læder snor lugter samt ikke meget aff. {{forumTopicSubject}}
Inspireret af Mettes tråd
Ville jeg lige høre om et lille problem - vores læder line er begyndt at lugte meget surt og det gør k9 selen også ! k9 selen vasker jeg i maskinen - men efter noget tid lugter den igen ! what to do ?
Og nu hvor jeg lige har jer - Sofus er begyndt kun at lave stort en gang ca hver dag og det er ikke engang hver dag - han spiser dog ikke ret meget lige pt. ved ikke om det er fordi naboens hund måske er ved at være i løb ? Men er det farligt at han ikke kommer af med mere ? Vi har købt et andet foder end vi plejer - vi køber normalt royal canin til golden retriever - men de havde tilbud på royal canin labrador og hende i butikken sagde det var næsten det samme ! Undtagen plejen til pelsen ! Kan det have noget med det at gøre ?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Og læder skal have lov at tørre ordentligt, det må ikke hænge fugtigt. Fedt hjælper med at holde læder sundt =)
Og afføringen - det der kommer ud, hvordan ser det ud? Drikker han nok? Virker han frisk og frejdig? Vil han spise andet end sin mad? Eller virker han dårlig?
Der KAN sidde noget i tarmen og blokkere, men nyt foder og tæve på vej i løb er mere sandsynligt hvis ellers hunden er frisk og energisk =)
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
Han er frisk og frejdig som han plejer - har ham lidt mistænkt for ikke at spise af sin egen mad fordi han ved der gir rester når vi har fået aftensmad ! Så det tror jeg vi må stoppe lidt med Så jo han spiser og drikker - afføringen er altid meget "gul" i det - samme farve som fodret - men nu hvor han ikke kommer af med ret meget er det halv brun og halv gult - normal konsistens ! har virkelig studeret det nøje
jun 2005
Det er enkelt nok at bruge, olie er hurtilgere (læderolie), men fedt holder længere =)
Og så længe hunden ikke virker sløj, så ville jeg se tiden an =)
- Voldsom diarré og en træt hund = til dyrlæge ; )
jun 2005
Mine læderliner bliver fedtet ind 1 gang om året, tørrer et par timer til fedtet er trængt ind, og den ældste line er 5 år gammel og så god som ny =)
apr 2008
Og med Sofus, jeg venter tiden an - for det der kommer ud passer meget godt med det han spiser som ikke er ret meget pt. Men vores mad og guffere vil han gerne have
Tusind tak for din hjælp
jun 2005
Jeg er gammel hestepige, skulle jo passe hovedtøj og sadel så det kunne holde og forblevsmidigt og sundt, så er nok lidt farvet stadig selvom det ligger en del år tilbage at jeg gik op i krikker ; )
God bedring med udstyret, og håber Sofus bare er kulderet over entæve i løb =)
apr 2008
Mon ikke det "bare" er det - for hun har været falsk drægtig i længe nu og er begyndt at være lidt sur på ham ! Så jeg håber
Sunshine - som sagt har han fået rc til golden før og der kom der reglmæssigt et par gange om dagen noget der passede til det han havde indtaget ! uden det var for meget
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
SÅ jeg ville tage det som et godt tegn
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Brug læderfedt og en svamp eller klud.
læder snor lugter samt ikke meget aff.