{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser afføring. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en lille pige på 4 måneder.. det sidste stykke tid har hun spist afføring. både hendes egen og vores anden huns.. vi kan ikke rigtig få hende til at forstå hun skal lade være.. når jeg ser det iger jeg selvfølgelig nej også går hun også væk.. men når jeg så går ind igen gør hun det bare igen.. nogle der har nogle fif til det problem da jeg faktisk syntes det e virkeligt klamt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser afføring.
  • #1   5. okt 2009 Hejsa smiley

    Min hund gjorde det også da han var hvalp.
    Min mormor havde læst et sted, at man kunne gi hunden en halv B-vitamin pille om dagen. B-vitamin lugter rigtig grimt og det fik min hund til at holde sig fra hans afføring smiley

    .. også er B-vitamin jo ikke usundt, så syntes det er en kanon løsning smiley


  • #2   5. okt 2009 Ja, det er dersværre ret mange hunde der har fået en dårlig vane med.

    Og som hundejer, så vil jeg sige nej hver gang den bare gør tilnærmelser til det.

    Babett gjorde det også, og hun var ligeglad med hvad jeg sagde og gjorde. lige meget hjalp det.

    Så en dag, tog jeg mine nøgler og kastede dem mod hende og ramte hende, og sagde nej, (denne handlig var en fustration fra min side)..

    Men det hjalp, og siden har hun ikke gjordt det.


  • #3   5. okt 2009 Man kan købe nogle piller der hedder kaprotabs ved dyrlægen som får hundens afføring til at smage grimt. Så både hvalpen og din anden hund skal have pillerne. Men hvorfor gør hun det? Får hun et godt hvalpefoder, så hun ikke mangler noget? Hvis den anden hund får noget lækkert, som hvlapen ikke får, kan det også være derfor... Så smager hendes afføring jo SKØNT:) Men ja hvalpe gør det tit, og jeg tror ærligt talt ikke at du kan "træne" hende fra det, for hun vil bare gøre det ligeså snart du kigger væk:) Der skal nok lidt skrappere midler i brug. God fornøjelse!

  • #4   5. okt 2009 Vores sidste kuld, begyndte også at æde hinandens afføring...
    Der er ingen tvivl om, at det var en dårlig vane de fik tillært sig, ved at se deres mor straks gjorde rent efter dem, ofte inden de var færdige.

    Har vænnet den vi selv beholdte af med det, ved konsekvent at være efter ham, skubbe ham væk og sige bestemt nej...


  • #5   26. okt 2009 Der er mange hvalpe som spiser afføring. Det er som regel altid en dårlig vane, og ikke tegn på at hunden er syg eller mangler noget i kosten.Man skal også huske på, at tæverne æder hvalpenes afførring (fæces) - i det mindste så længe de er mælkefodrede (diende). Denne adfærd er i naturen et vigtigt led i at beskytte hvalpene fra "fjender". De rydder så at sige sporene væk. Samtidig stimulerer de hvalpene til at afsætte fæces ved slikningen. Derfor kunne man hævde, at det er en normal adfærd for en hund at æde fæces.
    Hvis det kun er dens egen afføring den spiser, er det nemmest at kurere, fordi man kan fjerne afføringen efterhånden som den kommer, og man kan hurtig aflede hvalpen ved eks. at kaste en bold, og så samle op efter hunden. Samt at man hos dyrlægen kan købe noget der hedder kaprotabs/natriumglutaminat som man kan putte på foderet, så vil afførringen smage meget grimt.(En form for 3. krydderi - et tilsætningsstof)M.h.t. andre dyrs afføring, ja så gælder det om at være opmærksom på hvad der ligger forude og ellers konsekvent sige NEJ hvergang hvalpen gør tegn til at skulle tage en mundfuld og husk ros og giv godbidder når det lykkes at gå forbi uden at tage en mundfuld ;0)




Kommentér på:
Hvalp spiser afføring.

Annonce