{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Han markerede... {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg har lige brug for at høre om i ser den situation som vi har haft i weekenden på samme måde som jeg.

Min søster hendes mand og børn på 2og 3 år kom på besøg fra Jylland og de havde deres egen boxer på 2 med.
De sku være hos os fra fredag til idag søndag.

Taiga og Lucy legede virkelig godt sammen dog havde vi nogle enkelte episoder et der endte med Taiga blev hapset i øret og så var han mad agressiv over for lucy (men kun overfor lucy også selv om mine forældres tæve var der)

Men de legede virkelig godt sammen og man kunne mærke på dem begge de nød det dog havde de ret svært ved begge at stoppe sig selv og da min søsters er meget van til bur brugte vi det for at få dem til at slappe af. Men igår aftes selv om Taiga var DØD træt vil han ikke lade være med at rende rundt om os ved bordet og ligge sig og slappe af ( lucy lå i bur og mine forældres lå stille under bordet.
Men specielt vil han ikke lade ungernes bord være så min mand rejser sig og tager ham hen på hans pude og ber ham ligge sig ned både sødt og tilsidst skrald og da han ikke reagere tager han hans forben så han ligger sig ned.

Og der reagere han ret surt og makere (der kom ikke hul, men min mand er ikke en pive skid og han sagde alligevel han fik fat) jeg tænkte først det måske gjorde ondt da det for mig så ud som om at han tog fat helt oppe ved albuen men da hunden rejser sig kort tid efter så går min mand igen hen og og ber ham blive på puden og ligge sig. Igen reagere han ikke og manden tager han forben og denne gang længere nede og der reagere Taiga næsten i det at han kun lige har fat. Dog ikke så kraftig som første gang.

Min svoger prøvede også at få ham til at ligge sig men det var samme resultat.

Han reagere ikke på at jeg gjorde det?

Det skal lige siges at min mand stort set intet har med Taiga at gøre. Han hverken fodre lufter, træner eller noget og han har faktisk aldrig prøvet at (hvis man kan kalde det det) at sætte ham på plads.

Han har stort set sovet siden min søster tog hjem

Nu har jeg prøvet at fortælle hvad der er foregået så kunne jeg rigtig godt tænke mig jeres bud på hvad der lige er sket?

På forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han markerede...
  • #1   6. sep 2015 Altså som jeg ser det så handlede din mand forkert. Man tager ikke fat i en hund på den måde. Hvis I har et problem med at han kører op, stresser og ikke kan slappe af, så brug et bur til ham, men brug det ikke som straf, det skal være et hyggeligt sted hvor man slappe af og måske gnaver kødben.

• #5   6. sep 2015 Kan godt forstå at man bliver forskrækket over hunden reaktion. Men kan også godt forstå hunden reagerer. Det kan da ikke være rart, at blive taget om forbenene og "tvunget" ned og ligge. Jeg tror det er det eneste hunden har prøvet at fortælle jer.
    At i så vælger at gøre det yderligere tre gange forstår jeg slet slet ikke, når nu hunden tydeligt har vist at den ikke synes det er rart.

• #6   6. sep 2015 Sådan tror jeg nu også min hund havde reageret hvis en mand, der stort set har INTET med hende at gøre, bukket sig over hende og tager fat i hendes forben på den måde! smiley

Hunden er overtræt, den kører i et for højt gear og det bliver bare værre af at tvinge den fysisk ned, det kører den jo bare endnu mere op. Jeg ville benytte mig af en anden løsning, bur som der fx. er blevet nævnt.
    Alt andet i gør er jo med til at tilspidse situationen endnu mere - forstår så heller ikke hvorfor svogeren lige skal prøve at eksperimentere med at få hunden i dæk?? Så find en anden løsning til næste gang smiley

• #7   6. sep 2015 Her synes jeg faktisk at din søster og svoger har fejlet. Det er deres job at sørge for at hunden falder til ro. Jeg er ret sikker på at Lia også ville have markeret i sådan en situation.

Tænk på det: stresset hund, en som hunden ellers ikke har noget rigtigt at gøre med tager den hen til kurven, giver den en kommando, snakker hårdt til den da hunden ikke adlyder og tager han så fat i dens forben.

Det kan virke mere grænseoverskridende for hunden, især hvis den er kørt op i forvejen. Jeg synes ikke det er underligt at den siger fra - jeg gætter også på at den har sat fra på en pænere måde inden, eftersom den reagerer med markering langt hurtigere anden gang din mand tager fat i den.

Til en anden gang, så er det ejer som skal få hunden til at falde til ro - det er ikke noget alle andre skal forsøge sig med, og det skal helst gøres inden den stresser helt op eller bliver overtræt.

• #8   6. sep 2015 Jeg var blevet rasende, hvis et familiemedlem gjorde sådan med en af mine hunde - fuldstændig underordnet hvor besværligt hunden så end opførte sig.

Markeringen er i min bog helt på sin plads fra hundens side.

Ud over det synes jeg at Især din søster og svoger svigter deres hund massivt ved ikke at give den en udvej, en pause fra det stress, den er i.
    Det er sgu synd - og især når det ender med at en tredjepart blander sig og tvinger hunden fysisk.

Der var respektløshed over hele linjen der.

• #9   6. sep 2015 Altså er vi enige om at søster og svogers hund ligger og slapper af i sit bur og sådan set INTET har at gøre med den nævnte situation? smiley

Btw. - jeg var også blevet rasende, hvis et familiemedlem sådan tog fat i min hund og kommanderede den ned. Ja jeg havde nok bedt dem om at gå.

• #10   6. sep 2015 Auch ja - det er ikke søster og svogers hund, det er så TS'... den glippede...

Well - så vender den egentlig bare mod både TS og dennes mand - pas bedre på jeres hund!

• #11   6. sep 2015 Godt nok, så var det ikke mig der havde misforstået det hele smiley

• #12   6. sep 2015 Det er svært at hitte rundt i, når der kun står hundenavne og ikke hvilke navne, der hører til hvilke personer smiley

• #13   6. sep 2015 Bliver sgu helt trist på den hunds vegne.

Den får lov til at være opkørt, men får ikke hjælp til at komme til ro igen.

Tværtimod optrapper mennesker konflikt, der i en snæver vending kunne være endt heeeelt galt.
    Det er noget skidt.

• #14   6. sep 2015 Okay, jeg læste det også som om Taiga var søster og svogers hund. Når det nu er TS egen hund, så er mit svar lidt anderledes, og så er TS mands handling jo knap så "kriminel", han bor trods alt sammen med hunden, men det er et rigtig dårligt tidspunkt at han vælger at begynde at have noget ekstra med Taiga at gøre.

Men som før... når hunden markerer, så er det kommet for langt ud. I det her tilfælde er det TS som hundens primære ejer som skal ind og tage hånd om situationen. Manden skal ikke prøve det igen, og svoger skal da slet ikke.

Og igen som før, hold øje med hundens signaler og sørg for at få ro på den inden den stresser så meget.

• #15   6. sep 2015 Jeg må også indrømme at jeg var blevet stiktosset.
    man tvinger altså ikke hunden fysisk, og da slet ikke en hund som i forvejen er overgearet og overtræt. Den skal have ro, ikke en "straf"

Da Lucky var en stor hvalp/unghund, var han ikke altid god til selv at falde til ro, og kørte sig derfor helt op i det røde felt, hvilket ved lucky viste sig, ved at han begyndte at humpe bamser og lign. nu var han ikke så stor, men jeg tog ham simpelthen op, sad med ham, holdte ham blidt men fast, så han faldt ned, sad bare og nussede ham, og det endte altid med at jeg sad der i få minutter og så sov han.

Så jeg stemmer i med de andre, det er ene og alene deres egen skyld, de overskrider en fysisk grænse ved hunden, i det den er helt oppe og sikkert stresser. Den skal i stedet stille og roligt, hjælpes til at falde til ro.

• #16   6. sep 2015 Næste gang - sæt en line i hunden og tag plads i en god stol. Lad den selv bestemme om den står eller ligger - lad den være.

Og så slap af og stress ned.

Indtil da kan I med god grund træne noget sikkerhed i hundens kommandoer - og ikke mindst noget motivation så hunden har lyst til at samarbejde.

• #18   6. sep 2015 Ja det er min egen hund der er tale om.

Jeg vil ikke selv mene Taiga blev tvunget ned altså det var jo ikke ved magt som sådan men kan godt se hvad i mener.

Jeg prøvede virkelig at få ham til ro og det plejer at hjælpe at vise ham hen til sin pude og sige godnat men han vil simpelthen ikke høre efter.

Min egen vurdering er at ja jeg sku have sagt til søs og svoger fra start at de sku have deres eget bur med så de havde hver deres så de kunne lukkes ind når vi mente de sku slappe af for det kunne de tydeligvis ikke selv styre.

Taiga stod sågar op 2 gange den første nat for at lukke lucy ud af buret.

• #19   6. sep 2015 CH- jeg har normalt ikke problemer med at få ham til at samarbejde og min mand kan også godt han gider ham ikke rigtigt men en sjællent gang i mellem ja så får han da en god bid af ham og så "arbejder" han for den eller også så leger de.

Som skrevet jeg tror selv han slet ikke kunne køre ned og vi skulle have haft 2 bure og ikke kun mit det ene.

• #20   6. sep 2015 Det er da at tvinge hunden ned at ligge når man tager fat i dens forben på den måde smiley Uanset hvad, så optrapper man jo netop konflikten, men sket er sket og det må man jo bare lave om på næste gang. Har i prøvet med snor i?

• #21   6. sep 2015 Funke- sådan så jeg det ikke da hunden ikke stritter imod men kan godt se hvad i mener:) Jeg har prøvet med snor når vi er andre steder og det hjælper lige fedt. Har normalt ingen problemer herhjemme men har heller ikke været så mange så længe før. Vi holdte housewarming med 40 mennesker og der var intet overhovedet heller ikke ved min datters fødselsdag.

Kan det være unghunde/teenage kuller?

• #22   6. sep 2015 Altså er det jeres hund på billedet? I buret? Kan i ikke træne ro i buret, så i eventuelt kan give ham noget lækkert i buret så han kan slappe af derinde, når i kan se at det er ved at geare op? smiley

• #23   6. sep 2015 Hvordan var Taigas kropssprog ellers?

Og plejer i at kunne tage fat i poterne uden hun siger "lad være"?

Ellers kan det være hun bare var så "overtræt" at hendes reaktion ikke var helt optimal

• #24   6. sep 2015 Ja det er det. Jeg bruger buret til at geare ham ned men han nægter at spise lækre ting derinde. smiley

• #25   6. sep 2015 Beltane- jeg tror selv at han simpelthen var så træt så han ikke vidste hvad han sku gøre af sig selv. Og derfor prøvede vi jo at bestemme han sku ligge men også fordi han ikke normalt må gå rundt om bordet når vi spiser og plejer efter et par gange hvis jeg siger skrid (ja det måske mærkeligt men det reagere han altså på) at ligge sig men endten gik han hen til lucy i buret og prøvede at lukke hende ud (det kan han nemlig godt finde ud af den lille tos) eller også så vandrede han bare rundt. Og man kunne tydeligt se på ham han var træt og vi havde også i løbet af dagen givet dem time outs.

• #26   6. sep 2015 Hov glemte at svare på det med hans kropssprog.

Men generelt så var han dæmpet men bare træt. Altså lige inden han markerede

• #27   6. sep 2015 Så buret og hans pude er stort set det samme? Jeg tænker bare at i jo med fordel kan bruge buret i en situation som den her, var der en grund til at i ikke brugte buret? smiley

• #28   6. sep 2015 Jeg skal lige forstå rigtigt - Prøvede din svoger også at få jeres hund til at dække/falde til ro, efter at han markerede på din mand ?

Hvorfor var det ikke dig som tog dig af det, når nu det er dig der tager sig af hunden i dagligdagen ?

• #29   6. sep 2015 Ja min søsters hund lå i det. Hun er godt nok 2 år og ikke 9 måneder men de 2 er meget ens og hun har også brug for buret til at falde ned og da hun er mere glad for det end Taiga valgte vi at sætte hende derind og så bruge pude til ham det virkede bare ikke helt efter hensigten.

• #30   6. sep 2015 Labsen- jeg er gravid i uge 32 og har ret mange plukveer lige for tiden og måden vi var placeret ved bordet gjorde at jeg ikke rigtig kunne nå at reagere. Ved egentlig ikke hvorfor min svoger valgte at blande sig han troede vel at han bedre kunne få ham til det?? Men lidt efter skiftede vi pladser og jeg kom ud og sidde så han kunne ligge lige bag ved mig. Jeg prøvede også på et tidspunkt (kan dog ikke huske om det var før eller efter) at få ham til at ligge sig ved mine fødder selv om han normalt ikke må være ved bordet når vi spiser. Men meget i weekenden var jo ikke normalt med 2 små børn der er over det hele + vores egen datter selvfølgelig og vi var måske også selv lidt stresset og trætte til sidst.

• #31   6. sep 2015 Der er ikke nogen af os der er blevet bange for ham overhovedet jeg er ret sikker på at jeg har fejlet som i jo også skriver. Bare lige så det er på det rene smiley

• #32   6. sep 2015 en blanding af træthed og stress har givet udfaldet med markeringen, og så har det været grænseoverskridende at blive holdt i benene.
    en god ide at de fremover har hvert sit sted at køle ned på, hvis det er buret de er vandt til og trygge ved, så er det selvfølgelig det de hver især skal have.

• #33   6. sep 2015 Jeg tror at stess, opkørthed, frustration og for meget vild leg har gjort jeres hund helt ved siden af sig selv. Hvorpå der så er 2 mænd som normalt ikke irettesætter ham, der bøjer sig ind over ham og "hiver" ham i forbenene - Det er simpelthen blevet for meget. Jeg synes absolut ikke I kan give hunden skylden for det der er sket. Det er i mine øjne helt klart en "menneskefejl"
    Jeg tænker at din mand må i gang med at opbygge noget tillid og samhørighed med jeres hund, så han kan tage over for dig, nu hvor du er gravid og når jeres lille kommer til at tage meget af din tid.

• #34   6. sep 2015 Og det er altså ikke ment som et dunk i hovedet - Vi er alle mennesker og laver alle fejl - Også med vores hunde smiley

• #35   6. sep 2015 Han behøves ikke spise lækre ting i buret. Det var bare for at understrege at det ikke må være en straf for hunden. Og jeg er enig i at hunden skal have hjælp til at køle ned. Det er synd at han stresser sådan op og ikke selv formår at stoppe igen.

• #36   6. sep 2015 Jeg tager det bestemt ikke som et dunk i hovedet jeg spørg jo selv for at se om der er andre vinkler på det jeg ikke lige ser og jeg kan godt se det er forkert at få ham ned at ligge ved at trække benene frem men ellers er det nogenlunde samme vudering jeg selv har og så ved jeg det til en anden gang ja det er beklageligt at jeg ikke så det i situationen andet end at jeg godt vidste at det er mig/os der er nød til at få ham ned i gear og det prøvede vi desværre bare på den forkerte måde det ved jeg nu smiley

• #37   6. sep 2015 Jeg bliver lidt i tvivl havd det vil sige ikke at sætte ham i buret som straf er det bare at jeg er neutral når han kommer derind så og at jeg selvf ikke lige har skældt ham ud over at være løbet med mine sko for 117 gang eller hvordan?

Jeg tænker at et scenarie hvor det ikke er straf er sådan her.

Eks
    Taiga og Lucy har løbet og leget i haven de kommer ind vi tørre poter og de bliver stille og roligt vist i hver deres bur??

• #39   6. sep 2015 Det jeg mener med at det ikke må være en straf er at jeg ville gøre buret som et helle for ham, gøre det til et hyggeligt sted hvor man slapper af og hviler sig. Ikke noget med at jagte ham rundt i hele huset mens du råber af ham for derfor at slæbe ham ind i buret og smække med lågen, hvis du forstår.
    Du kan med fordel træne det med ham. Hvis ikke han gider at spise lækre ting derinde, så er der måske noget andet han er glad for, så brug det i buret.

• #40   6. sep 2015 Du kan evt. bruge noget kød, skinketern eller andet han ikke kan modstå og så smide det ind i buret til ham.

• #41   6. sep 2015 Han står jo i bur når han er alene og jeg synes jeg har prøvet alt det der selv et okseben rør han ikke når han er i buret kan sagtens kaste et par godbidder derind og han så spiser dem og til tider bruger han også buret som han sove plads. Idag rigtig meget faktisk tror det er fordi han stadig kan lugte Lucy så jeg lader tæppet være der og så skal jeg til at sy en pude han kan have derinde smiley

• #42   6. sep 2015 Vidste ikke at han var i bur når han er alene, men så er han jo allerede godt vant til det smiley

• #43   6. sep 2015 Ja ja det er hans eget bur. Men han er nok blevet lidt forvent her i den senere tid da jeg har været delvist sygmeldt så han har højst været i det i 2timers tid om dagen smiley

• #44   7. sep 2015 Hvis Dana er opkørt pgå gæster og hundeleg, og er endt der hvor hun er overgearet og træt.
    Hvis hun ikke vil dække af på sin plads, så sætter jeg mig helt ned på hug eller knæ, med fingeren nede på gulvet, og snakker dæmpet til hende, beder hende dække helt ned, og når hun er nede af egen vilje, nuser jeg hende bag ørene, og på hovedet, lægger en lille godbid og rejser mig, mens jeg siger bliv.

Det virker på hende, og det er helt uden tvang, fordi jeg rører hende ikke før hun ligger ned.
    Men om det virker på en bulller-basse-hvalp, det ved jeg ikke smiley

• #45   7. sep 2015 Jeg synes virkelig vi prøvede det meste også med godbidder. Tror når jeg ser tilbage at det eneste der havde fungeret var hvis de begge stod i hver deres bur smiley

Kommentér på:
Han markerede...

Annonce