{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

aflivning hvornår??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa håber i kan hjælpe mig.
Jeg har en labrador bl. på lidt over 1år, han har knurret og vist tænder af mig et par gange før, i forbindelse med at jeg har skældt ham ud verbalt.

Men her imorges da jeg ville ta fat i hans halsbånd for at flytte ham, satte han helt uventet/umotiveret tænderne i armen på mig. Altså jeg fik ikke mærker efter tænderne, men han markerede lige.

Nu er det så jeg gerne vil vide om det er fornuftigt at få ham aflivet?
Kan ikke helt lade være med at tænke på hvis han nu gør det igen, og han så får rigtigt fat, eller at det gik ud over en anden person.

For ellers er han en utrolig dejlig hund, og plejer også at høre efter osv.

Er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, specielt når han gjorde det helt uventet/umotiveret.

mvh winnie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning hvornår???
  • #1   5. aug 2006 Det jeg viller gøre at ´få en adfærdsbehandler hjem til mig og sem på hvad detm er der er galt, det er for det meste ikke hunden men os ejere der er skyld i de problemer der er men hunde.. det er ganske enkelt uvidenhed der er problemet.

• #2   5. aug 2006 Jeg havde besøg af en for ca 3 uger siden og det er virkelig noget der har virket

• #3   5. aug 2006 Nej, jeg synes ikke, det er fornuftigt at få ham aflivet - det ville være den nemme løsning.

Det vil være fornuftigt at søge hjælp hos en dygtig adfærdsbehandler, der kan fortælle dig, hvorfor han reagerer som han gør og som kan lære dig, hvordan du skal opdrage ham, så han bliver den lækre hund, han har potentiale til at blive.

At han bider ud, når du vil tage fat i ham, kan betyde mage forskellige ting - at lederskabet og respekten ikke er der, at han blev forskrækket, at han har ondt .... Så der er mange muligheder, der skal undersøges før en aflivning (i min verden) bliver aktuel.

• #4   5. aug 2006 Hvis du vil kan du få hans nummer... jeg synes han er mega dygtig...

• #5   5. aug 2006 Mht adfærdsbehandler,
    så er det jo ikke noget han normalt gør, mener normalt gør han alt hvad jeg ber ham om, sidste gang der var noget galt var for lidt over en måned siden. Og kan jo ikke ha en adfærdsbehandler rendende hver dag i en hel måned, for at vente på at han lige pludselig gør noget igen.

Håber i forstår hvad jeg mener.

• #6   5. aug 2006 kipler:
    Idag da han markerede, knurede han ikke først, og jeg havde ikke skældt ham ud inden. Lige pludselig var han bare i armen på mig.

• #7   5. aug 2006 Solveig g:
    Jeg havde bedt ham om at flytte sig først, og jeg talte til ham, ikke noget med at jeg hævede stemmen. og han kiggede også på mig, så han vidste godt jeg talte til ham.
    Og da han så ikke ville flytte sig, efter jeg havde bedt ham om det to gange, ville jeg tage fat i halsbåndet for at få ham op og stå, og så var det han hang i armen på mig

• #8   5. aug 2006 Winnie J: Jeg har haft noget ligne problem med min hund, han kom dog aldrig så lang som at bide mig, jeg var også i syv sind, hvad jeg skulle gøre. Men var klar over at jeg ikke var en synlig "leder" og han blev stresset af at skulle tage ansvaret hele tiden, og samtidig fik jeg meget dårlig vejledning hos DCH. Jeg kontaktede CE og Bebe og gået til træning hos hende siden, og han har ikke gjort det en eneste gang siden, og vi er blevet det makkerpar man skal være med sin hund, hvor det er dig som fører an.... Nu ved jeg ikke lige hvor du bor i landet, men Bebe er guld værd for mig og ikke mindst for Perle også...

• #9   5. aug 2006 Han behøver ikke se din hund gøre det der nu sker når det sker, han ser de små tegn hunden snder han kommer en gang også en gang til en mdr senere

• #10   5. aug 2006 dorte kathrin b:
    Jeg bor i odense, hvor bor du da?

• #11   5. aug 2006 jeg bor i odense

• #12   5. aug 2006 solveig g:
    Jeg havde jo netop kontakt til ham igen jeg ville tage fat i hans halsbånd, og det var hverken vilde/høje bevægelser eller høj stemme jeg brugte. Så ja jeg mener det var uventet og umotiveret at han satte sig i armen på mig!

Og jo jeg respekterer skam mine hunde, og jeg forventer også de respekterer mig.

Og så må du da undskylde at jeg ikke har pendslet hver eneste lille bitte detalje ud helt fra starten af da jeg skrev mit indlæg!

• #13   5. aug 2006 Jeg bor i nordjylland, og jeg kan godt sige dig, at jeg havde de samme overvejelser på et tidspunkt... man bliver så frustreret og magtsløs, men der skal faktisk ikke ret meget til. Men synes du skal skrive til Bebe som også er herinde og spørge om hun kender nogen i dit område, der kan hjælpe dig.

• #14   5. aug 2006 Winnie. Hvis han nægter at flytte sig, når du beder ham om det, ja så har du altså helt klart et lederskabsproblem.

En hund skal altså ikke bide ud efter en, uanset hvor, hvårnår eller hvordan vi pludselig tager fat i halsbåndet, for så er det jo fordi, den af en eller anden grund er utryg ved en.

Jeg vil også mene, at du skal søge professionel hjælp, inden det udvikler sig til et stort problem for jer.

• #15   5. aug 2006 Kan godt være jeg spørger dumt, er stadig ny herinde, så hvordan får jeg lige skrevet til en bestemt pers. herinde???

Vil nemlig prøve at skrive til bebe/kisser

• #16   5. aug 2006 Vil lige sige at der ikke skal herske nogen tvivl om at jeg meget hellere vil beholde min hund end aflive den!

Derfor vil jeg også følge jeres råd om at få kontaktet en der kan hjælpe mig.

• #17   5. aug 2006 Winnie rigtig god ide at skrive til Bebe eller Kisser.

Bare opret et emne i OT. og kald på dem, jeg ved nemlig heller ikke lige, hvor deres profiler ligger.

• #18   5. aug 2006 Winnie.....bebe og kisser er 2 forskellige personer ;o)

• #19   5. aug 2006 (link fjernet) ------> Bebe

(link fjernet) -----------> kisser

• #20   5. aug 2006 Winnie. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du holder meget af hunden og nødig vil aflive ham. For så havde du slet ikke bedt om hjælp herinde.

Håber virkelig at du får den hjælp du har brug for. Ønsker dig alt mulig held og lykke.

er nød til at smutte nu, men vender tilbage til tråden senere.

• #21   5. aug 2006 mange tk for hjælpen, jeg vil prøve at få kontakt til en af dem

• #22   5. aug 2006 katrine -> hurtig som lynet, hva ??? *GG*

kan se de begge er offline PT, men de kommer jo på igen =)

mit første træk ville være at søge dyrlæge - når hunde brat skifter adfærd er det oftest tegn på smerter..
    det kan også være at han er ved at blive voksen, og lige vil se om rollen som leder kan overtages..

(har ikke læst alle indlægne vil jeg lige sige, hvis mine råd er kommet op før er det ikk bare for at gentage de andre *GG*)

• #23   5. aug 2006 Det er jo alle hundeejers frygt, det er nåt hunden viser tænder, eller beder ud efter dens ejer..

Problemet ligge i, at man ikke har taget sig af det i opvæksten, mange glemmer at - når hunden kommer indenfor døren, begynder opdragelsen af hunden, og hvis man ikke får den stimoleret på den rigtigte måde, kan det skabe problemmer på et senere tidspunk...

Lær dog forpokker hvad hunden må og ikke må fra start af... lad vær med at pyller om den, lær hunden lydighed, gå til træninmg, og bliv ved med at gå til træning..

Det kursus du var på 8-10 gang er ikke nok... hunden skal blive ved med at få tilfredsstillet sin drifter på en positiv måde, så er man nået et godt stykke ved med at undgå problemer, fordi man kan tage det i opløbet, inden det bliver alvorligt..

• #24   5. aug 2006 Babett:
    Hvor henne har du læst at jeg kun har gået til træning 8-10 gange????

Til din orientering kan jeg fortælle dig at jeg har gået til træning hos odense civile politihundeforening! Og at det ikke kun er i 8-10 gange jeg har gjort det!

Jeg træner stort set hver dag når jeg har mine hunde med nede på en stor mark!

• #25   5. aug 2006 Winnie J.

Nu var det ikke kun en hentydning til dig, Men det er digf der har et problem, med at din hund snærre og bider ud efter dig.

Jeg siger blot hvad jeg har lært, også i gennem Dansk Politihundeforening...

• #26   5. aug 2006 Du skal vise at det er dig der bestemmer.. Ellers bliver han ved.. Det er med at få bugt med det, mens der endnu er tid...

Kommentér på:
aflivning hvornår???

Annonce