{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

S  L
S L
Tilmeldt:
3. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvalp spiser afføring {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vi har for nyligt fået en skøn lille Lhasa Apso hvalp. Han er 16 uger og generelt rigtig nem og dygtig.

Vi har dog et problem med, at han vil spise afføring. Hver gang vi har opdaget det har vi afledt ham.
Han er dygtig til, at være renlig, men har nogle få uheld engang imellem, og han sætter sig til, at spise det med det samme smiley
Det er virkelig ikke særlig lækkert. Men hvad gør vi?

Han får den anbefalede mængde foder, men jeg tænker om han kan være mere sulten? Han virker til godt, at kunne spise mere når han har spist.

Eller om han bare synes det er lækkert... Det er både hand egen og andres han vil spise.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser afføring
  • #1   5. jan 2016 I er hurtigere end ham smiley Lige så snart han gør antræk til det så får i ham ud - når i ikke at få ham ud, så reagerer i MED det samme og får ham ud i haven så han ikke når at spise det. Jeg tror ikke på en masse alternative løsninger. I er bare nødt til at være hurtigere smiley

  • #2   5. jan 2016 Tillykke.

    Du har fået en hund.
    Hvad du og hunden mener er lækkert stemmer ikke helt overens.
    Hvis du tager kampen op imod smagsløgene, så fjern al afføring med det samme.

    Husk kattebakke, og hold øjnene åbne på gåture.



  • S  L
    S L Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   5. jan 2016 Frk Dyr
    Vi fodrer pt. med Royal Canin. Det har hele tiden været planen, at han skal skiftes over på et kornfrit foder, men da han har haft lidt løs mave, har jeg ikke turde påbegynde skiftet. Så måske er det, det der er årsagen.

    Synes vi forsøger at være hurtige, men åbenbart ikke hurtige nok smiley







  • #5   5. jan 2016 Det er ultra-sjældent det handler om næring - det er kun, hvis hunden mangler fordøjelsesenzym fra bugspytkirtlen og det er trods alt ikke så hyppigt som hvalpe der spiser afføring er smiley

    At spise afføring for en hvalp er en naturlig adfærd, som de har taget med sig fra "hulen". Det er en måde at beskytte sig selv på - at forhindre afføringen i at afsløre hvalpens opholdssted og dermed gøre den udsat.
    Moderen starter med denne adfærd mens hvalpene er små - og de fortsætter.

    De fleste har vænnet sig af med adfærden når de er 8 uger, andre bruger lidt træning og tid til det.
    Og så er der nogle, hvor det aldrig stopper....


  • #7   5. jan 2016 Eller også duftede det bare fantastisk...?

    Hunde har ikke noget imod at æde råddenskab - det er noget af en konklusion at årsagen er at afføringen er tiltrækkende på grund af ufordøjede sager.
    Det kan dyrlægen umuligt vide noget om.

    Men man kan bestemt se det på hunden på længere sigt - den bliver jo temmelig meget slankere, hvis den ikke fordøjer maden...


  • S  L
    S L Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   5. jan 2016 CH
    Åh.. Håber ihvertfald han er en af dem hvor adfærden kan stoppes smiley

    Det er bare ikke kun hans egen (ifht. at rydde på efter sig selv) det er også hvis vi er på gåtur, at han hugger en lort i sig hvis han finder én vi ikke lige ser - det er ikke altid til, at se her om aftenen. Og der er desværre mange der ikke tørrer op efter sig selv her i området.





  • #9   5. jan 2016 Min hund er 9 år og hun æder stadig de lorte hun kan finde smiley Det er SÅ ulækkert men jeg er bare ikke altid hurtig nok på turen.. så får jeg hende bare til at drikke en masse vand når vi kommer hjem og undgår hendes mund i et par dage smiley

  • #10   5. jan 2016 Jeg må indrømme, at det er en kamp jeg ikke selv ville tro på at vinde.

    Leverpostej rullet i tørret basilikum virker som luftfriskee.


  • #11   5. jan 2016 Bvadr. Jeg er simpelthen så sart at det er noget af det første hvalpen lærer hjemme hos mig. "Nej" øvelser så den lærer at man ikke bare spiser/ruller sig i hvad man nu lige findre af "lækre" sager - og så har jeg et øje på hver finger og i nakken, så jeg kan nå at stoppe den. Plus at jeg er den helt store drama-queen med "addddrrrr" og "ulææækkert". smiley

    Den skal bare sidde, og det har den heldigvis også gjort ved mine hunde. Lia fiskede engang en hel grillet frankfurter op ad en sø, og kom fint med den for at spørge om hun måtte spise den. Hold da op, manden lå flad af grin da hunden kommer vadende med den her pølse i munden. smiley

    Min kusines voksne hund havde engang held med at spise en opkastet pizza der lå på fortovet sådan en tidlig søndag morgen. Jeg var lige ved at brække mig da hun fortalte mig om det. Pyyyha.



  • #12   5. jan 2016 Åhh M.I jeg er også ved at brække mig når folk fx. snakker om hvalpe der spiser snegle.... får det lidt dårligt bare af at skrive det. Kan SLET ikke klare det og jeg er virkelig bange for den dag jeg får min egen hvalp der muligvis vil spise en snegl (eller træde i en... hvilket Freja heldigvis aldrig har gjort) eller med sandsynlighed en gang i livet skider orm *gys*.... det er virkelig BAGSIDEN ved at have hund smiley

Kommentér på:
Hvalp spiser afføring

Annonce