvendigt.

  • #24   19. jun 2017 Essential beginning Large breed er indtil halvandet år ca. Derefter kan du bruge enhver anden variant. Vi bruger dem alle, de er rigtigt lækre.
    Jeg har set rigtigt mange hunde gro forkert på dårligt foder, så man skal se sig godt for.
    Essential fungerer bare. Perfekt pels, afføring og vækst. Lige ben, lige poter, ingen dysplasi overhovedet.


  • #25   19. jun 2017 #24 Jeg har godt fået nogle foderprøver på diverse udstillinger, og så vidt jeg husker så er der rigtig meget frugt i. Men det gør måske ikke noget?


  • #27   20. jun 2017 Der er grøntsager, rødder og planter i.
    Altsammen mere nærende end ris smiley

    Prøv er roligt foderskifte og giv så din unghund noget andet at se til end at æde lort. Det er en dårlig vane, der skal brydes.


  • #28   20. jun 2017 Det er meget almindelig mange hunde/hvalpe æder afføring, bedste råd, gå med hunden ud hver gang i en periode og forhindre det, saml op i haven med det samme, på nogle hunde hjælper de her http://www.netdyrlaege.dk/hund/stool-repel-um-netdyrlaege har hjulpet på en af mine hunde;) hvis hvalpen ellers fungerer på det foder du bruger så fortsæt med det;) foderskift har normalt ingen effekt;)
    Hvalpe/voksen foder, jeg stopper med hvalpefoder i i 6-8 måneders alderen, det passer ofte med at hunden af sig selv begynder at spise mindre;) det vil sige den vokser ikke så meget mere;)


  • #29   20. jun 2017 Uffe lærte meget hurtigt "ad" som betyder slip hvad du har i munden (gælder med alt også legetøj osv)
    det fik ham til at stoppe, for nu slipper han bare man siger det smiley


  • #31   20. jun 2017 hahaha dine er snu smiley
    Uffe har det problem han ELSKER at dele eller vise det frem han har i munden smiley
    så han ser altid så skuffet ud når jeg siger ad og han må slippe sin lækkerbisken!

    giver ham selvfølgelig tit en godbid eller noget godt legetøj når han kommer på den måde, ellers vil han da blive alt for ked af det! smiley


  • #33   20. jun 2017 Lina er så dejlig! smiley OG dygtigt selvom det er lidt klamt smiley
    men det kræver sqda noget at fange en mus! smiley

    puha forstår godt du fortrød!
    så nærmest hellere hun havde ædt den!
    ville simpelthen have det så skidt hvis jeg fandt en skadet mus, ville sikkert ende med at tage den til dyrlægen og få den behandlet smiley
    jeg er frygtelig!!! smiley

    men du har helt ret med orm, og det er også bare træls at skulle døje med bare fordi vapser synes musekød er fantastisk! smiley


  • #35   20. jun 2017 tro mig det havde jeg gjort, så åndsvag som jeg er! smiley

    jeg er sådan en type der har syge forsikret mine kaniner og som har brugt 4000+ på behandlinger til dem!
    jeg er af den overbevisning "er der en mikro chance for overlevelse, hvor dyret også kommer det til at have det godt igen SÅ skal alle recourcer sættes ind for at redde dyret!"

    min dyrlæge(r) elsker mig og griner tit af mig.. når jeg kommer med et eller andet fremmede dyr jeg har funder som bare SKAL overleve for alle skal have en chance...

    men forstår dig godt det er bedre selv at aflive end at lade dyret lide smiley

    årh hvad var der dog i vejen med hvalpen? smiley det må have været meget hårdt! smiley
    du har fuldstændig ret hellere dø end at lide! det er uværdigt på alle måder smiley


  • #36   20. jun 2017 En hund på 9 mdr pøller da vel ikke mange gange om dagen ? Når mine er 9 mdr gamle (Doberen faktisk fra hun var 6 mdr iflg opdrætters vejledning) får de voksenfoder 2 gange om dagen og de pøller 2 gange om dagen; 1 klat på morgenturen og en på eftermiddagsturen. Som hvalpe pøller mine selvfølgelig i haven, men ret hurtigt blive det noget de gør på turene og faktisk helst ikke vil gøre i haven. Sådan har det fungeret med alle vores hunde og det er fordi vi har gjort en stor og ihærdig indsats for det med ikke at pølle i haven. Det er bare kommet helt af sig selv. Clinton er nu 14 mdr og sådan har det fungeret med ham siden før jul.
    Så det behøves ikke være nogen stor og besværlig indsats der skal til for at du får ændret mønstret smiley


  • #38   20. jun 2017 Han laver faktisk ret mange gange om dagen. Jeg ved ikke om det er fordi han spiser afføring eller hvad? Han laver en stor omgang om morgenen, og så i løbet af dagen er det en masse små.

  • #40   20. jun 2017 #39 Det er fint smiley Jeg vil prøve at skifte til det som blev nævnt tidligere i tråden.
    Tak for alle svar smiley


  • #41   21. jun 2017 TS. Jeg vil bare lige kommenterer det med fodret, alt foder ok hvis hunden trives på det, men foder UDEN korn ,ris og majs gir Meget Mindre pøller smiley så selvom det er lidt dyrere i indkøb så sparer man penge i længden, da de ikke æder så meget netop pga. korn, ris, og majs bare er fyldstof som går lige igennem vovsen og derfor gør at den "pøller" Meget mere. smiley Og jeg lover dig for at det ER meget mere, inden jeg gik over til kornfrit fyldte hundene= 3.stk ca. en halv indkøbspose "til sammen" på hver luftetur, efter de fik kornfri kunne jeg nøjes med en alm "pruttepose" til alle 3. smiley Jeg syntes det taler for sig selv og hundene elskede og elsker stadig WB og TOTW som de får blandet sammen. både Huskien og Chièn. smiley

    PS. Anni Du fik ikke rettet i "1 der står stadig "piller" smiley

    PS.PS. Isabella mine 2 "A.H. søstre" har altid ædt mus i sommersæsonen, tja selv om vinteren har jeg taget især Beauty i at tage hovedspring ned i sneen efter mus, og hun er nu 13år og Ingen af dem har nogensinde haft orm, og det er jo ikke kun 1 el.2 mus de åd om dagen i de år, det var nærmest fuldkost, da de næsten ikke åd noget herhjemme i den periode hvor de kunne finde og plukke alt spiseligt mens vi var udendørs. Bare så du ikke "panikker" helt over dine dejlige piger tar en mus i ny og næ smiley smiley Mn ok jeg tør ikke sige noget om mosegrise og orm. smiley

    LOL. Første gang jeg ser, at det IKKE er mig der nævner ananas som et super middel mod "pølleædende" hvalpe/hunde" smiley Tak for det Therese. smiley


  • #42   21. jun 2017 Det var da så lidt, Anni smiley

  • #44   21. jun 2017 Isabelle, jeg var måske lidt for hurtig eller søvnig "nok det sidste" smiley for mine fik jo Advocate "den på recept" så de ikke risikerede at få skab IGEN, da de jo løb ned i rævegravene og fik skab som 1årige, og det middel beskytter jo også mod orm selv hjerte/lungeorm, så måske er det bedst at passe på, smiley jeg har bare være så vant til at pigerne VAR beskyttede at jeg til sidst nærmest tænkte at de var immune eller at mus ikke gav orm osv. smiley SORRY smiley LOL Det er det man får ud af at beskytte sine hunde i så mange år. Fnis. Sagt med et glimt i øjet. smiley

Kommentér på:
Hvalp spiser afføring.

Annonce