{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Dominans? {{forumTopicSubject}}

Zanto er ved at drive os til vanvid herhjemme..
Og jeg synes det bliver værre og værre jo ældre han bliver..

Han har altid kunne finde på at lette ben indendørs, fx. op af en karm i ny og næ, men nu er det næsten dagligt..
Han letter ben op af alt næsten, sofaen, sofapuderne, spisestolene, sengebenene, og hundekurvene!

Han ved det udemærket godt, for når jeg siger "hvad er det" så går han.. Så forkert - det ved han at det er.

Jeg synes ikke han er sådan en overforkælet hund, han er fint opdraget og ved udemærket godt hvad der er forkert..

Men jeg vasker og tørre, sprøjter osv osv, for at få ham til at stoppe med det tisseri.. Og jeg synes efterhånden den eneste mulighed der er tilbage, er kastration, hvilket jeg egentlig helst vil undgå..

Jeg har også overvejet at give ham tissebælte på indenfor, men synes alligevel - at det ikke burde være nødvendigt..

Har i nogle gode råd, og ideer til, hvordan vi stopper hans tisseri.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dominans?
  • #2   9. okt 2009 Jeg er bare ved at køre surt i det! Også nu når han er begyndt at tisse i vores sofa, det synes jeg virkelig er klamt.

• #4   9. okt 2009 Det har jeg også tænkt på.. Men jeg giver bare ikke så meget for dem, har nogle venner der har haft besøg af en.. Og hun kunne kun fortælle dem ting de allerede vidste..

• #6   9. okt 2009 Det er kun få dråber der kommer..

• #7   9. okt 2009 Zanto er 3½ år.. Og det er blevet værre jo ældre han er blevet..

• #8   9. okt 2009 snøvsen kom jo til os som toårig
    istarten havde vi også strinte problemer.
    især i søn og svigerdatterens seng.

Men det er heldigvis gået over,efter vi fik indført faste luftetider.
    han boede før i hus med fri udgang.

Desuden fik han lært os ikke at ligge bukser og undertøj på gulvet.
    den er stensikker hvis der der ligger et par brugte bukser og flyder,så skal de ha et strint...

• #9   9. okt 2009 Du kan jo give ham bukser på i en periode... mon så ikke den dumme vane fortager sig...

• #10   10. okt 2009 jwg tror ikke det har noget som helst med at vi som ejer er dårlig til at opdrage det ligger bare til racen

jeg har lige kastereret min ene han sidste torsdag før var det den helt store tisse konkurance op af alt men det er lige som stoppet det er over hoved ikke så slemt mere det var tusinde gange om dagen og op af alt

det var nu ikke defor jeg kastererede ham det var fordi han intet kunne spise og ikke kunne sove og blev åndsvag i hoved over løbetid vi har 3 tæver og han var hammer kreativ med at komme gennem døre låger m.m.

men jeg syntes genneralt at chihuahua ang tis og pølle er meget igoistisk mine har sku været total renlig men i løbetid så skide og pisse de sku alle inde og regner det eller er koldt ude ja så gør de det bare ikke ude om jeg så går 5 km med dem så holde de det til vi kommer hjem og gør det inde det har de bare ikke gjort i foråret og sommeres og min lhasa hun kunne nu heller ikke drømme om at sætte sig fordi det regner eller er koldt hun elsker alt slags vejr men under løb gør mange små tæver det jo også og det gør hun også ellers er det kun hvis hun bliver overglad

men alt andet ved chi er jo bare skøn så det er jo sindsygt svært de er sådan nogen skønne hunde på alle andre områder

vedat det ikke kun er mig der bøvler stort set alle der har chi jeg kender er lige som mine

kh sanne

ps prøv tissebælte eller bukser hørte på udstilluing at der var en der gav sine ble på inde måske det var en ide end at få ødelagt alt her er vores parket gulv ødelagt og nogen af træ møblerne de kan ikke holde til det

• #11   10. okt 2009 bog mærke... har samme problem med Knas - især efter der har været en tæve til parring... så lige nu render han runde med tissebælte - men synes det er så synd for ham, for han hader det og gemmer sig i sin hule hele tiden... =(¨
    føler mig som så dårlig en 'mor'... og kæresten er ved at gå helt i sort over det... synes vi gør hvad vi kan - går lange ture mange gange om dagen, roser til skyerne, skælder ud når uheldet er ude...
    han er mega flov og sidder i 'skammekrogen' længe når han har strintet, men virker som at han 'glemmer' det igen.... lille hund med lille hjerne...

• #12   10. okt 2009 ...tilføjelse, så har jeg hørt, at den slags tiltager efter hannen har været anvendt til parring præcis som med "Knas" smiley Har han været brugt til parring Lone? .. og er det opstået/tiltaget efterfølgende?

• #13   20. okt 2009 Guincho kan godt finde på det i vores eget hjem hvis der har været tævebesøg, men det sker dog efterhånden meget sjældent.
    Og han gør det helt sikkert hvis han er på besøg i hjem hvor der er en hund som ikke er helt renlig endnu.
    Men vi er lige kommet hjem fra ferie i Portugal et hus, hvor Guincho lagde op til tisse-markering én gang, jeg så det og sagde roligt neeej idet han løftede benet.
    Ikke et eneste uheld nåede der at komme siden i løbet af de 10 dage vi var væk.

Jeg tror at det dels har noget med tæver at gøre, men også dårligt anlagte vaner.
    Og jeg er sikker på at det har stor betydning at "fange synderen i farten", og ikke bagefter. Og det er en svær kunst, da det kræver at man har øje på hunden i samme sekund.

Hunden lærer det i øvrigt bedst hvis man siger nej LIGE IDET han løfter benet, og ikke halvvejs inde i tissetåren. Og det var det jeg var heldig at få gjort i Portugal, fordi jeg havde mulihed for at være 100% obs på ham på hans første runde i huset.

I lufthavnen var det tydeligt at han ikke ønskede at tisse indendørs selvom han var trængende. Han gjorde det i samme sekund vi var på asfalt lige udenfor bygningen.

De ved godt at de ikke bør gøre det, men sommetider er drifterne vist vigtigere end pli;)

Om det ligger specielt til racen er et interessant spørgsmål. For der er vist ingen tvivl om at chihuahuas har en stor flokfølelse.

Kommentér på:
Dominans?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce