{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Urininkontinens hos hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Siden min hund var 10 uger, har jeg haft en stærk mistanke om at hun er inkontinens - altså utæt, ikke kan holde på urinen.
Jeg har hele tiden været i kontakt med vores dyrelæge, og fik noget antibiotika at give hende, da vi håbede på at der bare var tale om blærebetændelse.
Jeg troede det hjalp, og lagde ikke så meget mærke til det i et par uger. Men så var den gal igen. Jeg har snakket meget med min dyrelæge, og han har bedt mig om at sætte mig rigtig godt ind i hvad det er, inden vi går til plan B, nemlig en operation..
Han nævnte et andet ord for dette med utætte hunde, men kan desværre ikke huske hvad det var. Ikke andet end at det var to lange ord. Vist noget med C? Det har sandsynligvis været noget på latinsk/lægesprog smiley
Jeg vil rigtig gerne lære mere om dette, og tænker, om i måske ved noget mere om dette, eller ved hvor jeg kan læse mere om selve operationen som kræves ?
Hunden er nu snart 6 måneder, og tis mængderne vokser jo, i forhold til hendes blære, så hver dag, går hun med rigtig våd bagdel og finder ofte tis dråber rundt i huset.
Jeg vasker gulvene hver dag, men til trods for det, så slipper jeg ikke fra, at der til tider lugter ret surt inden for smiley Ja selv tøjet lugter til tider surt af hende smiley Så vaskemaskinen arbejder ekstra meget nu for tiden smiley Det er virkelig ved at være rigtig træls, og ikke mindst synd for hunden, da hun tydeligvis skammer sig, når der drypper tis ud af hende - ufrivilligt smiley
Heldigvis har vi en stor indhegnet have, hvor hun får lov at være det meste af dagen, så længe som det ikke er dårligt vejr ude.
Udover dette, er hun en rigtig glad og sund hund. Hun er meget aktiv, men sover også det en unghund nu skal.
Hun er ren racet border collie, af hardcore arbejdslinjer, og bliver stille og roligt trænet op i at hyrde får.
Hun er dog et resultat af linjeavl, hvor to kuld-søskende (på 1 år) fik hvalpe. Meget u-planlagt og et kæmpe uheld.
Jeg var klar over dette da jeg købte hende, og vidste at hun kunne have gemte sygdomme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urininkontinens hos hund
  • #1   23. maj 2017 Hvad med at prøve medicin mod det?

• #2   23. maj 2017 Er det taget blodprøve for at udelukke stofskiftesygdom eller andet i den dur?
    Og en dyrket urinprøve ?
    Det er lige så meget også for at være sikker på der ikke er andre årsager som kræver anden behandling end operation..

Vi har en som er utæt ind i mellem - det er dog mere end smådryp, når det er. Hun har altid har unormal drikkeadfærd, og efter sterilisation er det blevet værre. Og oven i får hun så i perioder binyrebarkhormon for allergi som heller ikke gør drikketrangen mindre... Men det jeg egentlig vil med det er at selv om man godt ved min hund er i perioder utæt, så er det vigtigt man ikke stirre sig blind på det, men får tjekket op hver gang at det ikke er ny sygdom - Feks ny infektion.

Vores behandles medicinsk med ret god effekt. Vi kan i hvert fald se hvis vi glemmer at give 2 doseringer i træt ;(

• #3   23. maj 2017 I øvrigt hvis den har været utæt siden hvalp - så bør du kontakte opdrætteren om kompensation for syg hund. I hvert fald hvis hun er købt til normal pris..

• #4   23. maj 2017 Enya blev jo CT scannet, hvor de kunne se problemet. smiley

Det tænker jeg er en god start, inden evt. medicin - som Enya iøvrigt får nu, fordi hun blev utæt igen efter operationen (pga. løbetiden). Operationen har virket, men lukkemusklen er for slap, og det hjælper medicinen med.

• #5   23. maj 2017 En urinprøven skal som det første dyrkes. Jeg har selv solgt en hvalp som blev aflivet da hun var 4,5 år pga gentagne blærebetændelser og det var gået i nyrene. Lang historie kort...der var ALDRIG dyrket en urinprøve sp man kunne give det rette antibiotika. Dyrlægerne giver bare den normale. Der findes jo mange forskellige typer af bakterier. Ulla Rønnow har skrevet en bog om hundeopdræt. Kan ikke huske hvad den hedder, men der fortæller hun faktisk at hun har en tævehvalp som fpr en operation da der er noget med urinvejene/bllren, der går hunden utæt.

• #6   23. maj 2017 Min dyrlæge dyrker altid, når jeg har afleveret urinprøve smiley

Enya havde iøvrigt blræebetændelse før operationen, og efter 1. løbetid.

• #7   23. maj 2017 Tusind tak for svar alle sammen smiley Det vil jeg lige snakke med min dyrelæge om smiley Han sagde det bare som om, at der kun var tale om operation, ikke noget med prøver inden.. smiley Og vi har ikke ret mange dyrelæger at vælge i mellem her oppe smiley

• #8   23. maj 2017 Fik Saga næsten gratis, da der var tale om vennepris og ingen stamtavle medfulgte p.g.a. så tæt linje avl smiley

• #10   23. maj 2017 hvor gammel er hun ,, min yngste havde 3 blærebetændelser på 4 måneder, og måtte skifte penicillin præparat inden det endelig hjalp ..derudover gav jeg hende en periode tranebærkapsler .... hun voksede fra de gentagne blærebetændelse da hun var godt 6 måneder

• #11   25. maj 2017 Jeg kender en, hvis hund er blevet opereret for urininkontinens. Det hjalp desværre ikke helt, som det skulle. smiley

Men efterfølgende er de så begyndt, at give hunden Spirulina. Og nu er problemet løst. smiley

• #12   25. maj 2017 Gitte, er hunden blevet helt tæt?
    Hvad gjorde de under operationen, og var den utæt konstant bagefter eller?? Ved du det, da min jo også er opereret uden ønsket virkning, og får nu medicin..

• #13   25. maj 2017 Hunden var stadig utæt efter operation. Og efter, at den er begyndt, at få Spirulina, er den blevet tæt. smiley

• #14   25. maj 2017 Okay tak. Tænker det er relevant, hvorfor den var utæt før operationen, og hvorfor bagefter - men vil undersøge det spirulina smiley

• #15   25. maj 2017 Det var skam så lidt. smiley

Jeg tænker, at det er en forholdsvis billig løsning, hvis det virker for din hund også. smiley

Jeg tror, at det er denne her, som hunden får: http://www.mypets.dk/shop/vitapetz-spirulina--oekologisk--300-tabletter-42340p.html

Pøj pøj med det. smiley

• #16   25. maj 2017 Først og fremmest skal der dyrkes urinprøve... Det nytter ikke bare at give antibiotika, hvis man giver den forkerte type.
    Samtidig kan der tages blodprøve, for at udelukke stofskiftesygdomme eller inflammation i kroppen.

Hvis det ikke virker, kan I prøve med medicinsk behandling af inkontinens.

Hvis det heller ikke virker, kan i CT scanne for at se hvor problemet ligger.

Min har pelvic bladder (Blæren ligger i bækkenet i stedet for i bughulen), og hun har også daglige uheld... Jeg har lært at leve med det. Østrogen-tabletter hjælper hende en lille smule, så det får hun (selvom jeg virkelig ikke er glad for at give hende østrogen).

Jeg har ikke hørt om Spirulina mod blæreproblemer hos hunde før... Det tror jeg da også, jeg vil forsøge med smiley

Kommentér på:
Urininkontinens hos hund

Annonce