{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Mere hjælp til gøeri {{forumTopicSubject}}

Milo er nu snart 10 mdr. og hormonerne farer sikker rundt i kroppen på ham..

Han begyndte jo at gø i haven for - ja 4 uger siden eller deromkring.

Først kun af naboerne, når de er i deres have, børnene hviner, de skramler med haveredskaber osv.

Nu gøer han også af dem der går ved hækken ud til villavejen, og hvis der er "skramlen" var de bagvedliggende naboer. Det er ikke ALT han gøer af, men meget.

Hermed et kronologisk rids af hvordan vi har tacklet det (for han skal ikke stå og klamme i haven)

Sagde bestem MILO, STOP eller NEJ når han gøede og hentede ham ind fra haven. (hvilket ikke var så lige til, fordi han smuttede jo væk, men lagde sig så ned lidt efter - overgivelse tænker jeg).

Efter samtale med vores hundetræner droppede vi så det, da hun mente vi styrkede hunden i hans gø - og det gjorde vi da så nok.
Så trænede vi i stedet kontakt med godbidder, mens naboerne var i haven, og nogle gik oppe ved hækken.
Nogengange kunne jeg fastholde ham i kontakten, og andre gange løb han afsted for at gø.
Ydermere sagde vi "ind" til ham , og pegede ind på huset. Da han ikke selv gik frivilligt, bar vi ham ind.

Så snakkede jeg med en anden træner, som sagde at vi skulle sige "ja tak for det, jeg har hørt det" og så bede ham følge med. Gjorde han det ikke frivilligt, var det på med snoren og så ind.

Det var faktisk virkede lidt, at jeg lige som tog lederskab, og gik ind foran Milo, med ryggen til ham, for at vise jeg har styr på det, imens jeg sagde det til ham.
Han gøede stadig nærmest af ingenting, men stoppede så snart jeg sagde "jeg gider ikke høre på det der, lad være med at skabe dig, og spis dit kødben" og lign. Lige som når man skal have hysse børn ned igen smiley

Det virker så ikke mere!

Så prøvede vi af ignorerer ham helt når han gøede (her de sidste 2 dage) for han får jo også opmærksomhed hver gang.. (og jeg vil da mene han får masser af det i forvejen), men det dropper vi igen, for han stopper ikke med at gø før evigheder efter.

Jeg stresser lidt, er frustreret og en smule i panik. (men bider det i mig over for Milo)
Det hjælper så ikke at vores naboer bevidst (tror jeg) står på den anden side af hækken og siger "vov vov vov" hver anden dag snart.

Pt bliver kommer han ud i snor og sele i haven når han skal tisse af kl. 23, for så kan jeg få ham med ind hvis han skulle gø.

Hvad skal vi gøre anderledes? Jeg ved godt det her blev MEGA langt, men det skal stoppes inden det sætter sig for meget.
JRT er en gøende race, men jeg ved at det kan lade sig gøre.
Jeg syntes vi træner og træner det, men vi kan ikke sidde ud ved ham konstant i haven.
Eller hvad?

Jeg håber virkelig på nogle brugbar og effektive råd som vi kan arbejde videre med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere hjælp til gøeri
  • #1   13. jul 2010 Køb en vandpistol, der kan give en meget kraftig stråle, og brug den på din hund hver eneste gang den gør unødvendigt. Det tager ca 14 dage, og så en den vænnet af med denne uvane.
    En haveslange udendørs med en meget kraftig stråle kan også bruges. Det vigtige er at strålen er så kraftig at den føles meget ubehagelig for hunden.


  • #2   20. jul 2010 Mimi er en sjælden fransk med den egenskab, at hun også gøer og gøer og gøer og gøer... når hun leger, når hun er vagtsom, når hun kommuikerer osv osv, hun eeelsker sin egen stemme. Sådan har det været siden hun var 8 uger. Det er blevet bedre med intensiv NEJ træning, hvergang hun så meget som lagde an til at gø, " Mimi NEJ", når hun er stille "dygtig" - godbid. Men ofte er det jo fordi hun hører en lyd og vil advare, altså hun er jo en hund:)) Så når der er fremmede lyde, siger jeg, "Ja jeg har hørt det, tak...kom her Mimi" og når hun så kommer, "dygtig" - godbid. Det fungerer bedre for Mimi, så har hun fortalt, at jeg skal være opmærksom og ved at nu ta'r jeg over. Men hun er en lille vagthund og det vil hun altid være. Hun får ind imellem Lulu med på "legen", men kun hvis de vil advare og det er fint nok synes jeg...jeg ville bare ønske, at de havde en volumenknap som man kunne justere lidt på;))

    Men det lyder som om du gør det, jeg ville gøre, så nu skal du fortsætte og tålmodighed konsekvens tålmodighed...lettere sagt end gjort, jeg ved godt hvordan det føles, man bli'r frustreret og desperat...og synes ikke man kan være det bekendt overfor naboerne. Mne med fortsat konsekvent træning, så er jeg sikker på, at det nok skal lykkes:))

    Jeg har købt Turid Rugaas' bog: "Bjeffing" hos Canis, den er supergod og lærerig.

    http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=BOK163


  • #3   20. jul 2010 Rie, super godt, og mange mange tak!
    Jeg har fortsat træningen/konsekvensen, og lur mig om det ikke er begyndt at virke!!
    Håber jeg smiley Men han gøede stort set ikke i haven i går aftes.
    Nøj jeg håber den snart er der smiley


  • #4   20. jul 2010 Det lyder godt, han vil jo gerne behage dig, så det skal helt sikkert nok lykkes...det er jeg helt sikker på. Jeg var meget irriteret på Mimi en overgang, men altså deres gøen ER jo også en del af deres kommunikationsform...det tænker jeg hver gang nu og det hjælper faktisk lidt. Mimi er ihf. blevet til at stoppe;) Pøj pøj med smuklingen:))

  • #5   20. jul 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=411254

    Jeg opdagede lige den her...der er håb forude for den lille hormon teenage-bombe;DD

    Mimi er så snart 2, men hun er altså også en ener:D


  • #6   20. jul 2010 Ja jeg læste den godt i morgens, og blev mere rolig smiley
    Jeg håber han snart er ude af den fase, for jeg får pip smiley
    Han må gerne gø - når der er noget at gø af. Men fordi naboens børn leger i deres have, så skal han dælme ikke stå og bjæffe løs.


  • #7   20. jul 2010 Og jeg vil gerne have den bog, har en af hendes andre, men fås den ikke på dansk? jeg kan ikke norsk smiley

  • #8   20. jul 2010 Nej den fås desværre ikke på dansk endnu...men det er ret letforståelig norsk. Hvis du forstår hvad der står skrevet om den, kan du sagtens læse den uden problemer:)

  • #9   20. jul 2010 "Han må gerne gø - når der er noget at gø af. Men fordi naboens børn leger i deres have, så skal han dælme ikke stå og bjæffe løs."

    Præcis, sådan har jeg det også;)


Kommentér på:
Mere hjælp til gøeri

Annonce