{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Min Cavalier gøer af små hunde {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min kæreste og jeg overtog i april en CKCS som 3. (og sidste!) familie. Han har haft rigtig mange små-skavanker som vi efterhånden har fået styr på.

Nu er vi så flyttet i noget helt nyt byggeri, hvor der er mange små hunde.
Problemet er så at han gøer helt vildt af dem, og har "angrebet" en lille hund (han bed den ikke, men viste tænder og placerede sig så ovenpå den). Det har ikke før været et problem for os, han har været venlig og nysgerrig overfor andre hunde hidtil.

De seneste par dage/en lille uges tid har vi trænet i haven med at løbe ud til ham hver gang han står derude og gøer af forbipasserende og sagt "stop" og givet godbid hver gang han stopper, men det har ikke hjulpet. Han gøer også når han kan se nogle ud af terrassedøren og han er nogle gange meget svær at stoppe, selvom han elsker sine godbidder.

Her til aften kom naboens lille hund så løbende og ville hilse på Cocio og han knurrede og gøede helt vildt af den, så jeg var nødt til at tage ham op.

Hvad hulen gør jeg? Synes det er meget pinligt at naboen ligefrem siger til sin hund idet hun kalder den til sig "kom her, du skal ikke spises"!

På forhånd tak for hjælpen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Cavalier gøer af små hunde
  • #1   11. aug 2012 Har i prøvet at aflede hans opmærksomhed?

    Når i f.eks. lufter ham og i ved han vil gø af andre, i stedet for at lade ham få mulighed, så gå baglæns og kald på ham, lav evt en lille øvelse indtil den anden hund er forbi...

    det samme når han er ude i havn, i stedet for i løber ud til ham, så prøv at find noget at afled hans opmærksomhed med, det med at løbe ud til ham kan også være negativt og opfattes som i også hepper med ham...

    Hvor meget aktivere i ham generalt ?


  • #2   11. aug 2012 Det hjælper ikke at råbe stop, det forstår han ikke noget af...

    en meget simpel ting i kan lære ham er kommendoen NEJ ...

    det kan i indlære ved f.eks. at ligge en lækker guf foran ham, og han skal ikke have den, i siger nej - og lidt efter værsgo, med glad og lys stemme, dette vil han jo så forbinde med at man mpå ikke med en nej..

    det vigtigste er her i ikke råber og skriger af ham, det forstærker ham kun ...

    Måske kan det være en ide i starter til noget hundetræning med ham?


  • #3   11. aug 2012 Tænker, at timing er altafgørende.
    Min gør det i vinduet. Det går næsten helt ned til gulvet. Har ihvertfald været meget opmærksom på, at hun ikke får godbidden for at gø, men for at lade være.


  • #4   11. aug 2012 Citronmåne>
    Han gør det som regel ikke når vi går tur. Og vi løber måske heller ik ud til ham, men går ihvertfald derud og prøver at aflede ham og give ham godbidder når det lykkedes. Vi råber ikke stop, vi siger det bare i samme tonefald som man ville sige nej, så det er vel det samme? Så længe det bare er et bestemt ord som han "forstår", tænker jeg.. Eller hvad?

    Den med godbidden der ligger foran ham uden han tager den, kan han sagtens - der rører han den ikke før han får lov.

    Jeg ved ikke om træning vil hjælpe, han kan sådan set alt andet, og det er jo først nu her det er blevet et problem. Han er 6 år. Og vi går med ham 2 gange om dagen og leger med ham både inde og ude. Han virker slet ik som om han savner aktivitet.


    Helle>
    Det kan godt være du har ret. Cocio gør det også ved terrassedørene, vi har nemlig en i hver side af stuen, så han kan jo rigtig følge med i alting nu.. Synes bare det kan være svært at ramme rigtigt med godbidden, for nogle gange er de jo nået at komme forbi før jeg når ud til ham, og skal han så stadig have den?


  • #5   11. aug 2012 Jeg ville ikke mene, at han skulle have den. Tror, at hvis det skal være effektivt, er man nød til at være i haven, så man kan stoppe det, inden han begynder at gø.
    Måske i kunne få nogen til at gå forbi?


  • #6   11. aug 2012 Vi kender ik rigtig nogen herude, vi er lige flyttet ind for 1½ uge siden, men ellers er det en rigtig god ide!

Kommentér på:
Min Cavalier gøer af små hunde

Annonce