når hanhunde humper {{forumTopicSubject}}
igår havde jeg besøg af en veninde og hun havde så sin hund med, hvilket er helt okay,
men hendes er så en hanhund og han blev bare ved med at humpe aya, jeg mener sådan ca konstant og han fattede ikke hun sagde fra, så hun begyndte at bide ud efter ham, altså uden at ramme,
men hun markerede at hun gad det ikke, men han fattede intet og min veninde har ikke vildt meget styr på ham,
resultat blev at aya jo søgte mig, da jeg gik imellem og nægtede ham at komme tæt på hende,
jeg fortalte hende så at jeg ville anbefale at hun fik ham neutraliseret for det kunne heller ikke være sundt for ham,
men er det ikke meget unormalt at en hanhund er sådan, og hvad kan hun gøre for det bliver bedre,
på et tidspunkt blev det så galt jeg lukkede ham i aya´s bur, så hun kunne få lidt ro og fik spurgt min veninde om jeg måtte forsøge at lære ham at ligge/gå i kurv
det tog faktisk kun 1/2 time så kunne jeg med ord få ham til at stoppe og gå i en kurv, hvilket betød at de pludselig kunne lege sammen
for lige at beskrive ham, så er han pointer, men bliver ikke *brugt* de har forsøgt med træning men han kan ike med hanhunde og opgav derfor(synd og skam)
han er næsten 3 år nu og der knald på hele tiden, hun indrømmer selv han var et fejlkøb, men vil ikke bare sælge ham, da hun jo vil tage ansvaret for sine handlinger
men nogen der kan komme med gode råd, han er jo sød nok, det slet ikke det,
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 130
Jeg tager ham væk fra den anden hund og siger føj til ham
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 884
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 884
sep 2006
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
En pointer er en MEGET aktiv hund, og den kan altså ikke nøjes med en lille gåtur om dagen.
Og hvorfor kan man ikke gå til træning fordi den ikke kan med hanhunde??? SKAL de lege sammen eller?
For det lader da til at hun kunne bruge lidt hjælp til træningen + at hunden ville have godt af at bruge hovedet.
Men hun skal (self) gå imellem når han gør det, for det er ikke en adfærd der skal accepteres når det er så slemt som du skriver. Stop ham i det hver gang, og ros self når han stopper. Men kan evt aflede med en øvelse, f.eks. sit når man kan se at han er på vej til at gøre det.
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 19 Svar: 134
Hvis hun gerne vil tage ansvar for sine handlinger, må hun jo også prøve at løse problemerne med ham..
At en hanhund humper meget, kan også være tegn på dominans.
jan 2007
De steder jeg har gået skal hunden så bare ikke lege med de andre, men det er jo osse træningen hun har mest brug for, ikke legen.
sep 2006
hun går ca 15 km om dagen med ham og har altid gjort, men det med besvær hver gang for han både stikker af og trækker som en sindsyg,
jeg har så lovet at komme ud og vise hende hvordan hun kunne ligge et spor for ham og evnt. lige tage toppen af det,
men hun blev helt ked af det igår da han pludselig bare adlød det jeg sagde, men intet af hvad hun sagde og det vil hun jo gerne lærer(men jeg herre dårlig til at lære fra mig)
sep 2006
det lidt over en måned siden hun var i løb nu
jan 2007
Men en pointer er en jagt hund, og meget meget aktiv en af slagsen og dertil osse ret intelligent. Den kan ikke gåes træt, så mentaltræning er et must (så rigtig godt du vil vise det med sporet, vis hende endelig osse anden mentalaktivering).
En pointer burde sådan set ikke være sååå svær at få nogenlunde lydig, og lære at gå pænt, men self et større arbejde når nu den har lært masser af uvaner.
Men det lyder ikke som om det er noget hun kan løse selv, så vil hun ikkeprøve til træning igen, så giv en adfærdsbehandler chancen.
sep 2006
men ved ikke om jeg kan lokke hende med til noget fast...hver uge træning...
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Pointeren, er som andre har skrevet en race, som kræver MEGET motion, og træning..
Klart det giver problemer når man "bare" lader sådan en race gå og kede sig..
Den går for at være "fuldbloden" blandt de stående jagthunde.. !
Sgu synd og skam, den er havnet sådan et sted !
At den er blevet 3, og sikkert ikke trænet til jagt, er det meget usansynligt at den kan vidreformidles til en jæger..
Det kræver en del træning, at få et rimeligt lydighedsniveau med denne race..!
Hun bør træne indkald, så hun kan slippe den på nogle store arealer, så den kan krudte af..
Og evt. begynde med almindelig lydighedstræning oveni, så hun kan få nogle indput til, hvordan hun kan "hjemmetræne" det stakkels dyr !
jan 2007
Skal den ikke på jagt, jamen så må man træne lydighed, gå til markprøver og den slags, og i øvrigt sørge for den for rigeligt med motion til både krop og hjerne.
Og ja, jeg forstår ikke hvem der sælger sådan en hund, til sådan en køber. Ikke at der er noget galt med din veninde Karina -men som du selv siger, var det jo et helt forkert køb af hund til hende.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Det var så endnu en ting til min bunke af ting om hvorfor jeg ikke skulle have hanhund.. Det er sgu træls..
jan 2007
Men ja, det er sgu da en dødirriterende opførsel, både for en selv og hunden det går udover
jun 2005
Bla også derfor jeg har sendt min egen Geister i træningslejr, efter et 1/2 år med begrænset træning, pga operation og sygdom..
Jeg havde en allerhelvedes dårlig samvittighed overfor min lille fyr, og bevares, så savner jeg ham, men det savn bliver fint modvejet af, at jeg VED han får brugt sine evner og sanser de næste mdr frem.. *s*
Kan man ikke selv, så må man spytte i kassen og få andre til at gøre det for sig..!
Just my 5 cent..
jun 2005
Geister er nok en anden sag.. ?
jan 2007
Det lader jo til at ejeren af denne pointer er villig nok til at gøre noget, men at det er evnerne/viden der mangler, så måske en anden skulle træne med den en tid hvis det er muligt?
jun 2005
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Ja, Geister er stadig liiiidt upopulær *GGG* Men er nu sød nok, hvis han vil lade være med at strinte på mig *GGG*
når hanhunde humper