Unghund æder tapet {{forumTopicSubject}}
Hunden (dansk spids) er 6 mdr. og er svært glad for at hive tapetet af væggen, og også gerne starter på at væggen skal hives ned (graver ind i væggen).
Det sker kun når hunden er alene hjemme. Vi snakker ikke om et vildt frådende uhyre der har aftapeseret hele lejligheden, men en beskeden lille bid af væggen.
Hunden er langsomt vænnet til at være alene, og lader ikke til på nogen måde at være ked af at være alene. Det virker mere som om hunden finder det som en sjov beskæftigelse når nu menneskene ikke er hjemme.
Det er umuligt at afskærme ungdyret fra det, da det ikke kun er et sted, men hist og pist, hvor der nu lige ser ud til at være bedst at bide
Da det kun er når hunden er alene tvivler jeg på at det er fordi tænderne klør. Det er ikke hver dag at tapet står på menuen, men kun nogle gange.
Nogen der har forslag til hvad vi kan gøre i denne situation?
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
Der er mulighed for at tage reklamer, legetøj eller andet, men af en eller anden grund har tapet førsteprioritet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2012
Jeg tror også på kedsomhed, og det kan godt være. Jeg har tænkt tanken egentlig
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.893
Mange tænker ikke over hvor vigtigt det er at træne ro og at der ikke sker en skid, og når de så skal være selv, så reagere de med at finde på aktivitet.
Håber det er til at forstå. Held og lykke med lømlen.
aug 2012
Jeg er helt med på hvad du mener Har selv en toller.. Så det der med ro det er en ting jeg er blevet ret obs på
aug 2012
Du kunne godt have fat i noget der.. Jeg har i hvert fald også tænkt at hvis hun var ked havde hun raseret langt mere..
Spørgsmålet er om det sker lige efter hun er blevet forladt eller om der er lige inden der kommer nogen hjem. Tænker at en kong ikke holder en hel dag?
aug 2012
Hvad fylder du i dem?
aug 2012
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.901
En del tapetklister er stivelsesbaseret (majsstivelse) så kunne forestille mig, at de fandt lugten spændende.
Ghini gnaskede i en gipsplade væg, når hun lå i sin kurv, hun har altid haft et eller andet med lyde og med hende tror jeg det var fordi hun kunne frembringe sjove lyde, hun åbnede og lukkede også mine sandaler med velcro, ødelagde ikke men var tiltrukket af lyden.
Har ingen løsning, men hvis hunden ellers er tryg ved at være alene, tror jeg ikke man skal male fanden på væggen, det kan blot skyldes en unghunds almindelige trang til at undersøge omgivelserne og så går det over ret hurtigt, for så spændende er tapetklister åbenbart heller ikke
aug 2012
Der er heller ingen panik Men hvis det kan stoppes nu her, så er det lidt sjovere inden flere huller i væggen Og hende her har faktisk også et eller andet med lyde, så måske er det også derfor
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Unghund æder tapet