Åbent bur som tryg hule {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri
Min labrador på snart 1 år har det i perioder med at ødelægge ting hjemme, når han er alene.
Jeg gør alt det rigtige med at starte alene-hjemme-træning forfra, lufte ham og aktivere ham inden jeg går hjemmefra (han får en halv time til at falde til ro, inden jeg går ), legetøj er fjernet, alt der ikke må bides i er fjernet, han går på lidt plads og får en fyldt, frosset Kong hver gang jeg går. Har også filmet ham, han siger intet og virker bare til at kede sig.
Alligevel gnaver han nu i lister, vægge og møbler. Flere har foreslået at bruge bur, men jeg vil ikke sætte ham i et lukket bur, selvom mange har god erfaring med det.
Mit spørgsmål er, om et stort bur (som står åbent) måske alligevel kan afhjælpe problemet lidt? Hvis han føler, at han har en tryg hule? Måske med et tæppe henover. Nogen der har erfaringer med det?
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.676
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.563
Løsningen blev at afskærme hende (så vidt muligt) fra de ting hun ikke måtte ødelægge, og i stedet lægge ting frem, som hun godt måtte tygge i. Hun ville fx spise måtten, så den fjernede vi fuldstændig i et stykke tid - nok en måned ca. - og så lagde vi den bare tilbage igen, og hun har ikke rørt den siden. Alle sko blev stillet op ALTID, og min far fik lavet en særlig "lås" til tørretumbleren, så hun ikke kunne åbne den og ødelægge noget derfra. Vi fjerne stadig sko osv. når vi tager fra hende, men ellers rører hun det ikke længere. :o)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.773
Ellers lyder det til at du gør alt det rigtige. De har bare meget energi i den alder
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Jeg har erfaring for, at adgang til alle rum giver hvalpen for meget at forholde sig til. Det kan lyde lidt hårdt, men min hvalp trives fantastisk med at være i vores entre alene. Godt med legetøj, tyggeting, kurv, åbent bur og vand - så nyder han faktisk meget mere at være derude end at være i hele huset.
Åbent bur som tryg hule