{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Hunden i bad - Piver som sku' han dø! {{forumTopicSubject}}

Det lille kræ havde fedtet sig ind i noget klistret stas, og besluttede derfor at han måtte en tur ind under bruseren. Men ak, han går altså heeelt i selvsving over det. Han har prøvet det een gang før, og der troede jeg bare han skabte sig fordi han ikke vidste hvad der sku' ske og om det var farligt, men det vidste han jo denne gang, og alligevel skaber han sig heeeelt tåbeligt. smiley
Vi har vandet på lunkent, mere koldt en varmt, og der er næsten intet tryk på bruseren, og jeg prøver at lokke diverse godbidder i ham. Alligevel hyler han som fik han tæsk, han lyder virkelig som om han tror han skal dø! Har før oplevet at hunde ikke var så glade ved ideen om et bad, men det her er langt udover det sædvanelige... :S
Han eeelsker strandvand, synes det er sjovt når der bliver plasket på ham, og han er helt cool med bruseren normalt, drikker tit der ude fra, og har f.eks. stukket hoved ind når man var i bad, men går dog lidt misfornøjet igen. Men når han tvinges til at blive under vandet, puuh, så bryder helvede løs...

Hvad gør i for at få hunden til at bryde sig bare en lille smule mere om at komme i bad? Nogen råd, forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden i bad - Piver som sku' han dø!
  • #1   26. nov 2006 Og vi kan sagtens sidde med ham og med bruseren løbende ved siden af, det synes han bare er sjovt, stikker snuden i, drikker af den og så'n, det er bare når den kommer helt op på kroppen det går galt. smiley

  • #2   26. nov 2006 Har altid badet ham meget, da han var hvalp.. Han elsker det, han går ovenikøbet selv op i badet, når han vil bades smiley

  • #3   26. nov 2006 Må være skønt. smiley

  • #4   26. nov 2006 Vito hader også bad.. men nu hvor hun har prøvet det et par gange er det bedre.. hun elsker det absolut ikk.. men hyler ikke mere

    (hun er blevet vasket en del gange pga. sygdom!)


  • #5   26. nov 2006 Birthe: Hehe, det gjorde jeg også første gang, nåede dog ikke at smide tøjet inden, smiley men tog ham i favnen, holdt fast og så ind under bruseren... Hehe, men hjalp ikke synderligt. smiley Han pev stadig som var det kogende vand jeg hældte over ham. :S

  • #6   26. nov 2006 Hehe, kan da være jeg også bare skal vende ham til det... smiley
    Lige nu ligger han og kvaser et griseører, han har lidt nerver og stress der skal dulmes. ;P


  • #7   26. nov 2006 jeg tager dem med i bad, så jeg har badetøj på når de er i bad, mikey kan nu stå under bruseren uden at te sig ånsvag og Lilo er der intet med, hun kan godt finde på at komme ind til mig selvom det ikke er hendes tur,

  • #8   26. nov 2006 ja, her er det så omvendt...
    Hundene bades under bruseren, men derfor kan man jo som hund godt liiige trænge til lidt ekstra...
    Vi har et af de hersens forholdsvis små sidebadekar (dem der står i pensionistboliger), sådan et badekar bliver pludselig ret så fyldt, når det indeholder to unger med legetøj og en snigende, men trods alt ganske stor flat *s*

    Skal dog siges, at vores gravhund absolut ikke bryder sig om bad, hun finder sig i det, men er fornærmet i timevis bagefter...


  • Thomas s
    Thomas s Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #9   27. nov 2006 Helt ærligt så tror jeg bare du har en hund der ikke kan li vand fra en bruser så tæt på kroppen.
    Og tror ikke der er så meget at gøre andet end at han nok må vende sig til det hen ad vejen.
    Det er jo ikke alle der syntes om alt , hunde er jo lige så forskellige som mennesker.

    Men et trik kunne være at hælde vand på ham fra en skål eller en lille spand istedet for bruseren eller skrue bruseren af og kun bruge vandstrålen

    håber det lykkedes at få ham til at falde bare lidt til ro i badet smiley


  • #10   27. nov 2006 Jeg har investeret i en stor balje, som kan stå inde i brusekabinen (med glasdøre, som de ikke kan åbne). Jeg fylder ikke for varmt vand i på forhånd. Der bliver hunden sat ned i, og så får den lige så stille vand på hele kroppen. Når den er sæbet ind og skal skylles, så starter jeg lige så stille med bruseren imens den står i baljen.
    Når (ups Bolette på 3½ mdr. vil lige sige godmorgen, så jeg bliver lige overøst med mysser og kram - dejligt...) baljen er fuld, stiller jeg hunden ud på gulvet i brusekabinen og så vender vi baljen sammen. Det er sjovt, og imens den står og kigger på alt det vand bliver resten af kroppen skyllet færdig.
    Der er ingen af dem der er verdensmester til "badning" men gør vi det på den måde, så er der ingen hyleri.

    Husk at der er stor forskel på frivillig bad (havet, hundesvømning osv.) og et bad hvor formålet er at den skal være ren og pæn.

    Hilsen Gitte


  • #11   27. nov 2006 Vores Hector (som desværre ikke er hos os mere ;o( ) var bestemt heller ikk glad for det der baderi, men da vi så købte sån en stor gummi-bade-måtte, som han kunne stå på, så gik det meget bedre.
    Det der var sværest var sån set at få ham hevet ind på badeværelset. 75 kilo hund, der nægter at gå (i ved...benene strittende ud til 4 sider, så de ikk kan komme igennem døren!!!) er dælme tung at danse med, men så snart han bare var kommet ind på badeværelset og døren blev lukket, så vidste han at "slaget var tabt".
    Han stod stille til badet, men hans kropssprog var ikk til at ta fejl af!!! Vand - uha da FØJ!!!

    Men måske det nemmeste med de små hunde ER at sætte sig i badekarret sammen med dem...?


  • Helle (
    Helle ( Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 77
    #12   27. nov 2006 ja vi har også haft mange mere eller mindre sjove og uhyggelige situationer, når hundene skal i bad.
    Bailey (ren GD) og Rolf (GD blanding) er bestemt ikke meget for vandet, de kryber hen af gulvet og synes ikke at vand er sjovt.
    Jerry - Schæferen er så lidt nemmere at bade, men han når desværre altid at ryste sig op af en, nærmest uden varsel smiley

    og så var der Simba (han var ½ broholmer og ½ labradore) han sprang op i badekaret til os, og elskede at hygge i det varme vand.


Kommentér på:
Hunden i bad - Piver som sku' han dø!

Annonce