{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Gøeri {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Jeg har et frustrerende problem med min cavalier.

Han har altid været en fantastisk hund, ingen problemer med ham, indtil nu. Sagen er nemlig den at han gøer, men kun indendørs. Han gøer ikke på gaden eller af andre hunde. kun af mig og mine gæster.
Det er kommet indenfor de seneste par måneder, men topper nu.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det har noget med hans kønsmodenhed at gøre, da han er meget "opstemt" når det sker (blotter sine ædlere dele, hopper op af os og "humper"). Blot en tanke.

Håber i kan hjælpe lidt og komme med et par råd.

OBS: Vi har gået til hundetræning og har ikke problemer ellers.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøeri
  • #1   1. maj 2011 Motionsniveauet er sat kraftigt i vejret i takt med at han er blevet større og mere energisk. Er der en dag hvor han ikke har fået lige så meget motion er problemet større. Han vil meget gerne klæbe sig til en, slikke og nappe i fingre og stopper man ham i det begynder at han gø.
    Vi arbejder meget med at fjerne fokus, f.eks ved at træne de regulære øvelser samt gemme ting og godbidder, men efter flere timers leg mister man modet.
    Jeg vil nok tage kontakt til dr. dyr i morgen og høre om han kan foreslå noget.


  • #2   1. maj 2011 Er han stille og rolig masser af ros og dejlige godbidder også når der er gæster..
    Gør han, gå væk og ignorer ham indtil at han er stille igen osv osv..


  • #3   2. maj 2011 ja det lyder da noget frustrende - vil meget gerne høre om hvad dyrlægen har at sige.... om det kan skyldes kønsmodenhed...

  • #4   2. maj 2011 Dyrlægen mente at hormonerne kunne spille en væsentlig rolle og der blev foreslået en kemisk kastration. Det er nu på overvejelsesstadie, så hvis i har flere råd i form af træning, er i mere end velkommen til at skrive dem.

Kommentér på:
Gøeri

Annonce