4. jan 2005 Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 3.575
emne fra i formiddags... {{forumTopicSubject}}
syns lige vi andre også skulle have muligheden for at fortælle om vores gode gerninger...
(link fjernet)
Jeg har indfanget en lille killing på vores yderst traffikerede vej, hvor den løb forvildet rundt blandt bilerne i myldretiden, jeg stod på den modsatte side af vejen, hvor vi bor og killingen var på vej over vejen mod hvor vi bor, jeg fik benene på nakken, for at nå over til hende, en ældre dame have fået hende kaldt til sig, men lod killingen løbe igen, jeg fik hende kaldt til mig, fik proppet hende under armen og op i lejligheden (havde været ude at handle, så jeg havde hænderne fulde af indkøbsposer), fik med møje og besvær hende og indkøbsposerne med op og ringede til politiet om en strejfende killing, fik at vide hvor jeg skulle aflevere hendeog kørte så afsted!
Hun var en dejlig kat, meget kælen, så hun var ikke en vild kat, hvert fald!!
Igår var min søster, Tyson og jeg på vej hen til en kammerat for at møde hans nye hvalp, vi kom forbi en mand og hans schæfer, schæferen markerede overfor Tyson at det altså var ham der bestemte, men tror I ikke manden flejnede fuldstændig ud, begyndte at råbe og skrige af hans hund og slå den med snoren?? Vi turde ikke sige noget til manden, men skyndte os at gå videre (han ligende en misbruger, men det er ingen undskyldning). Jeg har sådan fortrudt at jeg ikke skreg tilbage til ham at han skulle behandle hans hund ordentligt...
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Dog ligger der en gård ovre på den anden side af vejen. På et tidspunkt stod den tom .. så det undrede mig da jeg en dag så en bil kører derind. Den var der ganske få minutter for så at køre igen. Hmm tænkte jeg og holdte lidt øje med stedet. Efter bilen var kørt så jeg to hunde løbe forvildet rundt .. gården lige lige klods op af en trafikeret hovedvej og der gik jo heller ikke længe før begge hunde løb rundt ude på vejen. Jeg fik fat i mand og bil og vi kørte ned for, at se om vi kunne få dem til os. Det var to unge goldens .. stakkels hunde .. de var helt forvirret. Men vi fik dem i bilen og kørt i sikkerhed. Der blev ringet efter politimesteren der så sørgede for resten.
Dumme svin .. at efterlade to hunde på den måde !!!!!!!
Derudover har jeg også reddet to heste der var stukket ud af deres sommer hegning ... PINLIGT ... for den ene var min ... oups ... Jeg fik sgu et pjosk da min far en morgen ved 5-tiden vækkede mig og sagde "Så kan du godt komme op - din hest render rundt inde i Hørning" .. Mig ud af putte kassen og afsted. Han ville lige vise sin unge kammersjuk omegnen - jeg fandt dem på en mark lidt uden for byen. Så mig fat i ham og så ellers ned og lave hegn. Det stunt lavede han faktisk en gang mere - der måtte jeg pænt sige "Tak" da jeg fik ham overdraget af en politibetjent ..
Derudover har vi reddet en ugle unge. Det er en lidt sød historie. Vi har i mange år haft en uglerede i haven. Dette år var ungerne sikkert faldet ud - de var ihvertilfald ikke flyveklar. Anyway, Vores gamle drenge Jason fandt en af ungerne og kom pænt og afleverede den. Hvad siger man så .. dygtig dreng ?? *ss*
Vi fik handsker på og tog pænt imod hvorefter vi satte den ud igen. Da Jason så havde afleveret den 3. gang måtte vi finde på noget andet. Så vi satte den op på et af udehusene for at den kunne sidde i fred til mutter kom. Kort tid efter var den væk .. dejligt !!
Men troede ski på et tidspunkt, at Jason havde været lige kærlig nok .. den lå bomstille på trappen .. vi havde lige talt om, om det ville være mest humant at aflive den men da vi åbnede døren igen sad den der "pip pip" .. hi hi .. Så den spillede bare død - havde fået nok af Jason`s apporteringer.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
emne fra i formiddags...