Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tissebælte?
  • #2   2. maj 2017 Fordi folk med store hunde træner deres hunde fremfor at symptombehandle smiley

• #3   2. maj 2017 hvad er et tissebælte? smiley

• #4   2. maj 2017 Mødte dem i en dyrehandel i Stockholm, hvor alle hunde skulle bære det i butikken.. vi fik lov til at slippe.

Jeg kender kun små hunde, som døjer med det indenfor... og ja tænker det er mangel på træning.

• #5   2. maj 2017 Et tissebælte bruges af hanhundeejere, for at undgå at deres hanhunde strinter.

• #6   2. maj 2017 Et tisse bælte er noget man kan give hanhunde på, så kan de gå og strinte i bæltet istedet for på alle mulige ting.

• #7   2. maj 2017 fik det lige googlet, sikke en speciel opfindelse..
    de er ikke lavet til syge hunde vel? tænker de er meget smarte hvis man har en vaps der ikke kan holde på vandet, altså af medicinske årsager ? smiley

• #8   2. maj 2017 Jeg tror det er mangel på opdragelse.
    Min søster arbejdede i en dyrehandel og hun sagde at hun hele tiden blev bidt af små hunde mens ejeren bare grinede, men hun aldrig er blevet bidt af en stor hund ..
    Hun blev bidt når ejer satte Fido op på disken og når ejer ville have hende til at prøve diverse på deres hund eller bare når ejer mente at Fido da skulle hilse smiley

• #9   2. maj 2017 Det er vel også sådan lidt begrænset i kapacitet hvis der kommer en halv liter? smiley smiley

• #10   2. maj 2017 Hjælper ikke hvis hunden ikke kan holde på vandet.

• #11   2. maj 2017 ej det er da lidt små sørgeligt at det er designet til hunde der bare ikke er trænet godt nok...
    synes ellers den havde været smart til en vaps der ikke kan gøre for det!

• #12   2. maj 2017 Baby brugte tissebælte i butikker, da han var mindre.
    Han ville meget gerne strinte på alt ting!
    Nu gør han det meget sjældent, og kun på tørrede kødben.

Jeg brugte det netop i forbindelse med træning smiley

• #13   2. maj 2017 tissebælte er sådan nogen man kræver at svigerfamilien sætter på deres cotton når de kommer på besøg, fordi svigerdatteren her er hamrende træt af at rende og rense efter det lille møgsvin, og sjovt nok er der ikke andre end mig der ser det
    smiley
    Gad vide hvad de ville sige, hvis en af ulvene havde samme opførsel hos dem? smiley

• #14   2. maj 2017 Zenta, ift det med at blive bidt, så tror jeg også det handler om, at små hunde oftere er vant til at lege "bide-leg", hvor man med store hunde meget hurtigt finder ud af at stikke et legetøj i gabet på den unge hvalp, så tror jeg ikke, at folk med små hunde ligeså ofte får lært hunden ordentlig bidehæmning. Igen fordi det er mindre voldsomt med en lille bitte mund end med en stor en....

• #15   2. maj 2017 Ja jeg ved det ikke og skal lige siges at jeg intet har imod små hunde smiley
    Det var bare hvad hun fortalte. Vi snakkede også om, om det var fordi de små hunde hurtigere får deres grænse overskredet?
    Men jeg ved det ikke, men hun er aldrig blevet bidt af en stor hund.

• #16   2. maj 2017 I pensionen er der lige så mange store som små hunde der strinter i boksene!
    Det har Inter med opdragelse at gøre, men handler om hormoner

• #17   2. maj 2017 I pensioner, på gadehjørner mv strinter hunde ovenpå hinandens dufte. Det er et instinkt, som enten handler om at forstærke duften eller tilføje sin egen. Det kan ikke sammenlignes med at tisse derhjemme eller hjemme hos andre. Der handler det om forkert/manglende indlæring.

Man hører igen og igen om små hunde, der tisser indenfor derhjemme, og ejeren kan ikke få den til at stoppe. Tænk hvis en 50 kg hund gjorde det samme?! Stedet ville være ubeboeligt!
    Det er i samme boldgade som når små hunde hopper op. "Ork, det er jo ikke slemt, for hunden er så lille".
    Nogen glemmer bare, at små hunde bør trænes præcis som store hunde, for de har samme problemer, som så bare håndteres forskelligt.

• #19   2. maj 2017 Har aldrig hørt om det, men sørgeligt, hvis det bruges fordi man ike gider træne sin lille hund.

• #20   2. maj 2017 Jeg tror nu ikke at der er ret mange som bruger tissebælte fordi de ikke gider at opdrage deres hund.
    Men kender en del udstillingsfolk som bruger det som sikkerhed til deres hunde når de overnatter på hoteller.
    Nogle bruger det til deres han, hvis de også har en tæve, som er i løbetid.

• #21   2. maj 2017 Chico har aldrig nogensinde strintet indenfor ... forstår ikke, at problemet overhovedet kan opstå (medmindre man står med en meget hormonfyldt/stresset hund).

• #22   3. maj 2017 Jeg tror simpelthen ikke at det handler om manglende træning. Jeg tror nærmere at det handler om, at det kan være umådeligt svært at opdage det, når en lille hundehvalp (af lille race) tisser indendørs, og dermed også vanskeligere at være konsekvent i renlighedsstræningen.
    Desuden er små hunde notorisk kendt for at være vanskelige at renlighedstræne.
    Jeg har både haft store hunde, og små hunde, fra hvalp. De er renlighedstrænet på nøjagtigt samme måde. Mine store hunde var 100 % renlige, mine små, not so much smiley Specielt min chi-blanding var strid til at pisse territoriet af hos dyrlægen eller andre spændende steder smiley

• #26   3. maj 2017 Robin strintede 1 gang i Petworld, han strintede ellers aldrig (og var kastreret)

kæft det var flovt, heldigvis var det op af noget der kunne tåle og blive vasket..

Jeg gik pænt ned og bad om en klud og straks kom der en med klud og spray og endda tørrede op for mig..

Siden der var han i MEGET kort snor i Petworld smiley

• #27   3. maj 2017 Jeg har brugt det på en hund, jeg passer fra tid til anden (en cavalier, så vel ikke helt så lille..).
    Han ved godt han ikke må strinte indenfor, men i min lejlighed gjorde han det som noget af det første i en længere periode, så jeg sagde til ejer, at hvis jeg fortsat skulle passe, så skulle han have tissebælte på.
    Problemet med den her hund, tror jeg, helt sikkert har været, at den er sådan en typisk lille hanhund, som er ved at eksplodere med hormoner altid. Og i og med at jeg har en tæve, så kunne den altså bare ikke lade være. Den gjorde det kun hjemme hos mig (iflg. ejer).
    For en hund, som savnede sin ejer, og derfor vandrede en del rundt i lejligheden, var det et konfliktpunkt imellem ham og mig, at jeg ikke kunne sætte mig roligt ned, men konstant var over ham, for at sikre han lige "kom til", så tissebæltet var faktisk en god løsning her, det gav mig vished om ingen ødelagte møbler, hvilket gjorde jeg kunne sidde roligt, hvilket gav hunden ro til tilsidst at lægge sig.
    Men han hadede det bælte, jeg har brugt det konsekvent i en periode, og så har han ikke haft det på de sidste to gange, og der har ikke været noget strinteri. Jeg er dog stadig top-opmærksom på ham smiley

• #28   3. maj 2017 Der kommer ikke så mange hunde på besøg hos mig, men Jeg har flere gange oplevet, at besøgende hanhunde store såvel som små lige skal markere, fordi der lugter så kraftigt af tæver.
    Det er ejerne heller ikke altid opmærksomme på, fordi hundene jo er renlige derhjemme, så det har krævet sådan en "nørd" som mig med øjne både i nakken og på siden af hovedet at fange hundene i det.

Det var muligvis ikke noget stort problem, da min brors lille cavalier lige lavede et lille strint, men da en af mine ellers meget renlige tæver nåede at markere ovenpå mens jeg hentede spand og køkkenrulle, så blev det pludselig voldsomt.

Jeg har også været ude for en pyr han, der markerede op af en kommode, så det løb ned i skuffen med undertøj.

Da jeg selv havde hanhund, som jeg ind i mellem havde med på besøg i andres hjem, gjorde jeg det, at vi gik ind og hilste på, han fik lov at snuse et øjeblik, og tog jeg ham udenfor, så han lige kunne få lov at strinte af et par gange, og så var der ro på også inden døre. Han havde et behov for lige at markere sig et nyt sted, men at gøre det uden for opfyldte fint behovet.

• #30   3. maj 2017 For mig at se er det markering mere end det er manglende renlighed. Minion har også en svaghed for min søsters hunds hundekurv. -Mine forældres tæves kan stå lige ved siden af og der er intet problem...

Han skal dog bare lige mindes om ved første forsøg at det er "slem hund!" og så er der ikke noget problem resten af ferien smiley

• #31   3. maj 2017 Frk jensen

Jeg takker på mine kollegaer i den butiks vegne smiley det er bare SÅ dejligt når kunden kommen og siger at deres hund har lavet nr 1 eller 2, og at de beklager det så meget.

Uheld sker, i og med at hunde er velkomne i butikkerne, så sker det jo fra tid til anden at der er en sø hist og her.
    Selv den mest velopdraget hund, som aldrig tisser indenfor derhjemme, kan altså finde på at tisse, når de kommer ind i en butik.

Os mennesker kan se en parallel mellem hjem vs butik som indendørs=nul tis. Men hunde ser det på en anden måde smiley
    Hjemme er nul tis, men butikken er jo ikke hjemme smiley

• #32   3. maj 2017 Coco har også engang lettet ben opad en reol i en maxi zoo smiley VILDT pinligt!

• #33   4. maj 2017 Peia har brækket sig i en dyrebutik engang, det var også vildt pinligt. Vi var i Holland til parring, og vi skulle få et par timer til at gå i en lille by, og det var 30 graders varme, totalt hæsligt, hverken jeg eller mine hunde bryder sig om meget varme.
    Det flinke personale i en dyrebutik kom ud med vand til Peia, og hun bællede i sig, og da jeg efterfølgende tog hende med ind i butikken, kom alt vandet op igen inde på gulvet. Heldigvis havde de ikke tæppe på, og de tog det pænt, men jeg synes, det var pinligt, og også lidt ærgerligt, for så fik hun jo ikke den gavn af vandet, som hun skulle have haft.

• #34   4. maj 2017 Lens: Jeg havde gulvtæppe i stuen, da jeg havde chi-hvalp, og det var umuligt at spotte en tissetår.
    En chi-hvalp laver en mikro lille sø smiley
    Til gengæld kunne jeg så se "resterne" på bagsiden af gulvtæppet, da det blev skiftet ud med et parketgulv smiley

Kommentér på:
Tissebælte?

Annonce