Ansvaret ved at have hund? {{forumTopicSubject}}
Godaften HG.
Når jeg kigger med herinde, så ser jeg dagligt folk der spørger om ting der i mine øjne er naturlige ting for hunde.
Blandt andet:
Min hvalp bider.....
Min hvalp tisser inde.....
Min hvalp ødelægger ting.....
Min hund er dominerende....
Osv osv.
Der er efter min mening ikke ret mange der faktisk ved hvad det indebærer at have hund, hvad det faktisk kræver når man køber en hvalp.
Jeg ved godt jeg er gammel, men hvorfor er det så svært at sætte sig ind i det at have hund, og sætte sig ordentligt ind i det at have hund.
Så sent som i går mødte jeg en ung knøs med en Amerikansk Bulldoghvalp, spurgte ham hvad det var for en, og han svarede en "Ambull", en forkortelse af Amerikansk Bulldog svarede jeg, det ved jeg ikke noget om var hans svar, suk.
Og jeg ved godt det gælder langt fra alle, heldigvis, men det gælder rigtig mange.
Mvh. Anne
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Jeg tror mange idag er for "søde" mod deres hunde.
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 148
*MGP* Altid er vel så meget sagt, men tit.
Annika, det er såmænd ikke det at man er sød ved sine hunde, for det er jeg også.
Det er for mig et spørgsmål om at tage ansvaret for sin hund, og vide hvad man tager ansvaret for, inden man køber den.
Mvh. Anne
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 472
Jo flere råd og jo flere måder at kunne gøre det på, jo større er chancen da for at folk finder den metode der virker bedst på deres hund.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Der er da noget galt når folk med hunde på 10 uger ikke fatter de ikke er renlige f.eks.
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
dec 2005
Det er ikke det at folk søger råd, det er fint nok at gøre det.
Men det er alle de ting jeg har skrevet med et "hvorfor" foran.
Det er i min verden bare nogle ting som man ved inden man anskaffer sig en hvalp.
Men jeg er også lidt sær.
Mvh. Anne
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 439
dec 2005
Du har fuldstændig ret!
Mvh. Anne
----------------------------------------
Hej Maria
Det er jeg da ked af at høre, håber du finder et løsning på din problem.
Men du havde jo hund i forvejen?
Så det kan da ikke være kommet som en overraskelse for dig hvad det kræver?
Og du ved da at hanhunde kan være lidt mere oppe på dupperne end tæver er.
Nå, jeg vil lave aftensmad til manden, men vender da tilbage og kigger.
Mvh. Anne
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Og så er der også dem som mener, at det er helt normalt at en hvalp splitter hele huset i atomer.
Og nej det er ikke normalt, det er altså ikke hunden men mig der bestemmer hvordan mit hjem ser ud.
Og det gør man gennem træning, aktivering, motionering osv. Når jeg ikke er her, jamen så er hunden træt og mæt af leg og gider derfor slet ikke at ødelægge nogen.
DEN SOVER.
Men hvis en hund skal kede sig konstant, fordi nogen tror at det bare er noget man har i huset. Ja så ville jeg edermame også hygge mig. når jeg så er alene hjemme.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 472
Jeg fik jo min Zano efter jeg har haft 7½ år med Zarzu og der var sku mange ting der pludselig kom bag på mig altså jeg har ALDRIG haft dominans problemer med zarzu da han var 8 uger. Jeg mener bare at alle hunde er forskellige og der ihvertfald er mange egentlig rimelig logiske ting der er kommet bag på mig.
Jeg troede ihvertfald godt jeg vidste præcis hvad jeg skulle gøre i forskellige situationer, hvor Zano har bevist at det skal gøres på en hel anden måde end med Zarzu. Mange af de ting har jeg da fået hjælp til her på hg.
Men giver dig ret med nogle mennesker der dårlig sætter sig ind i at en hund rent faktisk skal ud og tisse.... :-))
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
kender til en der ikke kunne forstå hvorfor hunden altid tissede og sked inden for..
så blev han spurgt om hvor tit han luftede hunden og hvordan dens madvaner var osv..
han svarede så at han kun luftede hunden en gang om dagen og det var inden den fik morgenmad
da han så fik afvide med meget store bokstaver at det var dyreplageri det han havde gang i blev han meget overrasket, for han troede da bestemt at hunden kom nok ud..
ejern af den her hund bor i oslo midtby i en lejlighed uden have..
hmm tror ikke man skal være professer for at forstå hvorfor han havde problemer med sig hund
den er så blevet fjernet fra ham idag og lever et godt liv hos nogen der ved hvad det vil sige at have hund
aug 2005
Det lyder rigtig dejligt, at du så har formået at finde løsninger, der så har virket for begge dine hunde.
Jeg tænker da også nu, hvor jeg skal have en hvalp mere på lørdag, at uha bare han nu er lige så sød og nem som Charlie.
Men hvem ved måske er det først med ham der virkelig kommer til at ske ting og sager. hihi
Jeg har heldigvis prøvet at have 6 hunde på en gang, så det er ikke fordi jeg er i tvivl om om jeg magter opgaven.
men som du siger, nej så skal de nok ikke opdrages ens.
aug 2005
Og hvorfor gør den så det, jo de fatter ikke når hunden beder om at komme ud, til sidst har den stakkels hund jo opgivet at fortælle når den gerne vil ud, der er jo aligevel ingen der reagerer på det.
Jeg havde en lidt pudsig oplevelse i dag.
Vi var kørt ud for at handle, og på vejen hjem syntes jeg at Charlie virker urolig og også pibende på bagsædet, og sådan plejer han altså ikke at være.
Så jeg foreslår min mand at vi lige holder ind til siden, for måske skal han ud og tisse, og ganske rigtigt, han stod stille rigtig længe hvor vandet bare løb af ham, og bagefter gik han selv hen til bilen, og så kunne vi kører hjem i ro og mag som vi plejer. DYGTIG HUND.
Andre ville måske have reageret ved, at bede hunden om at holde mund. og forholde sig i ro.
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
Ved godt at jeg er ung og har hund osv, men jeg læste en del bøger ang hunde og opdragelse inden jeg kastede mig ud i at få en vuffer.
Der er også mange unge som tror at fordi de har haft hund i familien, så ved de lige præcis, hvordan sådan en vuffer skal opdrages. De fatter ikke en meter om hundeopdragelse, og ender med at ødelægge en eller anden hund.
Kan godt være at nogen herinde bliver lidt stødt af min indslag, men er lidt ligeglad.
At have hund er et KÆMPE ansvar, og stiller et enormt krav om selvdisiplin.
Ansvaret ved at have hund?