Bur eller kurv {{forumTopicSubject}}
Hej I kloge mennesker,
Min kæreste og jeg står og skal have hundehvalp om en måneds tid, og vi er blevet ret uenige om vi skal anskaffe bur eller kurv/seng.
Jeg er mest til en kurv. Jeg synes, at det virker mere hyggeligt og behageligt for hunden, og så er det klart pænere end at have et stort bur stående
Min kæreste mener, at et bur bedre kan fungere som en hule for hunden, og den derfor vil finde mere tryghed heri, især når den skal være alene. Det kan jeg selvfølgelig godt følge ham i, og ved også godt, at man kan gøre sådan et bur behageligt med en hundepude eller lignende. Jeg synes bare det virker så unaturligt med sådan et bur.
Det skal selvfølgelig understreges, at vi på intet tidspunkt har planer om, at hvalpen skal lukkes inde. Buret vil altid stå åbent.
Hvad er jeres erfaringer?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.990
Efterhånden som tiden er gået, er buret dog blevet pakket væk, vi fandt en kurv, hun kunne elske højt, og nu er det lige meget.
Når vi er ude til konkurrencer er hun i bur, intet problem, men det er stort og grimt, og jeg gider ikke have det stående fremme, så hjemme er det pakket væk
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
Selvfølgelig vil der være hunde, som bedre kan lide buret end kurven og omvendt. - Så det er vel bare en smagssag.
I mange sammenhænge kan det være praktisk at hunden er blevet vænnet til et bur.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.678
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 501
Det er Hundens yndlings ting i hele huset, eller var Kom til at ødelægge det ...
For hende er det bare max hygge med bur
Men i kender jo ikke den lille hvaps endnu Så jeg ville vente med at købe noget
Evt lave et "forsøg" med 2 kasser, en med tag og en uden. Fores med bløde tæpper og se hvad hvapsen vælger Måske skal i ha begge dele
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.773
Gør jer selv de tjeneste, at vænne hvalpen til bur tidligt
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 2.021
Vi har ikke bil og jeg har ikke planer om at skulle udstille seriøst, så det kommer til at være yderst sjældent, at han ville skulle i bur andre steder end hjemme.
Det kan godt være, at jeg er nødt til at lade min kæreste få sin vilje, for en gangs skyld, så
feb 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 47
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.681
Hvis det er en mindre hund i skal have, så findes der jo rigtig mange hunde/kattehuler der er lavet som huler.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.706
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.868
Findes i 2 størrelser
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundeseng_hundekurv/hundehuler/263852
http://www.zooplus.dk/customerpicturedisplay/shop/hund/hundeseng_hundekurv/hundehuler/263852
jan 2016
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
Vi har det meget sjældent lukket så hun kan gå ud når hun vil men hun elsker at ligge der inde. Det er trygt for hende
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 2.021
Er det egentlig bedst at købe kurv/bur i hvalpestørrelse først og så skifte det ud når den bliver voksen, eller kan vi godt start med noget stort?
Tusind tak for link Mathilde! Den er virkelig fin, tror godt vi kunne ende med at købe den
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.681
Bur eller kurv