{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Gøer af naboen {{forumTopicSubject}}

Min mor er flyttet i rækkehus her i august og der er en dejlig have som Luna elsker, så vi er på besøg hos hende forholdsvis tit. Naboen på den ene side har en hund, som Luna kan se gennem hækken og den vil hun rigtig gerne lege med (dog har de ikke mødt hinanden uden for hækken, da den ikke er så glad for andre hunde), og hun reagerer ikke på lyde derindefra andet end at hun løber rundt ved hækken og vil lege, men den anden nabo er en mand og har ingen hund, og den mindste lyd derinde fra får Luna til at gø helt vildt. Hun hopper rundt og gøer virkelig højt med halen højt i vejret. Hvordan vænner vi hende af med at gø så meget af naboen? Det er meget generende for alle at hun gøer så meget..Og forresten er hun en shetland sheepdog på 11 mdr..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøer af naboen
  • #1   19. sep 2015 Har i prøvet med snor i haven og hale hende ind når hun begynder?

  • #2   19. sep 2015 Er det kun i haven hun gøer?

  • #3   19. sep 2015 Ja det er når hun er i haven, at hun gøer.. der er ikke særlig lydt indenfor, så der kan hun ikke høre naboen. Hjemme hos os selv (vi bor i lejlighed, og der er meget lydt), der kan hun finde på at bjæffe et par gange, hvis der er lyde. Det er kun hvis hun kommer ud i gangen lige foran hoveddøren og man kan høre nogle, så kan hun finde på at gø, men slet ikke så voldsomt som når hun er i haven hos min mor og gøer af naboen..

  • #4   19. sep 2015 Jeg ville fortælle hende, at det vil jeg ikke have og så tage hende ind, hver eneste gang, lidt som en time out smiley
    Bare lige 5 minutter ikke længere tid, men konsekvent hver eneste gang.
    Og så have godbider med i haven der kan gives til, når hun opføre sig som i gerne vil have smiley


  • #5   19. sep 2015 Vi har prøvet flere gange at lukke hende ind i stuen, så kan hun stadig se os, men så begynder hun at gø højere og højere. Det skal så lige siges at hun er bange for at være alene hjemme og i de situationer gøer hun også (hvis vi går fra hende). Dog er hun vant til at være alene i stuen hjemme hos os selv, når jeg skal ud på altanen og ryge, og der er der ingen problemer, men det er så også kun 5 min jeg er væk, og hun ved, at jeg bare er ude på altanen..

  • #6   19. sep 2015 Jamen hvis i er med inde i stuen og tager hende ind og lukker døren? smiley

  • #7   19. sep 2015 Jo det kan vi selvfølgelig godt.. og så går vi bare ind og bliver i 5 min og så ud igen?

  • #8   19. sep 2015 Jeg ville ikke engang trække det så langt, bare lige ind bag døren, sidde i et minut eller lignende, og så ud igen. Begynder hun at gø, så er det ind igen. Også selvom i er nødt til at gøre det halvtreds gange smiley Men hvor lang tid hun skal være inde for at komme ud igen mærker du nok også når du gør det, alt efter hvad der føles bedst

  • #9   19. sep 2015 Enig med Fünke smiley

  • #10   20. sep 2015 Jeg er også erfaret at metoden med timeout indenfor virker smiley

    Vi sagde roligt "tak" og bad hende gå indenfor hver gang hun gøede i haven (det er vigtigt at i er hurtige med at time det så hunden forstår sammenhængen).
    Det tog ikke mere end en lille uge, så kom hun selv løbende med fuld fart ind i stuen hvis hun gøede i haven, og efter yderligere en uge holdt hun helt op med at gø når folk gik forbi. smiley


Kommentér på:
Gøer af naboen

Annonce