{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Hidsig hvalp?????? {{forumTopicSubject}}

Zano har allerede fra han var 8 uger været temmelig dominerende. Han bed mig første gang da han var 8 uger (et angreb) Siden da er det blvet helt utrolig godt med ham, heller ingen dominans med mad mere hvilket var et kæmpe problem.
Igår havde vi så gæster og så kan han jo ikke rigtig slappe af.
Jeg tog ham for at bære ham på tæppet (kan han ikke helt finde ud af, af sig selv endnu) Idet jeg tog ham gik han helt amok. Bed og knurrede helt vildt. Jeg tog ham så i skindet og lagde ham ned og han overgav sig. Idet jeg givet slip igen angriber han påny.
Det gjorde han 3 gange hvor min kæreste til sidst tog fat i ham og han blev derefter liggende på sit tæppe.
Jeg har hørt man ikke burde tage fat i hvalpe/unghunde men istedet bruge psykologi (jeg er vel klogere end den)
Men det er hel umuligt med ham.
Har i nogle gode metoder man kunne prøve.
Han vejer allerede 27 kg. og om nogle mpneder er han så stor at denne truendene adfærd gerne skulle være gemt langt væk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hidsig hvalp??????
  • #1   19. okt 2006 Jeg vil nok give Iben ret i at det kunne være en rigtig god ide at kontakte en adfærdsperson i dette tilfælde, det kunne jo gå hen og blive en kedelig affære det hele...

  • #3   19. okt 2006 Jeg har haft 3 adfærd-halløjer på ham.
    De siger jeg ikke må bruge "magt"
    Jeg skal vende situationen (jeg er klogere end ham)
    Osv. Men alt det der psykologiske "pladder" virker OVERHOVED ikke på ham her, det eneste han har respekt for er når han bliver taget i kæbetøjet og "smidt" på gulvet.
    Men det er bare ikke det rigtige at gøre mener jeg... Der må sku da være en anden udvej.


  • #4   19. okt 2006 Fordi han havde knoklet rundt i 4 timer og stopper ikke af sig selv. Og så skal han lære det, længere er den ikk.


  • #5   19. okt 2006 Mie....søg hjælp NU hos en adfærdsfidus..........

    hvorfor løfter du en hund på 27 kg ?......han må da være vild tung ;o)


  • #6   19. okt 2006 nå så lige at du har været hos 3.........hvis ikke de kan komme med nogle mere konkrete bud på hvad du kan gøre, så må du have fat i nogle der er bedre.

    Men gør du så som de har forslået ?.....jeg mener....man skal jo selv gøre arbejdet ;o)


  • #7   19. okt 2006 Mie - Fat på Kisser, hun har sgu aldrig brug for at kaste rundt med sine rottweilere smiley Lyder ubehageligt, han er jo ved at være en ret stor bølle nu.. Glad for at Caiser er sådan en lille kylling smiley

  • #8   19. okt 2006 susie---- Ja, jeg har prøvet alt hvad de har sagt og aht til dominans omkring maden har det hjulpet helt vildt, overhoved ingen problemer mere.
    Men de her raseri anfald han får er altså ikke gået helt af mode endnu. Det kan være i hvilken som helst situation jeg afbryder ham i noget hvor han er "oppe og køre" så tænder han helt af.
    Og løfte en hund på 27 kg er ikke noget problem når man er gal. smiley


  • #9   19. okt 2006 hvor gammel er han nu?

    husk nu på han kun er en hvalp,der skal ske noget hele tiden, og når der sker noget nyt, bliver han jo ophidset af det, og muligvis er i blevet irretteret på ham istedet forsøge at berolige ham.

    han forstår jo ikke hvad der sker og ved sikkert ikke endnu hvordan man skal opføre sig.

    sæt jer ned, berolig ham, og få ham til at falde til ro på en rolig måde, istedet for at holde ham nede

    og evt. snak med Kisser, som Rilou siger, hun har altså ikke behov for kaste rundt med hendes kæmpe hunde


  • #10   19. okt 2006 Rosa--- Hvis du læser hvad jed har skrevet så søger jeg gode råd fordi DET IKKE ER DEN RIGTIGE MÅDE AT GØRE DET PÅ. Psykologisk pladder er jeg også til, når det hjælper hvilket det har gjort på den store, men på ham her virker det altså ikke.

    Rilou--- Jeg har heller ikke haft behov for at "kaste" med den store, men ham her er vanskeligere. smiley
    Jeg må prøve kisser.


  • #11   19. okt 2006 tja altså man kan jo altid være klog når man sidder her på side linien, meeeen jeg havde/har altid lækre guffer i nærheden. Da hundene skulle lære at gå op i deres kurv på kommando så foregik det med guffer, de blev ført hen til kurven ved at følge guffen, og først da de var oppe i kurven fik de guffen.

    Det er så blevet udbygget med at de skal lægge sig i kurven... vi lærte dem at blive i kurven ved at forlænge den tid de var i kurven til de fik guffen = ingen konflikter, det er ikke noget psykologi, det er almen indlæring og hvis det ikke hjælper så er gufferne måske ikke lækre nok...

    Hmmm jeg ved ikke hvad du ellers kan gøre


  • #12   19. okt 2006 janne h----- Han bliver ikke sur fordi han bliver holdt nede.
    Selvom du vil berolige ham, angriber han dig ligeså snart du tager kontakt til ham, når han ikke gider dig.


  • #13   19. okt 2006 hmm
    selvstændig ung mand du har fået dig

    snak med Kisser, hun er vist den der er tættest på dig *S*

    held og lykke med det


  • #14   19. okt 2006 stina- Jeg kan sagtens lære ham at være i kurven, Vil bare ikke kræve han kan når han er allermest ophidset, han er jo kun et barn.
    Derfor hjælp jeg ham derover, men med det samme man tager kontakt sidder han lige i hånden på dig.


  • #15   19. okt 2006 janne Tak

  • #16   19. okt 2006 jeg ved godt at konflikterne ikke kun kommer i denne situation - men vi har hele vejen igennem forsøgt dem undgået og det har virket.

  • #17   19. okt 2006 hvordan finder jeg hende ud over det???

  • #18   19. okt 2006 kan han have ondt, hvis han bliver så sur hvis du rører ham?

    har du overvejet det?

    Tabu vejer osse de der 27 kg, ham løfter jeg ikke på

    dels fordi jeg gerne vil beholde min ryg, og dels fordi det bliver efterhånden uhandigt at skulle bære ham.

    så skal jeg have ham flyttet, lokker jeg ham med en godbid, og roser ham når han følger med


  • #19   19. okt 2006 Men det er også det jeg har lært at vi skal gøre, og som sagt hjælper det i alle situationer undtaget denne. Det kan jo ikke være rigtig man ikke kan røre ved sin hund når den er ophidset uden at den sidder i hånden på en. Det er jo en konflikt der er u-undgåelig.

  • #20   19. okt 2006 jeg mener godt man kan forlange noget af et barn på 27 kilo...

    det skal jo bare ikke være urimelige krav, hvis han godt kan gå derhen forstår jeg ikke du skulle løfte ham.

    Nå men undskyld at jeg kom med et godt råd ;-(

    Skal nok blande mig uden om så


  • #21   19. okt 2006 (link fjernet)

  • #22   19. okt 2006 Janne H... nemlig, godbidder smiley og vise vejen...

  • #23   19. okt 2006 janne, han har ikke ondt for vi leger jo og nusser og alt det her. Der er KUN aggresiv adfærd, hvis han hellere vil noget andet.
    Og det er ligegyldigt og man vil nusse, lege, give mad eller bære på ham. hehe( det gør jeg altså heller ikke kun i de her episoder)


  • #24   19. okt 2006 Mie H

    Altså kan ikke blande mig uden om SORRY ;-(

    Leger i med han hvor han bliver meget fjollet?



  • #25   19. okt 2006 Stina... Sig ikke undskyld og bland dig meget gerne det var jo derfor jeg skrev, det var ikke noget forkert i det du siger.
    Selvom vi gør det på den måde er han kold.


  • #26   19. okt 2006 Zano lære ALT med godbidder. Det er ikke et problem at lære ham noget.
    Forventninger til ham er der også og heller ikke urimelige.
    Denne her adfærd er der ikke nødvendigvis i indlæring, men ligeså snart det ikke passer herren.


  • #27   19. okt 2006 også overfor frikadeller???

  • #28   19. okt 2006 ja det forstår jeg godt, tror jeg... han vil kun gøre det i beder om hvis han har lyst.

  • #29   19. okt 2006 Mie: du har lige fået linket til Kisser

    ring til hende, hun er guld værd den Quinde


  • #30   19. okt 2006 Ja og nej. I situationer hvor vi leger er der ingen problemer overhoved. Når vi siger slut. Så er det slut og der forstår han udemærket. Men der er det også os der er centrum.
    Der er når han leger med noget eller nogle andre hunde eller sådan.
    Hvis vi feks. er i skoven og har løse hunde. Zano løber måske hen og hilser på en anden hund. shvis jeg der bare giver ham snor på, kan jeg risikere han angriber. Han tolerer ikke man rør ham overhoved, hvis det ikke passer ham'


  • #31   19. okt 2006 stina præcis... Når det passer ham...- haha også overfor frikadeller ja... vi træner selv med pølser.

    Janne ja tak


  • #32   19. okt 2006 Puha, han lyder godt nok som en selvstændig ung herre... Men du skal nok finde en løsning... Held og lykke med det smiley

  • #33   19. okt 2006 Hej Mie

    hvis en godbid ikke kan lokke ham til kurven/tæppet, så find en "flæskesteg" frem. Forstår du hvad jeg mener?

    Du skal finde noget som er SÅ tillokkende at han glemmer hvad han har gang i - om så det skal være en flæskesteg *gg*.

    Magtovergreb giver bagslag på så ung en hund. Har haft samme situationer med Tara. Jeg vil på det kræftigst fraråde at i lægger ham ned for at vise hvem der bestemmer. Vist det endelig skal bruges, så er detnår hunden er meget ældre.

    pøj pøj


  • #34   19. okt 2006 ja, nu er han jo osse fra 2 meget stærke racer, både mentalt og fysisk

    igen, mit råd, snak med Kisser og få nogle gode råd

    bare sig det er mig der har sagt at du skulle kontakte hende *G*


  • #35   19. okt 2006 Problemet er ikke at han ikke vil på tæppet......
    Det er at man ikke kan komme i kontakt med ham så snart han ikke gider. Det med fysisk at tage fat i ham er jeg klar over,
    derfor denne tråd. smiley
    Janne Har skrevet til hende


  • #36   19. okt 2006 Jeg ville nu også komme i kontakt med Kisser hurtigere end jeg kunne sige "pølse"*GG* Da hun er tættest på dig, så ville jeg klart få hende til at hjælpe...ellers kan jeg også stærkt anbefale Lillen (hundeejer), hun er også rigtig rigtig dygtig.

    Ved godt, at du har haft kontakt til adfærdsterapeuter før, men måske de bare ikke har været dygtige nok. Men det er vigtigt du får hjælp her, inden det går helt galt en dag.


  • #37   19. okt 2006 Super at du har fået skrevet til hende, håber hun kan hjælpe dig, for det andet er slet ikke holdbart jo, hverken for dig eller hunden.

  • #38   19. okt 2006 godt Mie

    håber hun vender tilbage til dig og vær ikke bange for at fortælle hende alt hvad han og i gør

    jo mere hun ved, jo bedre kan hun pege sig ind på problemet og løsningen *S*


  • #39   19. okt 2006 Jeg fortæller det også præcis som det er.
    Er selv hundetræner og mener at have meget forstand på det, derfor ved jeg også det ikke er holdbart det vi gør nu, men desværre eneste udvej lige pt.
    Ham her er bare en tand for kompliceret. hehe


  • #40   19. okt 2006 ja sådan en hund har jeg osse *G*

    min vil bare ikke spise, og jeg har prøvet alt, og nu er Kisser i gang med ham

    men vi kan bare ikke gennemskue ham

    sidder og venter på at dyrlægen ringer med resultatet af hans prøver, og er pisse nervøs og angst for svaret


  • #41   19. okt 2006 Janne

    er det vodka?


  • #42   19. okt 2006 Det problem har jeg også haft, med den store.
    Det er ikke sådan lige til med de børn der....
    Men held og lykke med det


  • #43   19. okt 2006 ja det er Vodka, min guldklump

    dumme dyrlæge ring så!!!


Kommentér på:
Hidsig hvalp??????

Annonce