hund i bur i bil {{forumTopicSubject}}
Vi er i den heldige sitiuation at vi endelig har fået en bil! Jubii!!
Nu har vi købt et transportbur til Mille, som vi gerne vil have hun skal vænne sig til at være i, når vi er ude at køre.
Der er et stort bagagerum i bilen, med åbent henover bagsædet, så vi har tænkt os det skal stå der.
Er der nogen der har gode råd til hvordan vi vænner hende bedst til at blive glad for buret?
Hun har været med i bil nogle gange før, men siddet på skødet der, da det ikke har været vores bil. Hun er ikke bange for at køre bil, så det er mere det med at hun skal sidde lidt alene i bag, lukket inde i et bur, jeg tror hun bliver noget fornærmet over.
Vi har haft buret et par dage, og i den tid har det stået i stuen, en gang i mellem med lidt godbidder, så hun har været i det med gode oplevelser.. ;o)
Håber på der er nogen der har nogle gode forslag!
På forhånd tak
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
De første gange evt lade noget lækkert ligge i buret i forvejen.
Så ville jeg køre en ganske kort tur til et fedt hundested.. Skov, strand, hede eller lignende steder som hunden godt kan lide og så gå en god tur der.
Afhængigt af hvad du har i nærheden vil jeg sige max 10 minutters kørsel første gang.
Hvis det er et trådnet bur vil jeg lægge et tæppe eller lign over så det ikke rasler og knirker for meget
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.261
Nogle problemer opstår nå vi mennesker tænker for meget
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Små køreture i starten og så lav noget sjovt med hunden når I når frem.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.001
De første par gange, gjorde vi det at jeg satte mig om på bagsædet, så jeg lige række armen over sæderne og røre ved hende hvis hun begyndte at blive utryg, men ud over det var der ingen gradvis tilvænning og det fint strålende fra første tur.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
hund i bur i bil