{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

En diskution om dominans {{forumTopicSubject}}

Skal vi lige tage et emne mere om netop dominans.
Jeg er 100 % sikker på at vores kære vovser ikke prøver at dominere os, men sommetider er det sgu svært at overbevise især den ældre generation om at det ikke er tilfældet.

Vi tager lige et eksembel :

Manden her i huset, sover stort set altid på gulvet i stuen, pgå dårlig ryg, kan han ikke forliges med sengen, samt det faktum at han gerne vil se tv til han sover og det vil jeg ikke.
så han sover på et tykt stift uldtæppe, og en stor dyne, og har et ægte uldtæppe over sig.
Nu er det ca 4 gange ( i al den tid vi har haft Dana ), sket at efter han er stået op om morgenen, at Dana tisser på hans seng smiley

Svigerfar er sikker på at det er fordi Dana ser ham som undersåt, og derved tisser på ham / sengen.
Jeg siger bævl, der ligger noget andet bag, eftersom det er på over 2 år at hun i alt har gjort det de 4 gange.

Vi tager et mere :
Om morgenen når manden spiser morgenmad, bliver Dana helt elektrisk, og skaber sig, tigger helt ekstremt, gøer, og lader som om hun gnaver ham i armen.
igen får vi at vide at det er fordi hun vil dominere ham !
Jeg mener nu bare at han selv har ladet hende blive totalt uodragen på netop det punkt, og at han selv trigger legen op flere gange.

Der er ikke dominans i vores hunde eller hvad ?

jeg får påduttet lederskab dominans, osv, at det er tydeligt at det er Dana der bestemmer i huset, og at jeg skal bare se på Anton, hvordan han viger for mad, legetøj ect og lader Dana komme først.

Shit... vi er alle domineret af en belgisk pelsbums smiley og er hermed reduceret til at være hendes tjenere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En diskution om dominans
  • #1   24. jul 2015 Shiiit ! Tror virkelig din mand skal passe på, det lyder som om hun kan overtage hvornår det skal være smiley

• #2   24. jul 2015 Herhjemme har den krøllede konge, også overtaget magten. Vi andre er simpelthen ikke stærke nok!
    Baby kravler på os, han er den der bestemmer hvornår vi står op om morgenen. Når vi spiser hiver han en i armene for at få mad. Han trækker på gåture, og bestemmer hvilken vej vi skal gå...
    Han slæber endda sin egen mad, ind foran os andre, når han spiser, så vi kan se, at han spiser først!

Vi er fortabte...

• #3   24. jul 2015 Nej jeres hunde dominerer ikke jer smiley Måske hinanden, men ikke jer. Hunde dominerer ikke på tværs af arter, altså f.eks. hund/menneske
    Helt enig med dig i, at det er opdragelse der gør, at Dana gør som hun gør ved morgenmaden. Hvis du kan logge manden til at være med på den, så prøv at træne "bliv på tæppet" i mens I spiser.

• #4   24. jul 2015 Det at hun tisser på tæppet er muligvis fordi det dufter af far og er et dejligt trygt sted, hun sikkert er vældigt trængende om morgenen, når hun vågner..

Det andet er ren opdragelse! At sige noget som helst andet er tosset..! Man skal ikke klandre hunden sin egen manglende evne til at være konsekvent. Lur mig om ikke hun en gang imellem får noget ud af opførslen?
    En hund som altid tigger, men kun hver 3-4 gang får noget ud af det, vil være langt sværere at få til at stoppe med at tigge, end hunden der tigger og altid får noget. For den første ved at udholdenhed betaler sig i sidste ende.

Og nej, ingen dominans imellem arter. Muligvis lidt hierarki imellem hunde, men decideret alfa, beta, gamma, delta, epsilon, etc? Nej, ulve lever i familieflokke, den ældste har en naturlig hierarkisk højere plads indtil den bliver rigtig gammel, så vil den næste tage over, fordi det er til flokkens bedste ift overlevelse, ikke fordi den går rundt og ønsker at være alfa smiley

• #5   24. jul 2015 Helt enig med jer andre smiley

Mogenmads-ritual giver ALTID gevinst, derfor gør hun det, han ønsker såmænd ikke selv at lave om på det, han leger endda med hende netop i det ritual.

Dog har jeg sagt til ham, at der er ikke noget *midt i mellem * enten er det totalt ok, eller også er det totalt no-go.
    dvs han kan ikke tillade sig at være morgen.knotten og ikke lige gide en dag, det er enten eller.
    Og selvfølgelig gør hun det fordi hun netop får noget ud af det, ikke for at dominere.
    Men nogle har svært ved at se det.

Måske han skal forsøge sig på enten et alfarul, bide hende i øret, eller måske noget så groft som at tisse på hende, så kan hun lære at ikke dominere os smiley .p

• #6   24. jul 2015 Hun ved hun bestemmer over alt hankønnet smiley

• #8   24. jul 2015 Jeg har set Robin tit gør det. Han har endda haft en tissekamp med en tæve smiley

Jeg tror ikke det var dominans mere en "jeg er her også" tvivler på Robin ville bestemme over den tæve. Hun var en ældre jagthund der ikke gad hans gjæffen og springen rundt smiley

• #9   24. jul 2015 Lige præcis Beltane: "Jeg var her" smiley
    Når jeg går med Coco plejer jeg at lave lidt dialog imellem de to, det er nu så sjovt smiley
    Her er det altid: "Bibbi var her." "Coco var her også." "Bibbi var her mest" Fordi Bibbi er en usikker lille dame, er det vigtigt for hende at tisse ovenpå igen, hun vil ikke risikere at blive forbigået smiley

• #11   24. jul 2015 Af Coco og Bibbi er det klart Coco, der har mest selvtillid og hviler i sig selv. Personligt tror jeg, det er netop derfor, hun ikke tisser først men bare ovenpå, når hun opdager Bibbis tisseplet, og også derfor hun ikke føler behov for at tisse ovenpå igen efter Bibbis anden tisning smiley

• #13   25. jul 2015 Kunne det være det samme som med katte?
    Altså, ved fra Jackson Galaxy at katte kan tisse på dine ting for at være sikker på i stadig er venner..
    Og i har jo lige været på 2 ugers ferie så det kan jo være fordi at hun lige vil sikre sig at far stadig er hendes ven?
    Det er bare en mulig forklaring smiley

• #14   25. jul 2015 Haha, pas på, lige om lidt har hun låst jer inde i hundegården og lader jer være alene i flere timer smiley :D smiley

Kommentér på:
En diskution om dominans

Annonce