{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.261 visninger | Oprettet:

Hund lugter surt {{forumTopicSubject}}

Problemet er, at min hund virkelig lugter fælt - lidt som en sur karklud smiley

Han har fået det samme foder - Hills j/d prescription diet - i årevis. Som godbidder bruger vi gulerødder kogt i bouillon og rå samt nogle fra købmanden. Intet har ændret sig i hans foder i i hvert fald 2 år.
Det vil være svært at skifte foder, da han er korsbåndsopereret i begge bagben og bliver ganske stiv ved foderskift.

Han er tjekket af dyrlægen - ører, analkirtler, mund, pels og poter. Intet lugter! Og begraver man hovedet i hans pels, så lugter den faktisk ikke særligt meget.

Og han er selvfølgelig forsøgt badet, hvilket hjælper nogle dage, og så er lugten desværre tilbage. Bruger Dorwest Pennyroyal shampoo og har gjort det i årevis. Tror ikke han er blevet badet for ofte, så hans pels er ødelagt, nok ca hver 3 md. i gennemsnit.

Ved godt at emnet har været oppe før, men jeg synes ikke, jeg fandt et svar ud over foderskift. Håber nogen kan komme med gode råd - på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund lugter surt
  • #1   14. dec 2016 OBS - han har lugtet det seneste 1/2 år, og han er knap 7 år

• #2   14. dec 2016 prøv nogle andre godbidder

• #3   14. dec 2016 Er hans tænder tjekket? Sådan grundigt?
    En ide kan være at tage en fuld profil af blodprøver og så se om alt køre som det skal.

• #5   14. dec 2016 Anita - Hun skriver som en sur karklud

• #7   14. dec 2016 Du kunne prøve at skifte foder, og give et godt tilskud til leddene ved siden af.

Hundene ændrer sig jo også med tiden, ligesom vi mennesker gør.

• #8   14. dec 2016 Ups. Så lige at jeg havde blandet 2 tråde sammen. smiley

• #9   15. dec 2016 Blower du ham, når han har været i bad?
    Det er min erfaring, at hvis hunde har forholdsvis tyk pels, og derfor er længe om at tørre, når de har været våde, så kan de komme til at lugte fuldstændig forfærdeligt af netop sur karklud.

Så derfor kan du faktisk komme til at forværre det, ved at putte ham i bad, hvis han så er mange timer om at tørre bagefter smiley

• #10   15. dec 2016 Hej allesammen - og tak for jeres tid smiley

For at tage det sidste først: Nej vi blower ham ikke, da han er skrækslagen for føntørren smiley Og jeg tænker, at hvis det var problemet, så ville det være opstået før, og som sagt lugter pelsen ikke, hvis du "stikker næsen i den". Men jeg kan da ikke fuldstændig afvise den tese.

Med hensyn til godbidder, så skiftes de ofte, som sagt får han de gængse fra købmanden, men ikke altid de samme.

Og jeg ved ikke helt, hvad der menes med et grundigt tandtjek? Han har ikke været i narkose, men dyrlægen havde i går nærmest hovedet inde i munden af ham, og som hun sagde; han har ikke engang dårlig ånde!
    Jeg har selv tænkte på at få taget blodprøve på ham, men hvad skal der tjekkes for? Er der lidelser, hvor et symptom er dårlig lugt?

• #11   15. dec 2016 Hvis det ikke er pelsen, der lugter, så er det jo enten i den ene eller den anden ende.
    Hvordan har analkirtlerne det?

Det der med sur pels efter vask - tjek ham overalt for lugt, for det kan godt sidde på eksempelvis brystet uden der er lugt andre steder.

• #12   15. dec 2016 CH - det er rigtig, at hans "manke" på brystet godt kan lugte lidt surt, hvis den er våd for længe, men det er ikke tilfældet, når den først er tør.
    Og jeg har virkelig undersøgt ham i hoved og r.., så hvis andre havde set det, så ville det nærmest virke perverst smiley

Analkirtlerne er undersøgt og tømt hos dyrlæge flere gange, og det har desværre ikke hjulpet. Dyrlægen siger, de ser fine ud.

Jeg er noget ked af situationen, for han lugter virkeligt slemt smiley Man kan lugte ham, når man træder ind ad døren, i bilen og på lang afstand. Så ved man selvfølgelig, når man skal gøre plads på skødet, hvilket er en fordel smiley

• #14   15. dec 2016 Prøv at skift til kornfrit foder, også godbidder, jeg har set eksempler på (et par golden retrievere) på at det har løst problemet.
    et harmløst forsøg..

• #15   15. dec 2016 Ingen sure tæer smiley Heldigvis. Men en afvaskning og klipning af poterne kan vel ikke skade - tak Pia smiley

Og måske må jeg til at se på nyt kornfrit foder - og desværre ikke helt harmløst MLA, da han blev stiv i bentøjet, sidst vi skiftede smiley Da brugte vi Essential

• #16   15. dec 2016 så find et godt tilskud til leddene og giv i foderet, same-same smiley

• #17   16. dec 2016 Tak MLA - jeg kaster mig ud i foderskift smiley

Nogen der har en ide til og erfaring med tilskud til leddene?

Kommentér på:
Hund lugter surt

Annonce