{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Tissebælte til hanhunde? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg faldt over et opslag på Facebook med en hanhund, som ejeren havde iført et tissebælte, for at undgå at han skulle markere indenfor. Ejeren skrev, at den eneste anden måde at undgå markering var at kastrere hunden.

Jeg har aldrig hørt om sådan en bælte før. Er det noget som er udbredt at anvende? Og er det et generelt problem at hanhunde markerer indenfor, hvis de er renlige ellers? Synes nemlig det lyder ret mærkeligt.

Jeg spørger kun af interesse, kunne slet ikke forestille mig at iføre Atlas sådan noget. Han er heldigvis også renlig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tissebælte til hanhunde?
  • #1   15. aug 2016 Jeg har godt hørt om tissebælte før, men jeg har endnu ikke kendt en hanhund der havde behov for det.
    Jeg har engang passet en hanhund, som markerede inde, han fik et tydeligt nej første gang og så skete det ikke mere. Min egen markerer heller ikke i hjem.

Dog vil jeg sige, at havde jeg en hund der markerede i andre folks hjem, så ville jeg hellere iføre den tissebælte når man var på besøg, end jeg ville kastrere hunden for sådan en "lille" ting smiley

• #2   15. aug 2016 Jeg vil ikke have andre hanhunde i mit hus uden tisbælte, min veninde svor at hende aldrig havde pisset inde for og det første den gjorde da den kom ind i mit nye hus (hvor vi havde boet i mdr) lettede den ben op af mine gardiner og sofa.

• #3   15. aug 2016 Der er rigtig mange hanhunde som letter ben når der de kommer i hjem med tæver;) at kasterere hjælper ikke altid, kastererede hunde kan sagtens finde på at markere smiley jeg syntes tissebælter er en rigtig god ide;)

• #4   15. aug 2016 Jeg har aldrig oplevet de hanhunde jeg har haft har pisset, når vi var ved fremmede mennesker.. forstår ikke, hvad der lige går galt.

• #5   15. aug 2016 smiley jeg oplever det rigtig tit;) vi har ofte hunde som ikke kan falde til i pensionen og derfor kommer med ind, og der er rigtig ofte nogle, (flest små racer) der markerer inde hvis ikke man holder øje med dem konstant;) jeg tror det skyldes mine 3 hunde som alle er tæver. Men også den stress der vil være når hunden pladseres i nye omgivelser uden ejer;)
    Tissebælter er rigtig gode at have;)

• #6   15. aug 2016 Jeg har tror jeg en hund der letter ben inden for. Jeg tror kun det er den ene der gør det.?? Jeg har forsøgt med en klart NEJ og ud når jeg er heldig at se der bliver lagt an. Men lige lidt hjælper det. Jeg hader det helt vildt, det er klamt og irriterende. Jeg bruger dog ikke tissebælte. Jeg tager kun mine hunde ind hos andre hvis jeg kan være 100% på dem. Og det er som regel død irriterende. Jeg tror så nu i forbindelse med noget andet med min hund at han måske gør det fordi han er syg???? Jeg kan så også nævne at det ikke kun er hanner der kan finde på at markere indenfor. Jeg synes faktisk det er en svær ting at deale med, når man synes man gør de rigtige ting. Specielt når man så også tit kan læse at det er fordi at små hunde er uopdragne ovs??

• #7   15. aug 2016 Tak for svar, så blev jeg da lidt klogere. Var ellers sikker på, at det bare skyldtes dårlig opdragelse, for jeg har aldrig hørt om det før. Så håber jeg da, at Atlas ikke begynder på det, når han bliver kønsmoden!

Bodil, jeg synes også, at det lyder som om, at det kan være stressrelateret i det tilfælde du nævner. Men det er selvfølgelig svært at sige.

• #8   15. aug 2016 Min underbos hund gør det, når jeg passer den. Og efter den så har gjort det 4-5 gange forlangte jeg, at den skulle have det på, når jeg passer. Det er fuldstændig problemfrit.

Og tro mig; den har i den grad fået skæld ud over det. Det har kun resulteret i, at den nu gør det i smug.. Og jeg har også forsøgt "bare" at holde øje med den, men når man passer i flere timer, og den går og venter på, at jeg ik ser det, så er det sgu op ad bakke.. Især når problemet så nemt har kunnet løses smiley

• #10   15. aug 2016 Men A-S det du beskriver, er det ikke en hund som bare ikke er renlig, fordi den ikke er blevet trænet korrekt? Eller er den renlig derhjemme? Forstår selvfølgelig godt at du som passer kræver, at den skal have tissebælte på.

• #12   16. aug 2016 DKK, kan det ikke også være forhudsbetændelse som efterlade gule mærker?

• #13   16. aug 2016 Baby har et tissebælte. Det får han på, når vi er i butikker smiley der vil han nemlig gerne strinte på alle de tørrede ben og godbidder......

• #14   16. aug 2016 Det er nærmest et must, når man køber en chihuahua hanhund. Jeg forstår det ikke - man kan endda også købe tissebusker til tæver! Forståeligt nok, hvis man vil være på den sikre side, når man er ude, men jeg forstår slet ikke behovet for at bruge det i eget hjem. Det må da være mangel på opdragelse, eller hvad?

Nej, vores hanhund strinter ikke - hverken hos os selv eller hos andre. Heller ikke når vi har besøg af andre eller da vores tæve var i løb.

• #15   16. aug 2016 Men Simone måske har du ret. Men ud over at sige et NEJ og få hunden ud, de gange man er heldig at opdage at den er ved at gøre det. hvad gør man når det ikke hjælper? Hvordan opdrager man så?:)

• #17   16. aug 2016 Pas. Man må jo finde den metode, der virker for ens hund.
    Vi har slet ikke haft problemet her hjemme. smiley

Synes ikke der er meget opdragelse i at putte et bind på sin hund, den strinter da alligevel?

En idé kunne være, at lære hunden, at når man er på besøg, så ligger den i en kurv/på et tæppe, indtil den får lov til at fjerne sig (når den skal UD og tisse)?
    Dog lidt synd, hvis man er på besøg hos nogen i mange timer.

• #18   16. aug 2016 Ok synes bare tit at dem der ikke selv har problemet, dejligt for jer?? mener at det må være et opdragelses spørgsmål. Min hund fx. gør det derhjemme, drøn irriterende og pisse ulækkert. Jeg nævner også at jeg mistænker at lige min hund er syg??

• #19   16. aug 2016 TS: Den hund, jeg omtaler, er 4,5år gammel, den er fuldstændig renlig, og har været det siden den var en lille hvalp. Det handler om, at jeg har en tæve, og at det er en (ifølge mig) oversexet hanhund (der er en hel del andre årsager til at jeg har den holdning, men det her er så endnu et "symptom").

• #20   16. aug 2016 Jeg har nemlig heller ikke selv oplevet det, de gange vi har haft passet andres hanhunde hjemme ved os, selvom vi selv havde en tæve.

Michelle jeg har altid hørt, at man aldrig må sige nej når hunden skal til at tisse indenfor, fordi den så bare i stedet forsøger at skjule det og ex. tisser bag sofaen i stedet. Jeg ville nok prøve at starte forfra med renlighedstræningen. Ud hver gang hunden har sovet, leget, spist osv. Og så en masse ros, når den tisser udenfor. Hvis du mistænker, at den gør det pga. sygdom, så ville jeg skynde mig til dyrlægen og få den undersøgt.

• #21   16. aug 2016 Jeg skal ærligt indrømme, at jeg synes, det er grinagtigt at tænke, hunden er urenlig, hvis den har været renlig hele dens liv, det eneste sted, den strinter, er i ét bestemt hjem, og aldrig mere end én gang pr besøg - altså så ligeså snart der er markeret, så forsvinder behovet.
    Det er ikke, fordi hunden er urenlig. Det er fordi, hunden er uopdragen. Og det kan vi hurtigt blive enige om at føromtalte hund er smiley

• #22   16. aug 2016 Tak tak. Den har været hos dyrlægen.:) Jeg mener bare det er altså for nemt at sige at det er dårlig opdragelse når man ikke selv har prøvet det. Ikke sagt at man ikke godt må have en idé ovs. Måske er nogen hunde bare pisse lige glade... jeg høre nu tit at det bliver brugt at sige højt nej..

• #23   16. aug 2016 Hvis man har en hund, som er renlig og voksen, som pludselig begynder at strinte (ikke tisse, men strinte for at markere) indenfor i specifikke hjem og lign. så ville jeg absolut mene at skæld i høj grad er på sin plads! Det er jo ikke en lille forsigtig hvalp, man har med at gøre, men en voksen hund ude på unoder.

• #24   16. aug 2016 Jeg har haft en enkelt hanhund der kunne finde på at strinte indendørs. Han var desuden meget svær at få gjort renlig og begyndte at lette ben meget tidligt (11 uger gammel) - en skidt kombenation smiley
    Havde tissebælter eksisteret den gang så havde vi sikkert haft sådan et til ham, når han skulle med ind hos andre. Strinteri indendørs er ikke nødvendigvis grundet dårlig opdragelse, men jeg tror dog nok at det er tilfældet i mange af tilfældende.
    Min Stormy var opvokset i boks med løbegård; han havde aldrig nogen uheld indendøre hverken hos os eller andre. Han ville sågar helst ikke ski** i haven.

• #25   16. aug 2016 Jamen der er vi helt enige A-S, det fremgik bare ikke tydeligt for mig i dit første indlæg, at den var renlig derhjemme, og at problemet kun opstod når hunden var hos dig. Og så synes jeg også at et nej er på sin plads.

Michelle, for mig er det bare svært at vurdere, ud fra hvad du skriver, om din hund har et problem med at være renlig eller med at markere smiley alt efter hvad det er, tænker jeg, at det skal gribes forskelligt an. Og selvfølgelig kan man ikke bare sige, at det skyldes dårlig opdragelse altid, men jeg tænker, at det oftere skyldes misforstået opdragelse, end andre ting. Men nej, jeg har heller aldrig oplevet det problem med en hanhund. Jeg har min første nu, og han er stadig en hvalp, så det kan da være, at jeg ændrer synspunkt når han bliver ældre smiley .
    Men fandt I så ud af, om det var et medicinsk problem, da I var ved dyrlægen?

• #26   16. aug 2016 Jeg har kun set den adfærd hos kenneler med rigtig mange hunde i huset og på egendommen. Hvor hundene er delt i hvert deres rum i huset, med tæver i løbetid og hanner der bliver sindsyge. Nye hunde og mennesker der kommer på besøg hver dag, hunde der kommer i træning. Det kan let give den adfærd at hanhunden markere i huset. For at fortælle alle, at det er hans område og hans tæver.
    Det værste tilfælde jeg har set, var på en Dobermann kennel, men de havde også omkring 25 Dobermanns rundt omkring på gården, nogle i kennelbure, nogle i transportkasser, nogle i dagligstuen, nogle i spisestuen, nogle i køkkenet, nogle i badeværelset, nogle ude i laden, ved siden af hønsene.

Mærkelig måde at holde hunde på, men utrolig dejlige og kærlige hunde.

• #27   16. aug 2016 Amalie, ja det har bare irriteret mig et par gange når jeg har set det der.
    Vi har fået opereret vores hund i tårrekanlerne, grundet løbeøjne som har stået på over laaang tid med forskellig behandling. Han er blevet behandlet med binyrebarkhormon og når jeg tænker et langt forløb efter nu her, så kunne han måske have fået nogle bivirkninger af det lort. Jeg går lige nu og overvejer om han skal leve meget længere. Men det er en længere forklaring og har ikke noget med tidsseri at gøre.??

Kommentér på:
Tissebælte til hanhunde?

Annonce