{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Når hunden skal i bad {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig og høre, om der er nogle måder hvor jeg kan gøre badoplevelsen bedre for Tucker.

Ligeså snart vandet rammer ham, så HYLER han op og bliver ved til vandet igen er slukket. Det lyder jo på ingen måde rart.
Jeg prøver altid, at skynde mig mest muligt med, at blive færdig og roser ham hele vejen igennem også.

Når vi snakker sø/hav har han intet imod vand og er gerne ude og svømme.

Men kan man gøre noget?
Jeg tænker om det egentlig er smart at jeg roser ham? Kan det få ham til at tro, at jeg godkender hans hylen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden skal i bad
  • #1   18. jul 2013 Hvorfor skal han i bad ?

  • #2   18. jul 2013 Ja det er en ret dårlig ide at rose ham når han skaber sig.. Det forstærker det bare. Ros ham når han tier stille.

    Gizmo - Hunde har det med at lugte, eller rulle sig i et eller andet.


  • #7   18. jul 2013 Hvorfor han skal i bad? Fordi han har en lang pels, der med tiden samler en del skidt. Og når hunden en vinteraften ved midnat hopper i en stinkende havedam, så er et bad f.eks. en god idé smiley
    Han bliver skam ikke badet ofte, men kun ved nødvendighed.

    Jeg kan egentlig fint få ham ud på badeværelset, han går også gerne derud, hvis jeg selv står og er ved at vaske hår, så han er ikke "bange" for rummet.

    Jeg sidder altid på hug i hans højde, når han er i bad, så jeg står ikke og virker meget højere end ham smiley


  • #8   18. jul 2013 Jeg bruger lydigheden til Kaoz.

    Ind i brusekabinen, et "Stå" og "bliv", så er den faktisk ikke længere, han er jo trænet stabilt i lydighedskommandoerne og bliver stående og venter til jeg er færdig, og beder ham stå på håndklæde.. I tilgift har han lært at ryste sig på kommando smiley


  • #9   18. jul 2013 Brug et badekar? smiley molly kan heller ikke li det men acceptere det bedre når hun kommer i et lille badekar smiley

  • #10   18. jul 2013 Jeg har stik modsatte problem. Jeg beder Nala gå i bad og hun går i bad. Men hin vil ikk ud igen hun sætter sig bare og nyder det varme vand.

    Der efter vil vil hun svabes og have føntørring


  • #11   18. jul 2013 Jeg er så heldig at jeg, oftest i alle tilfælde, kan nøjes med at vaske mine tøser om sommeren. I vaskehuset har vi en stor vask med både koldt og varmt vand. Disse to haner har vi fået forbundet, så der kan komme lunkent vand. Så haveslanger, så jag kan stå ude i haven og vaske. De HADER det men de hader endnu mere at blive vasket i badekarret. Så af 2 onder smiley

  • #12   18. jul 2013 Maliq er ikke glade og har aldrig rigtig gået i det eller ville i bad. Denne sommer har vi fået ham i havet med en masse ros og guffer. Badet har vi kæmpet med læææænge han har hylet og skreget så vi gav op det er ikke nemt at holde en så tung og våd hund på glat gulv.. Men igår har arbejdet givet pote. Jeg gik ind på badeværelset først og kastede en håndfuld godbidder som han spiste, kastede lidt flere mens jeg tændte for vandet, gav ham lidt vand på ryggen og lod ham gå væk fra vandet, han kom igen og spiste og blev badet, sådan blev vi ved til han blev stående. dog med godbidder under hele badningen. Det er jo ikke stadig ikke det nemmeste bad fordi han går lidt frem og tilbage men vasket blev han uden piveri og klyken, og idag er det fuldstændig ligegyldigt da han har fået harpiks i pelsen smiley Men godbidder og ros, uden tvang var vores vej frem! smiley

  • #14   18. jul 2013 Jeg har forsøgt med noget badekar/balje, men det var egentlig mere svært at få ham til at blive i.

    Jeg tror næste gang må blive lidt et forsøg. Med godbidder og ros - på de rette tidspunkter smiley og se om det virker anderledes hvis vandet ikke kommer direkte fra brusehovedet. Måske også noget underlag han står bedre fast på.
    Det ville jo være rart, om det ikke var ren "tortur" når den står på bad.


  • #16   18. jul 2013 så glad for min border collie. ikke alt det bade halløj.

  • #17   18. jul 2013 Jeg plejer at sige til de små at sådan er livet, de får ikke budet, de får besked på at sådan er det. Bad kommer de i.

    Med mynte bruger jeg en svamp til udskyldning af ansigt og hovede, da hun ikke kan lide vand i hovedet.
    Jeg kan også finde på at sætte mig med dem og nusse og maserer, mens vandet skylder. Så virker det ikke som om de tænker så meget over om det er vandet eller om det er mig der rør dem.. Altså tage brushovedet af og holde hånden hvor vandet løber ud.


  • #18   18. jul 2013 Jeg forstår det ikke, Kleo på 9 har været i bad en gang, Alfen på 4 har aldrig været i bad, hvad gør i siden jeres hunde trænger til bad? En god gennembørstning eller en tur i åen efter en bold må da kunne klare det meste hvis man fodre ordentlig smiley

  • #19   18. jul 2013 Bodil - vi har købt pelshund smiley derfor..

  • #20   18. jul 2013 Bodil D - Jeg har en langhåret hund, som elsker at rulle sig i sten, græs, jord, blade, mudder og sne. Pludselig virker den hvide pels mere gul end hvid og kan ikke længere løses med børstning og en søtur smiley

    Det er ikke sjældent Tucker ser således ud efter en tur, selv den dag blev han kun børstet. Så det er slet ikke ofte han ryger i bad.


    profilbillede
  • #23   18. jul 2013 Jeg har købt et babybadekar på stativ til Aiyo, smidt en skridsikker måtte i bunden, Trænet uden vand de første par gange at hun skulle blive stående, samtidig med at jeg har ladet vandet løbe i brusekabinen lige ved siden af . Idag er der intet.
    Tror det er kombinationen af at hun er oppe i højden så jeg ikke skal bukke mig ind over hende , og hun er fortrolig med lyden fra bruseren.


  • #24   18. jul 2013 Her der ryger Jessie i en opvaske balje som står i køkkenvasken.
    Det er meget lettere for os begge smiley nu ved jeg ikke om Tucker kan være i en balje i din håndvask, men det er måske et forsøg værd ?


  • #25   18. jul 2013 Jeg gør som Nina smiley
    Alfa synes ikke det er den store fornøjelse, at komme i bad, men da damen ofte rulle sig i ådsler, svanelort og andet ildelugtende er det nødvendigt at bade hende temmelig ofte også selv om hun er korthåret smiley


  • #26   19. jul 2013 Min afdøde hund ELSKEDE at komme i bad...
    Hun kunne finde på, selv at gå ind i brusekabinen, når hun mente, det var tid.. smiley
    (Hun havde allergi, og blev vasket med allergi-shampoo, det hjalp på kløen) smiley


  • #27   19. jul 2013 Vi tænder bare for bruseren, så går hunden selv ud i brusekabinen. smiley Han bliver vasket 2-3 gange om året, men får tit vasket poter....

Kommentér på:
Når hunden skal i bad

Annonce