{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser afføring! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min franske bulldog hvalp der nu er 4 måneder sover selv inde i stuen med døren på klem ind til soveværelset. Hun er begyndt at skide indenfor om natten på trods af at jeg altid har hende ude inden jeg går i seng. Hun æder sin afføring og smatter det ud i gulvet og når jeg så står op og ser det er det næsten ikke til at få væk fordi resterne tørre ned i gulvet.
Det er ret frustrerende, da hun hverken piver eller skraber på døren når hun trænger til at komme ud, og denne uvane med hendes afføring vil jeg meget gerne af med.
Jeg håber der er nogle der har været i samme situation, som har nogle gode råd jeg kan prøve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser afføring!
  • #1   8. jul 2010 Sæt vækkeuret om natten og giv din hvalp mulighed for et toiletbesøg dér :o)

  • #2   8. jul 2010 du ku jo have hvalpen med i soveværelset til den er renlig....
    Og så gå ud med den om natten.....


  • #3   8. jul 2010 Du kan også fodre den med lidt ananas – det gør at pøllen smager grimt…
    Men som de andre siger, så prøv at sætte vækkeuret til midt på natten og gå en kort tur med hunden. Efterhånden kan du så sætte vækkeuret til senere og senere på natten og til sidst passer det med dit normale vækkeur smiley
    Du kan også prøve at vaske gulvet i vand med atamon i. Det fjerner de mikroskopiske lugtpartikler som hunden kan lugte og måske forbinde stuegulvet med et sted man gerne må pølle.
    Jeg syntes også du skal prøve at tage hunden ind i soveværelset. Det kan være noget hun gør fordi hun vågner og er utryg.
    Og til sidst kan du prøve med lidt mere aktivering i løbet af dagen. Måske vågner hunden fordi hun sover for meget i løbet af dagen og på den måde har fået vendt sin døgnrytme om smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #4   8. jul 2010 Min hund har haft samme problem. Giv dem ananas hver dag, så rører de ikke deres afføring. smiley

  • #5   8. jul 2010 Anja og Malene, ananas er fint nok... men det stopper jo ikke hvalpen i at skide i stuen men TS sover.............

  • #6   8. jul 2010 NEj det rigtigt, nu læste jeg bare overskriften om det ligesom var det hun ville have hjælp til.
    Men jeg havde også et ur hver nat da Lui var hvalp og var oppe med ham.
    Men han kan stadig ikke holde sig en hel nat, på trods af han er over et år gammel.


  • #7   8. jul 2010 Camilla aka Pylremor - nej det er så der alle de andre ting jeg nævner kommer ind i billedet smiley
    At fodre med ananas er jo bare en del af det der kan være med til at bryde hvalpens dårlige vane. Og hvis man så står op i løbet at natten, så kunne det jo være at hvalpen var mere interesseret i at gøre sine fornødenheder udenfor - især når pøllen ikke er værd at sætte tænderne i smiley


  • #8   8. jul 2010 Samson T: Den holder ikke vores hund gjorde det også dengang vi fik ham som problemhund da han var et halvt år vi fandt frem til opdrætter og han var 9 uger da han blev taget fra.
    Jeg har lært på dyrepasserskolen at det kan være forkert fodring eller understimulering


  • #9   9. jul 2010 tak for svarene, det er dejligt med nogle gode råd smiley
    jeg vil forsøge mig med ananas i hendes mad, det har jeg også hørt skulle virke et andet sted fra.
    Det med at stå op midt om natten, der er jeg ofte ude med hende ved 4-5 tiden fordi jeg kan hører hun lige vågner ved det tidspunkt, men vil prøve med vækkeur lidt tidligere på natten og få hende ud..
    og nej hun var ikk for ung da hun kom fra sin mor, så det skulle ikke være derfor.


Kommentér på:
Hvalp spiser afføring!

Annonce