{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Gøer når de er alene!? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo så fundet ud af at mine små velopdragne piger, gøer af hver en lyd, når de er alene hjemme. Vi har fået ny nabo (som er en af vores kammerater), han siger at hundene gøer hvergang han bevæger sig rundt i hans lejlighed, når vi ikke er hjemme. Når vi er hjemme reagere de ikke på lyde fra lejligheden ved siden af.
Det holder jo ikk rigtig i længden, da det er irreterende for naboen, også er det da syndt for pigerne, da det må være stressende at være sådan på vagt.
De er nu alene i hele huset, så overvejede at lukke dem ind på soveværelset, så de ikke kan høre ligeså meget fra lejligheden ved siden af, også de har mindre at "passe på".

Er det helt hul i hovedet?
hvad ville i gøre i min situation?

Hundene får en gåtur på 20-30 min hver morgen, hvor de også løber løs, den yngste spiser morgenmad spredt på græsset og den ældste i sin aktivitets bold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøer når de er alene!?
  • #2   4. mar 2015 Det kan være stuen er bedre måske, der er lidt mere plads at bevæge sig rundt på.
    Arg, radio - det havde jeg ikke tænkt over, det kan være at det får dem til at slappe lidt mere af. smiley

    Det er sku en smule frustrerende at de er begyndt på det. Det er svært at ændre på adfærden, når man ikke er hjemme smiley


  • #4   4. mar 2015 De er vandt til radio, musik og tv - det kører ofte når vi er hjemme. Kan godt se hvad du mener, men de gør jo "kun" når de hører lyde og ikke generelt, bare fordi de er alene - så kan ikk se hvad alene hjemme træning, skulle gøre forskel der!?
    Føler selv at den aktivering jeg giver dem om morgenen (som jeg har skrevet i start indlægget), burde være nok til at gøre dem trætte - jeg skal godt nok tidligt op, hvis de skal have flere timers motion og aktivering om morgenen.
    Gnaveben får de i perioder, men jo det kunne godt være at man skulle gøre det til en fast rutine, når de forlades.


  • #7   4. mar 2015 Jeg har altid radioen kørende for at camouflere lyde udefra. Ellers gør min også. Og så er han kun i soveværelset, hvor han har sine ting, kurv, mad og vand.

  • #9   4. mar 2015 Czaj - Nåårh på den måde, jo jeg kan lige gøre det gradvist i nogle dage. Hvad ville du forslå udover fodersøg om morgenen?

    Julie - Dejligt at høre fra en med samme problem. Det var min tanke at gøre som du, da soveværelset i forvejen forbindes med ro. Radioen vil jeg bestemt også gøre brug af, kan godt se at det kunne dække lidt over lydene udefra.

    Nicole - Er ogs nervøs for at der kunne komme konfrontation. Selvom det normalt ikke er et problem, når de får ben. De er også i forvejen vandt til at få en snack inden de forlades, for det meste noget tørret kød (der hurtigt spises). smiley


  • #11   5. mar 2015 DKK - De kender ham rigtig godt. Han er ofte inde hos os, og hundene er helt vilde med ham :). Tror ikk de kan høre det lige er ham, der er inde ved siden af.

Kommentér på:
Gøer når de er alene!?

Annonce