2.560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

gik bare ind? gik bare ind?

Kunne pludselig høre Amy gø og går så ud i gangen hvor der står en dame med sådan en sparegris (indsamling) , døren står piv åbent og hun er bare trådt ind.. jeg skynder mig hen og får døren lukket halvt i , i hovedet på hende og siger Hallo man går da ikke bare ind, jeg har dyr der kan rande ud ?(har 2 indekatte) hvor hendes kommentar bare er , jamen det er der da ikke skiltet med, jeg forklare så med halv store bogstaver at derfor må man da stadig ikke bare gå ind i folks hjem, det gør man da ikke ?? og så går hun !

jeg er dybt rystet ! kan ikke forstå at man ikke ringer på?

heldigvis bider Amy ikke , men årh hvor er jeg rystet?

Er det mig der er helt galt på den eller er det okay bare sådan at vade ind i folks hjem ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gik bare ind?
  • #2   3. apr 2016 Nej jeg er også dybt chokeret ?

har godt nok ikke noget skilt der siger jeg har dyr , men uanset hvad så går man da ikke bare ind?!

• #3   3. apr 2016 På landet er det faktisk ret almindeligt at man går ind, ofte er det et bryggers man kommer ind i og så banker man på køkkendøren smiley vi bruger ikke ringklokker og man kan typisk ikke høre hvis der bankes på yderdøren smiley

• #5   3. apr 2016 jeg kan slet ikke sætte mig ind i det, jeg bor godt nok i en mindre by .. men synes det er så forkert. og kan ikke passe jeg skal låse min dør 30 gange på en dag fordi vi og datteren og hunden skal ind og ud?

men må ha et skilt op ?! for hold da op jeg er chokeret?

• #6   3. apr 2016 Jeg var godt nok også blevet noget rystet, og bagefter nok også sur >:( det er sgu ikke okay bare at vade ind i et fremmed hus på den måde, hvad tænkte hun da lige på??!!

• #8   3. apr 2016 Det er SÅ ubehageligt.. Prøvede det en gang med Jehovas Vidner. De var gået ind og var halvvejs oppe ad trappen, før min kæreste kunne få fanget dem og meldt, at vi ikke var interesserede... Og vi lå altså og sov..

• #9   3. apr 2016 vores ringklokke virker fint og den er meget højlyt som i meget , hun stod 2 skridt inde i gangen og døren stod bare åben?

hun har hverken ringet på eller banket på da vores hund reagere lige så snart der bliver banket på så hun er bare gået ind uden noget tegn inden ??!

• #10   3. apr 2016 EJ, hvor er det frækt gjort af hende. Uanset om ringeklokken virkede eller ej, skulle hun da ikke gå ind! Så kunne hun gå videre, hvis hun ikke kunne få kontakt til jer.

• #11   3. apr 2016 ja tænker jeg også , men at man ikke engang prøver at give tegn inden man går ind, det forstår jeg simpelthen ikke, og når man så kommer ind til en gøende hund og bare står som om det er normalt ?! jeg er så glad for at vores Amy ikke bider for det kunne jo ha endt helt galt ?!

• #14   3. apr 2016 Jeg ville synes det var vildt ubehageligt hvis folk bare gik ind i mit hjem (hvor jeg ikke havde inviteret dem eller det ikke lige var dem der normalt kommer i huset), er det egentlig ikke ulovligt? Det er i hvert fald ikke i orden.

Hvis det ikke er muligt at få fat i den der bor i huset må man pænt gå igen.

• #15   3. apr 2016 Ej hvor ubehageligt! Det gør man da bare ikke! Wow, jeg var blevet sur!

• #16   3. apr 2016 Det er kræftens bekæmpelse der samler ind. Vi bor på landet og hende der kom her bankede flinkt på og ventede ude til jeg lukkede op. Ellers havde hun jo fået 2 schæfere i hovedet - ikke så smart.
    Prøv at ring eller skriv til din lokalafdeling og foreslå dem at påpege overfor indsamlere at de bør afvente at blive lukket ind. Og at det faktisk endte med at afholde dig fra at støtte i al virvaret med at holde dyrene inde..
    Jeg er ret sikker på de har en generel holdning til at det gør man ikke.. Andet ville i hvert fald komme bag på mig..

• #17   3. apr 2016 Kræftens bekæmpelse må egentlig også vide hvem det er, de har vel styr på hvem der tager hvilket område/veje.

• #18   3. apr 2016 Birgitta : det er jo så din holdning.. jeg har ikke tænkt mig at låse alle steder fordi folk ingen respekt har.

jeg har ikke noget mod dem hvis de kan finde ud af at vente uden for døren til jeg lukker op , og gør jeg ikke , ja så må de gå videre .. sådan er det !

• #19   3. apr 2016 ja det tror jeg også de har , jeg ringer nok til dem og påpeger det overfor dem så de ved det, for det var jo hverken sjovt for hende eller jeg. !

• #22   3. apr 2016 Det er sgu fræk bare at gå ind, blot fordi døren ikke er låst. Hverken tykke eller undertegnede accepterer den slags adfærd.
    Jeg har et gl. daws vindfang kun adskilt med en glasdør. Ingen uvedkommende er nogensinde kommet længere end dertil.

• #23   3. apr 2016 kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man kan tænke at det er okay at vade ind ?! og er da endnu mere i chok over at det lyder til at det sker så tit ?! smiley

• #24   3. apr 2016 Birgitta- Der er åbenbart stor forskel på hvor man bor. Har aldrig nogensinde haft min dør låst, når jeg selv er hjemme.
    Måske det var anderledes hvis jeg boede i en storby.

Tina- Jeg var godt nok blevet sur hvis de bare var vadet ind. Har engang oplevet det med posten, og jeg havde nær fået et hjertestop.
    Det er da også irriterende, at skulle låse døren fordi folk ikke tænker sig om.

• #25   3. apr 2016 KJ - ja nemlig , og vi har stor indhegtet have som man skal ind af først for at komme hen til hoveddøren og alligevel er hun bare gået ind af døren som om det det gør man da bare .. jeg skal ikke låse min dør fordi folk ikke kan finde ud af at bruge en ringklokke og have bare lidt respekt !

• #26   3. apr 2016 Nøj, jeg var blevet tosset smiley

• #27   3. apr 2016 ja , jeg blev sku også gal , ! og det tror jeg også hun fanget meget hurtigt smiley

• #31   3. apr 2016 Jeg havde givet hende en skideballe hun sent ville glemme og det samme havde Zenta gjort.
    MEN havde det været da min hanhund havde været her, så var hun blevet ædt.

• #32   3. apr 2016 Jeg går da også lige ind.
    Hvis jeg kender folk godt, og ved at det er det de forventer.
    Eller fx hos mine brødre, jeg aner ikke om jeg banker på der eller bare går ind, for jeg føler mig for meget hjemme til at tænke nærmere over det.

Men hos fremmede banker man på.
    Er det vigtigt åbner man hoveddøren og kalder: "Hallooo? Dine heste er løbet ud af folden?!"

Det er ubetænksomt at lade låger med videre være åbne bag sig, når man går op til hoveddøren.
    Personligt ville jeg ikke tage i døren hos fremmede, medmindre det var vigtigt.

Jeg mener personligt, at der er noget galt i lokalområdet, hvis man ikke kan være i eget hjem med ulåst dør.
    Så, jeg lader også min dør være åben, og ville forklare bestemt, at indsamleren var galt afmarcheret.

Det, som undrer mig er: Lignede døren indgangen til lejligheder?

• #33   3. apr 2016 Det er da ligemeget hvad den ligner.. hvis man er usikker går man IKKE ind..

• #34   3. apr 2016 Humanum errerae est.

Det er menneskeligt at fejle.

Jeg har svært ved at forestille mig, at en indsamler med vilje går direkte ind i folks stuer, så er det nemmere at tro på at indsamleren stod bagerst i køen, da der blev delt intellisnuhed ud...

• #35   3. apr 2016 Hun skal være glad for det ikke var hos mig !

For jeg har altså (godt nok chihuahua) en tæve som bidder, og mener bidder hvis hun ikke kender folk...

• #36   3. apr 2016 Respektløs opførsel smiley

• #37   3. apr 2016 Hvis det ikke er folk, man kender, så går man altså bare ikke ind.
    Og det kommer fra en færing, som ellers er vant til, at man deroppe bare går ind og råber, om der er nogen hjemme - Der er dørene nemlig altid åbne.

• #39   3. apr 2016 Jeg vil mene det ikke er en fejl, når ens undskyldning er "Der er ikke skiltet"

Og hvordan kan en indsamler "komme til" at gå ind til en anden?

• #40   3. apr 2016 Det er overhovedet ikke ok
    Skorstensfejeren gjorde det i vores gamle hus
    Jeg var på vej ud af badet og Link havde nær ædt hans ben

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #41   3. apr 2016 Hun krænker den private ejendoms ret.

Hvis det var hjemme ved mig, så havde jeg kastet hende ud.

• #45   3. apr 2016 Man går ikke bare ind i andres hjem! Hvis ringeklokken ikke virker, banker man på. Bliver der ikke åbnet, går man igen.

• #46   3. apr 2016 vi bor i et 1 plans hus så der er bestemt ikke noget du kan være i tvivl om når du går hen til døren her , så det kan ikke være noget hun er ''kommet til'' , det er bare så respektløst !

• #49   3. apr 2016 vi låser også efter et vis klokkeslet om aftenen , men vil ha at jeg kan ha den ulåst i nogle timer om dagen når vi er hjemme ..

• #50   3. apr 2016 Min dør er faktisk altid låst. Det er blevet en vane fra de to tidligere steder jeg boede.

• #51   3. apr 2016 Hjemme ved mig er der smæklås.. Til stor gene for mig selv et par gange om året smiley

Hjemme ved kæresten er døren låst op når datteren er ude og lege, hun har ikke hendes egen nøgle endnu

• #58   3. apr 2016 Jeg sagde nej til en indsamler i dag. Ærligt, jeg havde ikke småpenge på mig. Fik en brochure og et girokort - ventede egentlig på 'jamen mobilepay kan også bruges ' den kom dog ikke.

Men, så træder fjolset #¥$£€ igennem mit bed, og får trådt på den knækkede flise ved kanten, så den falder ned, han lægger den pænt på plads dog.

Men helt ærligt, man vader ikke gennem folks bed! Men uh det var jo alt for svært at gå tilbage af gangstien på langs med huset, og så dreje op ad perlegrusindkørslen til de næste par huse

Hvid, den vej han gik, lyseblå, den vej der var mest høflig at gå...

profilbillede
  • #59   3. apr 2016 errare humanum est* hedder det smiley bare for lige at understrege pointen smiley

Jeg skal være ærlig at sige at sådan noget, træder så meget over mine grænser at jeg nok havde skrevet en mere eller mindre harmfuld henstilling til "nogen".
    Hvis jeg ikke følte jeg havde fået det understreget nok overfor personen.
    Mit hjem er min trygge base....og ingen, og jeg mener virkelig ingen, skal direkte eller indirekte udgøre en fare for mit/mine dyr...

Så er jeg ret ligeglad med hvordan de er opdraget hjemmefra...der går min tolerancetærskel simpelthen. Og den går så til gengæld også meget skarpere og tidligere der...end alle andre steder.

• #61   3. apr 2016 Jeg var godt nok blevet edderspændt rasende, hvis en indsamler pludselig stod inde i min entre smiley
    Jeg gider hverken indsamlere, eller telefonsælgere. Jeg kan godt selv finde ud af, hvem der skal have del i mine penge.
    Respekt til dem der gerne vil gøre en indsats, ved at samle ind. Men ser helst at de ikke forstyrrer mig smiley

Bor langt ude på landet, helt derude, hvor folk kan finde på bare at gå ind. Så derfor er min dør ALTID låst smiley For det første har jeg en hund, der absolut ikke bryder sig om fremmede, for det andet har jeg indendørskatte, som jo ikke skal smutte ud og for det tredje arbejder jeg sent, og sover derfor også til langt op ad dagen. Og nårh ja, så sover jeg som regel også altid nøgen, så ikke på vilkår om jeg vil overraskes i "mit nattøj" af naboen, skorstensfejeren eller lign. smiley

• #64   4. apr 2016 Nu jeg vil se om jeg kan finde et nr så jeg kan ringe til dem når de åbner og forklare situationen , og høre om de ikke godt kan påpege det over for deres indsamlere. det skete i går og oplevelsen sidder stadig dybt i mig smiley

• #66   4. apr 2016 CF - Det kan ikke få nogen konsekvent for min hund hvis hun bider en der vælger at gå ind af min dør?

• #67   4. apr 2016 Jo det kan det godt hvis det er en emsig politibetjent/dommer. Den må ikke bide uanset hvad

• #68   4. apr 2016 der sker stadig intet med hunden , der kan max komme en erstatningssag .. og hvis man har skilte som advare om at der er en hund så kan erstatningssagen blive mindre og i nogen tilfælde helt bortfalde.. det er det jeg kan læse mig til alle steder,

• #69   4. apr 2016 Så vidt jeg husker fra flere debatter herinde er det ligegyldigt med skiltning

• #70   4. apr 2016 Tine, du bliver klogere.
    Din hund er IKKE sikret i sådan en sag. Og et skilt har INTET at sige.
    Selvfølgelig vil man se lidt mildere på det hvis din hund bider en indbrudstyv eller andet, men som udgangspunkt må din hund altså ikke bide.

• #71   4. apr 2016 nu fortæller jeg bare hvad jeg har fundet frem til.
    min hund bider på ingen måde og har aldrig vist en mine af agarsive tegn så jeg får ikke det problem. men hvad jeg kan komme frem til så kan der ikke ske noget med hunden når det er en uvedkommende der vælger at gå ind af min dør,

ved ikke hvad regler der er uden for husets vægge?

men tror også det er en debat der kan blive ved med at være diskution om da det kan være så forskelligt fra sag til sag !

så tænker at ligge den på hylden her og så ønske jer alle en fantastisk dag smiley

• #72   4. apr 2016 Jeg siger også bare at du ikke skal føle dig sikker og at et skilt intet har at sige.
    Men nu skete er jo heller intet. Heldigvis.

• #74   4. apr 2016 Nemlig og som udgangspunkt må hunden altså ikke bide. Heller ikke selvom det er i hjemmet.
    Så man skal ikke bare læne sig tilbage og sige at der intet kan ske med hunden hvis den bider.
    Der er ingen der siger at der faktisk sker noget og jeg vil også mene at man ser mildere på det, men man kan aldrig være sikker i sådan en sag og skiltet har som sagt intet at sige.

Kommentér på:
gik bare ind?

Annonce